تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معلولین نمونه استان خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در هفته معلولین; معلولین نمونه استان خدمات درمانی رایگان دریافت می کنند خبرگزاری پانا: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در طول این هفته مراکز توانبخشی به صورت رایگان به معلولین نمونه استان خدمات درمانی ارایه می کند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر ساعت 09:42



به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان آذربایجانشرقی،محسن ارشدزاده در تشریح برنامه های  این سازمان  برای هفته معلولان اظهار کرد: هفته معلولان به مناسبت روز جهانی معلول که مصادف با 12 آذر ماه است از اول این هفته  سال جاری آغاز می شود وتا پایان هفته ادامه خواهد یافت که مهم ترین برنامه های روز جهانی معلولین تجلیل از معلولین توانمند  در عرصه های علمی و فرهنگی و هنری و  ورزشی و غیره است.
وی  از برگزاری مراسم بزرگداشت روزجهانی معلولین در 12 آذر ماه خبر داد: این مراسم از ساعت 15 تا 18 در تالار پتروشیمی برگزار می شود، هدف از برگزاری  این جشن قدردانی از معلولین استان  در جهت توانمند شدنشان و حضور در صحنه های مختلف خواهد بود.  
وی خاطرنشان کرد: در طول این هفته مراکز توانبخشی به صورت رایگان به معلولین نمونه  استان خدمات درمانی ارایه می کند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 2/4 جمعیت استان آذربایجان شرقی دارای معلولیت های ذهنی و جسمی و حرکتی و حسی می باشند، اعلام کرد: تعداد معلولین در استان نزدیک به 160 هزار نفر است که ازاین تعداد 58 هزار نفر به طور مستمر از خدمات بهزیستی بر خوردارند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش های مهم پیش روی معلولین در استان نگرش منفی مردم به معلولین است، اظهار کرد:  خیلی ازمردم و مسئولین و کار آفرینان نسبت به توانمندی و نکات قوت معلولین آشنایی کافی ندارند و بیشتر به نکات  ضعف و ناتوانی معلولین توجه می کنند این در حال است که  حق سه درصدی اشتغال معلولین توسط کارفرمایان در دستگاهای  دولتی احقاق نمی شود. به گفته وی،  تلاش سازمان بهزیستی و همکاری های ما  در استان این است که توانمندها و نکات قوت معلولین را به جامعه  بشناسیم البته خود معلولین هم باید در این راستا تلاش کنند و توانمندهای علمی، هنری، و ورزشی خودشان را به مردم نشان بدهند.
ارشدزاده در خصوص چالش های دیگر معلولان گفت:  نامناسب بودن اماکن عمومی منجر به سختی تردد معلولین در شهر شده است که باید برای تسهیل رفت و آمد این افراد در شهر، معابر و خیابان ها مناسب سازی شود.

وی  گفت: سطح شهر های استان آذربایجان شرقی، اماکن عمومی،  ادارات دولتی و آموزشی  وخدماتی بانکها ، مراکز خرید و سطح خیابانها و معابر پارکها ، فضای تفریحی و موزه های و فضاهای گردشگری برای تردد معلولین کاملا مناسب سازی نشده است.
وی  در خصوص اشتغال معلولان با بیان اینکه 50 درصد معلولان از معضل بیکاری رنج می برند،  گفت: اشتغال یکی از پر چالش ترین مشکلات معلولان می باشد حتی تعدادی از معلولان دارای مدرک دانشگاهی نیز هستند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بهزیستی استان برای اشتغال پایدار معلولین حق بیمه معلولین وتسهیلات وامی پرداخت می کند، معلولینی که به شکل پیش فرمایی مشغول  به کار می شوند،  حق بیمه و سهم کارفرمایی آنها  از طریق بهزیستی تامین می شود و تا 3 درصد سهمیه استخدام معلولین در دستگاهای دولتی ونهادهای عمومی از طریق بهزیستی پیگیری می شود. وی  گفت:  بهزیستی استان  جهت توانمندبخشی معلولان استان بخصوص خدمات و حمایت های  اجتماعی  به منظور ارتقا و کیفیت زندگی معلولین ارایه می کند که می توان به پرداخت شهریه دانشجویان معلول و دانشکده های غیر دولتی ، پرداخت شهریه  پرستاری معلولین وکمک هزینه ایاب و ذهاب معلولین،  کمک سازی مسکن، درمانی و توانبخشی معلولین و ارئه خدمات توانبخشی پزشکی اشاره کرد.
وی افزود: همچنین  این سازمان تسهیلاتی برای معلولان چون  خدمات پزشکی چون خدمات کاربردی، گفتار درمانی ، فیزیوترابی ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی،  تهیه ارتوز و پروتز و سایر لوازم کمکی وپزشکی(عصا، ویلچر، سمعک)  ارایه می کند.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن