تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819779911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختلاف در کابینه/ فراز و


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اختلاف در کابینه/ فراز و


نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی به انحلال کنست رای دادند. انحلال پارلمان راه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی هموار کرد. بدین ترتیب مقرر شد انتخابات زودهنگام در روز ۲۶ اسفند برای تشکیل کابینه ای افراطی تر از گذشته برگزار شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، از ابتدای سال 2013 میلادی روی کار آمد. این کابینه از همان ابتدا، بر سر موضوع های اساسی، همچون یهودی سازی قدس و شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطین، اختلاف ریشه ای داشت.   نتانیاهو، دیروز (سه شنبه، 2 دسامبر 2014، 11 آذر 1393)، دو تن از وزیران کابینه را اخراج کرد. به اعتقاد کارشناسان، هدف نتانیاهو از انحلال پارلمان و برکنار کردن دو تن از وزیران کابینه اش، تشکیل کابینه ای راستگرا و افراطی تر است.   پس از برکناری یعیر لاپید و زیپی لیونی، وزیران دارایی و دادگستری، چهار تن از هم حزبی های این وزیران نیز استعفا کردند و بدین ترتیب راه برای نتانیاهو هموارتر شد.  نتانیاهو بی درنگ پس از این تحولات در نشستی خبری که به نظر می رسید از پیش برنامه ریزی شده باشد، برای خاموش کردن صدای مخالفان، به مظلوم نمایی پرداخت: «در یک جمله باید بگویم نمی توانم در این وضع کار کنم. من در این وضع نمی توانم بر اسرائیل (!) حکومت کنم.»
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کابینه را منحل کرد و چهار وزیرش را از دست داد

اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی، ریشه دار بود. تصویب بودجه سال 2015، شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین و سرنوشت فلسطینی ها و طرح بحث برانگیز «کشور یهودی»، از موارد اختلاف برانگیز در میان اعضای کابینه بود. به گفته منتقدان، طرحی که بنیامین نتانیاهو برای یهودی سازی قدس در پیش گرفته است، زمینه ای فراهم می کند تا غیر یهودی ها، شهروند درجه دو تلقی شوند. تزیپی لیونی، وزیر برکنار شده دادگستری، به همین علت با این طرح  مخالفت کرده است.   فیلیس بنیس، از موسسه مطالعات سیاسی، در این باره گفت:«نتانیاهو می خواهد حزبی در کابینه اش حضور داشته باشد که مذهبی تر باشد یعنی حزبی با نگرشهای ملی گرایانه اما ترکیبی از عناصر یهودی مذهبی. این می تواند در پیشبرد طرحی که براساس آن گفته می شود اسرائیل، کشوری (!) برای همه یهودیان در سراسر جهان است، موثر باشد. این درحالی است که بسیاری از جهانیان با این طرح مخالف اند. این طرح به معنای قانونی کردن تبعیض هایی است که بر ضد فلسطینی ها روا داشته می شود.»
از سوی دیگر نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اراضی اشغالی، حزب لیکود که نتانیاهو رئیس آن است، بیشترین رای و کرسی های پارلمان را به دست خواهد آورد. بدین ترتیب نتانیاهو این فرصت را پیدا می کند برای دور چهارم هم مقام نخست وزیری صهیونیست ها را در اشغال خود نگه دارد.   این انتخابات زودهنگام در حالی برگزار خواهد شد که درگیری ها در اراضی اشغالی هر روز رو به گسترش است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی را نتیجه پیروزی غزه دانست. حماس در بیانیه ای اعلام کرد: «این مقاومت مردم فلسطین در نوارغزه بود که بروز اختلاف میان اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و فروپاشی این کابینه را به همراه داشت. فروپاشی این کابینه نشان دهنده پیروزی مقاومت فلسطین بر صهیونیست هاست. پس از جنگ پنجاه روزه بر ضد مقاومت در غزه، محبوبیت نتانیاهو به شدت کاهش یافت.
مروان بشاره، کارشناس ارشد امور سیاسی، نوشت: «فلسطینی ها تهاجمی دیپلماتیک بر ضد (رژیم) اسرائیل در جهان به راه انداخته اند. شمار کشورهایی که فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته اند، هر روز بیشتر می شود. حتی کشورهای اروپا نیز از این طرح حمایت کرده اند. روابط اسرائیل با آمریکا نیز اصلا خوب نیست.»


چهار شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن