تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803003555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس تهران فرصتی برای تاسیس شبکه اسلامی به عنوان سخنگوی سازمان همکاری اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری لبنان اجلاس تهران فرصتی برای تاسیس شبکه اسلامی به عنوان سخنگوی سازمان همکاری اسلامی است بعلبک - بیروت - ایرنا - «عبدالهادی محفوظ» رییس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری لبنان گفت که از اجلاس وزیران اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی در تهران انتظار داریم با هدف دفاع از حقوق مسلمانان جهان برای راه اندازی شبکه ای اسلامی چاره اندیشی کند.


محفوظ در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه خبرگزاری اسلامی می تواند نقش سخنگوی سازمان همکاری اسلامی را برعهده بگیرد، تاکید کرد که شرایط اکنون برای تاسیس این شبکه اسلامی فراهم است و امیدواریم کوتاهی ده سال گذشته ناشی از اختلافات سیاسی در اجلاس تهران جبران شود.
دهمین اجلاس دو روزه وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تا ساعتی دیگر در تهران آغاز می شود.
رییس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری لبنان با بیان اینکه « امروز نیاز به یک شبکه اسلامی داریم که منبع اطلاعات برای غرب باشد و اخبار را به کشورهای اروپایی برساند»، گفت: از ایران می خواهیم با عملیاتی کردن تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس تهران با همکاری روسای موسسات رسانه های سمعی و بصری و پایگاه های الکترونیکی، گام نهایی را برای تکمیل اهداف برگزاری این اجلاس بردارد.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به مسائل جهان اسلام و حقوق بشر و در راس آنها به فلسطین که مسئله محوری جهان اسلام است اهتمام و پایبندی جدی دارد و نمی گذارد سرنوشت منطقه بازیچه کشورهای غربی قرار گیرد.
رییس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می تواند دیدگاه رسانه ای جدیدی را در مقابل کشورهای مسلمان قرار دهد بویژه اینکه در این مرحله حساس کشورهای اسلامی به سبب سیاست های اقتصادی اروپا و اقدامات تروریسم تکفیری در معرض خطر قرار گرفته اند.
محفوظ به اهمیت برگزاری اجلاس وزرای اسلامی در تهران در این مرحله حساس تاریخ جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: غربی ها می خواهند با دستاویز قرار دادن مسائل قومی و ایجاد فتنه های مذهبی دوباره به منطقه برگردند تا سرنوشت دولت ها و مردم این کشورها را در دست گیرند و اینجاست که اهمیت دغدغه ها و دیدگاه های مرجع و رهبر بزرگ اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای بیشتر درک می شود.
وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با شرکت کنندگان در اجلاس اخیر قم بر اهمیت بیداری و وحدت اسلامی ، لزوم مقابله با خطر تکفیر و شناخت مسائل اساسی و منافع مسلمین و التزام به آنها تاکید کردند.
رییس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری لبنان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک « بازیگر اصلی» یاد کرد که توانسته است از منطقه در برابر خطرهای پیرامونی آن دفاع کند و گفت که این مهم در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 آشکارتر شد بویژه اینکه ایران با تاکید بر موضع برحق خود، کشورهای غربی را وادار به عقب نشینی کرد و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد.
محفوط با بیان اینکه امیدواریم کشورهای اسلامی با مواضع ایران در معرکه کنونی منطقه و علیه جهان اسلام همسو باشند، افزود: کاملا مشخص است که اتخاذ موضع یکپارچه از سوی ایران ، روسیه ، سوریه و مقاومت لبنان و فلسطین، در مقابل تهدیدات تروریسم صهیونیستی و تکفیری و پروژه استکباری غرب منطقه را حفظ و حراست خواهد کرد.
وی تصریح کرد: لازم است امروز افکارعمومی جهان اسلام شکل بگیرد تا ضمن اصلاح امور و التزام همه بر مسائل حق، با تهدیداتی که از سوی گروه های مدعی اسلامی بودن متوجه همگان است، مقابله شود.
رییس شورای ملی رسانه های سمعی و بصری لبنان اظهارداشت: برخی به اشتباه تصور کرده اند قادر به تغییر نظام سوریه خواهند بود اما باید بدانند گروه های تروریستی همچون داعش، به تهدیدی برای حامیان خود تبدیل خواهند شد.
محفوظ گفت: تهران با برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی درصدد ایجاد وحدت و یکسو کردن مواضع این کشورها است و امیدواریم شرکت کنندگان در این اجلاس برای تحقق اهداف مهم آن تلاش کنند.
وی با بیان اینکه « روابط ایران و عربستان رو به بهبودی» است، خاطرنشان کرد:عربستان باید درک کند ایران بر خلاف تبلیغات مغرضانه، هیچ گونه سیاست خصمانه ای در مقابل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و سایر کشورهای عربی و اسلامی ندارد.
رییس شورای رسانه های سمعی و بصری لبنان تصریح کرد:امید آن می رود عربستان به این نکته واقف شود که قدرت های استکباری غربی با حمایت از گروه های تکفیری در پی ضربه زدن به منطقه و این کشور هستند و این جماعت های تروریستی آگاهانه یا از روی جهالت در خدمت توطئه های رژیم صهیونیستی قراردارند و قطعا عربستان را مورد هدف قرار خواهند داد.
خاورم *(3)* 386* 1324


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن