تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819664252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی
دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی، چهارشنبه 12 آذر ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
 آفتاب-سرویس سیاسی: دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی، چهارشنبه 12 آذر ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.


 به گزارش خبرنگار آفتاب در این جلسه که هم اکنون در هتل آزادی در حال برگزاری است ، «ایاد امین مدنی» دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی و تعدادی از وزرای اطلاع رسانی، مقام ها و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی حضور دارند.


 کشور گابن رئیس نهمین دوره اجلاس وزرای اطلاع رسانی بود که نماینده ی این کشور در ابتدای جلسه امروز سخنرانی کرد.


علی جنتی دومین سخنران جلسه صبح امروز، ضمن خوشامدگوئی به وزرا و روسا و اعضای هیت های شرکت کننده، از کشور گابن به دلیل تلاش های ارزنده ای که در دوره ی قبل اجلاس مبذول داشته اند، تشکر کرد.


جنتی درباره ی اهمیت این اجلاس گفت:« این اجلاس فرصت مغتنمی را برای تبادل نظر وزرا و شرکت کنندگان در قبال مهمترین چالش ها و فرصت های پیش روی جهان اسلام فراهم می آورد. ما در شرایطی گرد هم آمده ایم که جهان اسلام و به ویژه منطقه ی خاورمیانه با چالش های فراوانی در زمینه افراطی گری، خشونت، تروریسم، تجاوز نظامی، نقض حاکمیت ملی کشورها، اشغالگری و کشتن بی رحمانه کودکان، زنان و مردان بی گناه روبرو است. این شرایط نگرانی های عمیقی را در میان امت اسلامی ایجاد کرده است و بسیاری از این جنایات به نام اسلام و با هدف مخدوش ساختن چهره پاک و منور اسلام صورت می پذیرد.»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ی وحدت جوامع اسلامی و نقش اجلاس در تحکیم وحدت میان کشورهای اسلامی اعلام کرد:« قدرت امت اسلامی در وحدت آن است. چالش های جهانی و منطقه ای که امروز متوجه جهان اسلام است واکنش جمعی ما را طلب می کنم. سازمان همکاری های اسلامی می تواند به نقش محوری خود در زمینه ی ارتقای همبستگی اسلامی بر اساس اصول و اهداف عالیه مندرج در منشور شدت ببخشد.»


او در پایان خاطرنشان کرد:« در پایان سخنانم مایلم اطمینان دهم که جمهوری اسلامی ایران در تحقق اهداف سازمان در زمینه ی ارتقای همکاری های رسانه ای، متعهد است و همکاری های لازم را در این زمینه معمول خواهد داشت.»


اسحاق جهانگیری همچنین در سخنرانی خود از انتخاب شعار "همگرایی رسانه ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام" را برای این اجلاس انتخابی مناسب و به موقع دانست و افزود:« شما میهمانان گرامی به خوبی واقف هستید که جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران طی سخنرانی خود در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جامعه جهانی را به تلاش برای ساختن جهان عاری از خشونت و افراطی گری فراخواندند.»


معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: «در این شرایط، حمایت کشورهای اسلامی از استقرار دولت جدید عراق و اقدامات آن در مبارزه با گروه های تروریست که با هدف حفظ و حدت و تمامیت ارضی این کشور صورت می پذیرد از اهمیت زیادی برخوردار است.»


وی درباره ی راه حل برون رفت سوریه از بحران گفت:«در خصوص سوریه نیز روند تحولات در منطقه نشان می دهد که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد، جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران بر راه حل سیاسی سوری- سوری تاکید داشته و همچنان تنها راه برون رفت از وضعیت تاسف بار فعلی می داند.»


جهانگیری درباره ی اقدامات رسانه های اسلام ستیز گفت:« اقدامات خشونت باری که گروه های تروریستی تحت لوای اسلام مرتکب می شوند به صورت گسترده توسط این رسانه ها در جهت تقویت اسلام هراسی منتشر شده و مورد سوء استفاده قرار می گیرند.»


وی افزود:« ادامه شکاف عمیق اطلاع رسانی در حوزه رسانه های دیجیتال و سلطه رسانه های غربی در زمینه های مختلف نیز اسلام هراسی را تقویت می کند، جهان اسلام بایستی برای کاهش شکاف رسانه ای و اطلاعاتی در بهره برداری فزاینده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار مبتکرانه، متحد و پیشرو عمل کند.»


معاون اول رئیس جمهور درباره ی نقش جوامع مسلمان در مواجهه با وضعیت کنونی یادآورد شد: «ما مسلمانان چه در نقش دولت، چه در نقش اعضای جامعه مدنی و چه در نقش کارگزاران بخش خصوصی در شرایط بسیار حساسی به سر می بریم. خشونت گرایان و تروریست ها تصویری وارونه از اسلام ارایه می کنند.»


معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: «ما باید برای خلق جهانی عاری از خشونت و افراط فراتر از هرگونه تفاوت مذهبی، زبانی، ملی و قومی متحد شویم. «جهان اسلام عاری از خشونت و افراط» لازمه ورود به این جهان است.»


دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دوازدهم و سیزدهم آذرماه جاری در هتل آزادی تهران برگزار می شود.


در این اجلاس 22 وزیر اطلاع رسانی از کشورهای اسلامی حضور یافته اند.
نشست خبری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی راس ساعت 19 آغاز می شود






تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن