تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802574235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارد منابع خاک در کشور تدوین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارد منابع خاک در کشور تدوین شد تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام تدوین استاندارد منابع خاک در کشور گفت: در تدوین این استاندارد تعیین حدود مجاز آلاینده ها در سطح خاک به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی و پسماند محیط زیستی منفی مد نظر قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن پسندیده با بیان اینکه مهمترین هدف از تدوین استاندارد خاک در همه کشورها حفاظت از سلامت انسان است، افزود: استانداردهای آلودگی منابع خاک به منظورحفظ سلامت انسان، حفاظت از محیط زیست و حفاظت از آبهای زیر زمینی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: این استانداردها برای کاربری های مختلف مسکونی، کشاورزی، جنگل و مرتع، تجاری و پارک تفریحی، در خاک های اسیدی و غیراسیدی مشتمل بر 88 پارامتر آلاینده در پنج گروه ترکیبات آلی (21 پارامتر) ترکیبات آروماتیک چند حلقه ای (16 پارامتر)، هیدروکربن های کلره (22 پارامتر) آفت کش ها (7 پارامتر) و فلزات سنگین (22 پارامتر) توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارتخانه های مرتبط تهیه و تدوین شده است.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برای تدوین استاندارد خاک، استاندارد خاک بسیاری از کشورهایی مانند امریکا، هلند، استرالیا، انگلستان، کانادا و نیوزیلند که دارای استانداردها و قوانین معتبر است، مورد مطالعه قرار گرفت.
پسندیده با اعلام تدوین استاندارد منابع خاک در کشور گفت: این استاندارد در نیمه نخست سال 92 از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ شده است.
وی افزود: مقادیر استاندارد خاک، استانداردهای عمومی کیفیت هستند که در کشورهای مختلف برای قانونمند کردن مدیریت خاک های آلوده به تصویب رسیده اند.
به گفته پسندیده، مقادیر استاندارد آلاینده ها در خاک نشاندهنده غلظتی از آلاینده های خاک است، در صورتی که مقدار آنها افزایش یابد ممکن است باعث ایجاد اثرات سوء بر سلامتی انسان و یا سایر موجودات شود و در صورتی که غلظت واقعی این آلاینده ها کمتر و یا معادل مقدار استاندارد باشد این مقدار قابل قبول است.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست یکی از پیامدهای مهم آلودگی خاک را انتقال آلاینده از سطوح مختلف خاک به لایه های زیرین خاک و در نهایت آلودگی منابع آب زیر زمینی ، انتقال آلاینده ها از خاک به گیاهان، موجودات خاکزی و انتقال آلودگی از خاک به انسان برشمرد.
وی ادامه داد : در تدوین استاندارد خاک ایران تعیین حدود مجاز آلاینده ها در سطح خاک به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی و پسامد محیط زیستی منفی مدنظر قرار گرفته است.
علمی ( 1 ) **9014**1599


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن