تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802762554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جامعه اسلامی نیازمندمدار واحد اطلاع رسانی/ مبارزه با افراط گرایی بدون همکاری کشورهای مسلمان امکان پذیر نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کتابخانه ملی ایران: جامعه اسلامی نیازمندمدار واحد اطلاع رسانی/ مبارزه با افراط گرایی بدون همکاری کشورهای مسلمان امکان پذیر نیست تهران- ایرنا- رییس کتابخانه ملی ایران با تاکید براینکه امروز جامعه اسلامی برای مبارزه با افراط و تفریط در دنیای اسلام، به داشتن یک مدار اطلاع رسانی واحد نیازمند است، خاطرنشان کرد: مبارزه با افراط گرایی بدون همکاری کشورهای اسلامی ممکن نیست.


سید"رضا امیری صالحی" روز چهارشنبه در حاشیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دنیای اسلام تنها در صورت تقویت ظرفیت رسانه ای خود و ایجاد ائتلاف و همگرایی در این حوزه می تواند به مقابله با جریان مغرضانه و یک سویه اطلاع رسانی غرب و آمریکا بپردازد.
وی، "افکارسازی، اجماع سازی و اقناع سازی" را دستاورد ائتلاف و همگرایی میان رسانه های اسلامی دانست و گفت: رسانه های دنیای اسلام با کسب این دستاوردها می توانند صدای خود را به شکل رسا و بلند به گوش جهانیان برسانند و در مقابله با غول های رسانه ای غرب موفق عمل کنند.
این مسوول، مبارزه با مظاهر افراط و تفریط در دنیای اسلام را یک وظیفه مهم برای رسانه های کشورهای مسلمان برشمرد و با اشاره به برگزاری دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی به میزبانی تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پرچمدار اعتدال و عقلانیت در منطقه و دنیای اسلام بوده است.
رییس کتابخانه ملی ایران، مبارزه با افراط و تفریط را از شعارهای اساسی مسوولان جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم، انتظار می رود جهانیان بویژه غرب و آمریکا درک درستی از فرهنگ ایرانی داشته باشند و به نقش ایران در صلح و ثبات در دنیای اسلام و خاورمیانه اذعان کنند.
امیری صالحی با اشاره به شعار اجلاس تهران "همگرایی رسانه ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام"، گفت: کشورهای اسلامی باید نهایت تلاش خود را برای تحقق این شعار به کار بگیرند تا رسانه ها بتوانند نقش مورد انتظار خود در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را به خوبی ایفا کنند.
این مسوول با بیان اینکه گروه های افراط گرا با بهره گیری از ابزارهای رسانه ای تلاش دارند تا خود را نماینده اسلام نشان دهند و در چنین شرایطی رسانه های کشورهای مسلمان به منظور خنثی ساختن تبلیغات این گروه ها رسالت مهمی برعهده دارند، تصریح کرد: مبارزه با افراط گرایی و خشونت طلبی از سطح دولت های اسلامی باید به ملت ها انتقال پیدا کند تا شاهد عقیم شدن زایش جریان افراطی گری در دنیای اسلام باشیم.
وی همچنین با انتقاد از برخورد دوگانه غرب در قبال موضوع تروریسم، گفت: غرب و آمریکا خود را ضد تروریسم نشان می دهند اما در عین حال از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی حمایت می کنند و در این بین رسانه های اسلامی می توانند به خوبی این تضادها و برخوردهای دوگانه را اطلاع رسانی کرده و چهره نفاق گونه غرب و آمریکا را در مواجهه با مسایل مختلف آشکار سازند.
رییس کتابخانه ملی ایران، جنایات رژیم صهیونیستی را بیش از داعش دانست و جنایات این رژیم سفاک علیه فلسطینیان را بارزترین نماد تروریسم بین الملل خواند و گفت: داعش یک جریان زودگذر است اما اسرائیل به شدت مورد حمایت غرب و آمریکا قرار دارد.
وی در پایان میزبانی دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای همکاری اسلامی در تهران را یک اقدام مناسب و به هنگام برای تبیین جایگاه رسانه ای ایران در وضعیت حساس کنونی دنیای اسلام یاد کرد و گفت: باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان بانیان برگزاری این اجلاس بین المللی مهم قدردانی کرد.
دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دوازدهم و سیزدهم آذرماه جاری در هتل آزادی تهران برگزار می شود.
7392** 1337


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن