تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814688631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باید از ظرفیت مساجد استفاده بهتر و مطلوب تری شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: باید از ظرفیت مساجد استفاده بهتر و مطلوب تری شود شیراز- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: باید از ظرفیت قابل توجه مساجد موجود در شهر شیراز استفاده بهتر و مطلوب تری شود.


به گزارش دریافتی روزچهارشنبه ایرنامحمدفرخ زاده افزود:با وجود این که مسجدمی تواند مکانی برای انجام فعالیت هاومشارکت های فرهنگی، اجتماعی واقتصادی در کنار مباحث دینی وعبادی باشد، اما امروز فعالیت در مساجد تنها به برپایی نماز و بعضا فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری خلاصه شده که این کمتر از چهار ساعت از شبانه روز را شامل می شود.
وی ادامه داد: در شیراز تعداد قابل توجهی از مساجد، تکایا، حسینیه ها، نمازخانه ها و اماکن متعلق به هیات های مذهبی وجود دارد و در حقیقت می توان گفت که بیش از یک میلیون متر مربع سرمایه فرهنگی بدون استفاده مطلوب در اختیار داریم.
او اظهار کرد: از مسجد علاوه بر ترویج فرهنگ اسلامی باید به عنوان سنگر مهم مقابله با جنگ نرم دشمنان نیز استفاده شود.
فرخ زاده تاکید کرد: مسجد محوری و توجه به مسجد به عنوان طراز جامعه اسلامی، از توصیه های دین مبین اسلام و منویات رهبر معظم انقلاب است و این اماکن مقدس خاستگاه فعالیت های اجتماعی و افزایش میزان مشارکت های اجتماعی محسوب می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، بر ضرورت احیای برخی از کارکردهای فراموش شده مساجد تاکید کرد و گفت: مسجد به عنوان پایگاهی عبادی، سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده اما در سال های اخیر و به ویژه بعد از دهه 60 این کارکرد تقلیل محسوس یافته است.
وی، در مورد طرح مسجد محوری بیان داشت: این طرح که با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس در 57 مسجد شهر شیراز در حال اجراست، در شش قالب متنوع با رویکرد آموزش های فرهنگ شهروندی و سبک زندگی به شهروندان شیرازی ارائه می شود.
فرخ زاده افزود: مشاوره گروهی، مسابقات فرهنگی، تورهای شیرازشناسی و شیرازگردی، نمایشگاه های موضوعی، اردوهای تفریحی و فرهنگی و جشنواره، از جمله برنامه هایی است که در این طرح اجرا می شود.
وی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به مساجد مجری طرح محلات ، از این خدمات که به شکل رایگان ارائه می شود بهره مند شوند.
او ادامه داد: تمرکز بر طرح مسجدمحوری با همکاری تمام دستگاه ها و زیرنظر نظر شورای فرهنگ عمومی، می تواند جلوی بسیاری از هزینه های عمرانی و زیرساختی را بگیرد و به استفاده بهینه از فضاهای کنونی کمک کند و همچنین این کار توجه ویژه به بحث نرم افزاری فرهنگی را به عنوان یک ضرورت بسیار مهم به دنبال دارد .ک/1
678 /679


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن