تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819082767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستان قدس و موسسات زیرمجموعه نیروهای مسلح موظف به پرداخت مالیات شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: با تصویب مجلس؛ آستان قدس و موسسات زیرمجموعه نیروهای مسلح موظف به پرداخت مالیات شدند تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی آستان قدس رضوی و موسسات زیرمجموعه نیروهای مسلح را موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده به منظور برقراری عدالت آموزشی کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با الحاق پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به این طرح موافقت کردند.
بر اساس این پیشنهاد الحاقی که به تصویب مجلس رسید «به منظور برقراری عدالت آموزشی و اجرای اصل 30 قانون اساسی و تجهیز کلیه آموزشگاه های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم و روستاها ، آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده اند، موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده هستند.»
بر اساس این مصوبه، منابع حاصله صرفاً جهت توسعه عدالت آموزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا براساس آیین نامه ای که به این منظور تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد هزینه کند.

**چاه های کشاورزی از پرداخت عوارض برق معاف شدند
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مجلس به این طرح موافقت کردند که بر اساس آن «چاه های کشاورزی از پرداخت عوارض برق معاف هستند و وزارت نیرو موظف است در قبوض برق آن را اعمال کند.»

**تدابیر مجلس برای خودکفایی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد
نمایندگان همچنین با الحاق پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موافقت کردند که بر اساس آن به منظور افزایش شانس اشتغال و خودکفایی اعضای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمک به خودکفایی این خانوارها کمیته امداد امام خمینی می تواند از محل منابع قابل پرداخت به این خانوارها تمام یا بخشی از حق بیمه سهم کارفرما را بر اساس حداقل حقوق و دستمزد هر سال برای اشتغال یک نفر از اعضای خانوارهای تحت پوشش به کارفرمایانی که حاضر به جذب عضو خانواده باشد، پرداخت کنند.

** وزارت دفاع مکلف به انتقال پادگان های مراکز نظامی از کلان شهرها شد
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با پیشنهاد الحاقی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به این طرح موافقت کردند که بر اساس آن، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف است بر اساس نظر ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به طرح جامع نحوه استقرار نیروهای مسلح در سطح کشور متناسب با اندازه و نوع تهدیدات و شرایط زیست محیطی، به منظور رعایت پراکندگی در استقرار تاسیسات حساس ، حیاتی و صنایع دفاعی و همچنین انتقال پادگان های مراکز نظامی و کارخانه های بزرگ صنعتی دفاعی از شهرهای بزرگ به ویژه تهران اقدام و به تصویب فرماندهی کل نیروهای مسلح برساند.
دولت مجاز است نسبت به تامین و واگذاری تسهیلات اعتباری، بانکی، زمین، تغییر کاربری در چارچوب مقررات و طرح های تفصیلی و جامع جهت تاسیسات مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد اعتبارات دریافتی از منابع بانکی از محل فروش اماکن منتقل شده بازپرداخت می شود.
سیام 9121**1572


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن