تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعضای عتف خواستار شدند: اصلاح قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش تهران- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: در صدو بیست و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) اعضا بر اصلاح قانون تخصیص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش تاکید کردند.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر وحید احمدی عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه در صد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری که در محل وزارت علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مصوبه مجلس برای اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی که باید زیر نظر شورای عالی عتف به امر پژوهش اختصاص داده شود صحبت شد و مجموعه نظرات اعضای کمیسیون این بود که در این قانون اصلاحی ایجاد شود.
وی ادامه داد: اعضای کمیسیون دائمی شورای عتف خواستار شدند تا این مصوبه به صورت تخصیص یک تا چهار درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش اصلاح شود.
احمدی تاکید کرد: با توجه به سیاست های مقام معظم رهبری در بحث علم و فناوری که باید به چهار درصد تولید ناخالص ملی دست یابیم این قانون باید طوری تنظیم شود که شیب تغییرات به سمت تحقق این هدف گذاری باشد.
وی ادامه داد: اکنون به حدود 46 صدم درصد تولید ناخالص ملی دست یافته ایم که این میزان تا 10 سال دیگر که بخواهیم به چهار درصد تولید ناخالص ملی برسیم باید 10 برابر شود.
معاون پژوهش و فناوری وزارت خاطر نشان کرد: تجربه گذشته و شرایطی که داشته ایم نشان می دهد که با نوع برنامه ریزی اختصاص یک درصد به این هدف نمی رسیم.
احمدی از مصوبات صد و بیست و ششمین جلسه دائمی شورای عتف به راهبری مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی عتف موظف است ضوابط اعطای مجوز معیارها و شاخص های ارزیابی عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری به مناطق متقاضی را تا یک سال تدوین کند.
وی افزود: بررسی تقاضای مناطق جدید منوط به تصویب این ضوابط در شورای عالی است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: مناطق دارای مجوز فعلی نیز موظفند تا ظرف مدت یک سال حداقل های مورد نیاز خود را احراز نموده و به تصویب کمیسیون برسانند.
احمدی گفت: مناطق ویژه علم و فناوری موظف هستند تا اساسنامه سازمان عامل استقرار و توسعه خود را براساس مصوبات شورای عالی و آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری در مدت 6 ماه تدوین نموده و به تصویب کمیسیون دائمی برسانند.
علمی(3)**2038**م.ب**1599


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن