تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803872618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس اجازه اجرای فاز سوم هدفمندی را به دولت نمی دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مجلس اجازه اجرای فاز سوم هدفمندی را به دولت نمی دهد تهران - ایرنا - سایت خبری تابناک می نویسد :این رویه نشان می دهد که دولت از هم اکنون خود را برای افزایش قیمت دادن برخی از ملزومات دیگر نیز آماده کرده است و شروع کار با افزایش قیمت نان تنها یک پیش درآمد ساده برای حمله های بعدی دولت خواهد بود، از هم اکنون زمزمه های فاز سوم هدفمندی یارانه ها به گوش می رسد.


این مصوبه به نام سلامت و به کام سود جویان خواهد بود!در روزهای اخیر اقتصاد کشور بار دیگر دچار تحولات اساسی شده است، پایین آمدن یک باره قیمت نفت، و بالارفتن قیمت دلار در بازار ایران تلاطم خاصی ایجاد کرده است، به گونه ای که بازار بار دیگر طعم افزایش یک باره اجناس را بعد از یک دوره کامل رکود به خود دید.
به گزارش «تابناک»، از سوی دیگر در چنین شرایطی که جامعه دچار هیجان و سردرگمی بود، افزایش 34 درصدی قیمت نان، بر این هیجانات افزود و نگرانی های مردم را دو چندان کرد، هر چند که افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت کالا به دلیل بالا بودن قیمت ها و پایین بودن قدرت خرید مردم همچنان در رکود است و استقبال چندانی در بازار به همراه نداشت اما افزایش قیمت نان که از سوی خود دولت اعمال گردید نگرانی های زیادی در بین اقشار مستضعف به وجود آورد.
این رویه نشان می دهد که دولت از هم اکنون خود را برای افزایش دادن برخی از ملزومات دیگر نیز آماده کرده است و شروع کار با افزایش قیمت نان تنها یک پیش درامد ساده برای حمله های بعدی دولت خواهد بود، از هم اکنون زمزمه های فاز سوم هدفمندی یارانه ها به گوش می رسد.
اگر دولت تز اجرای فاز سوم را اجرایی کند، مردم باید خود را برای گران شدن قیمت حامل های انرژی، قیمت آب، برق و تلفن نیز آماده کنند، به طبع این گرانی ها که از سوی دولت اعمال خواهد شد، به طور قطع نرخ برخی کالا های اساسی نیز بالا خواهد رفت و این یعنی فشار بر مردم و کاهش چند باره قدرت خرید.
این در حالی است که دولت می توانست از محل شناسایی اقشار پر درامد و قطع کردن یارانه نقدی این قشر، که در قانون بودجه سال 93 گنجانده شده است کسری بودجه خود را جبران کند، اما به دلیل برخی ملاحظات این کار تا کنون انجام نشده است و به گفته کارشناسان در سال جاری امیدی به اجرای آن نیست.
هر چند که بسیاری از مردم و نمایندگان مجلس از این شیوه رفتاری دولت نگران هستند اما به نظر می رسد که دولت راه خود را انتخاب کرده است و به نحوی این پروژه را به سرانجام خواد رساند، این رفتار در مجلس شورای اسلامی مخالفان زیادی دارد، و حتی می توان این انتظار را داشت که مجلس سر این موضوع با دولت به تقابل برسد.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص این موضوع و در رابطه با گمانه زنی های موجود مبنی بر احتمال اجرای فاز سوم قانون هدفمندی طی سال آینده، گفت: اجرای فاز سوم هدفمندی در شرایط کنونی غیر منطقی است، چراکه اکنون بسیاری از برنامه ها در نیمه راه بوده و اجرای گام بعدی به هیچ عنوان منطقی نیست.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ضرورت اجرای فاز سوم قانون هدفمندی چیست؟ بیان کرد: مجلس به هیچ عنوان موافق این اقدام نیست، چرا که دولت به تعهدات خود در تبصره 21 قانون عمل نکرده و هم اکنون بخش اعظم قانون هدفمندی روی زمین مانده است.
وی با بیان اینکه مجلس در شرایط کنونی موافق افزایش قیمت برق، آب و گاز نیست، افزود: دولت برای اجرای این فاز، باید پیش زمینه ها را فراهم کند و تا زمانی که فاز یک و دو هدفمندی یارانه ها کامل نشده است نمی توان صحبت از برداشتن گام سوم کرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:دولت ابتدا باید به تعهدات خود در بخش کاهش هزینه ها عمل کند و پس از آن و در صورت نیاز، می توان به فکر افزایش درآمد بود.
وی ادامه داد: اجرای فاز سوم به معنی افزایش درآمد در قبال کاهش هزینه است و ما معتقدیم که همچنان امکان کاهش هزینه ها وجود دارد، در اینصورت شاید نیازی هم به افزایش فشار به جامعه نباشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم در واکنش به حذف برخی ایرانیان مقیم خارج کشور از دریافت یارانه نقدی نیز گفت: کاهش هزینه دقیقا همین موضوع است، تا زمانی که می توان با حذف اقشار مرفه از افزایش قیمت آب، برق و گاز جلوگیری کرد دلیلی برای رشد قیمت ها باقی نمی ماند.
نماینده مردم رشت در مجلس افزود: دولت بر اساس اطلاعات وزارت امورخارجه 124 هزار نفر را از دریافت یارانه محروم کرد، اما آن 10 میلیون نفری که بنا به گفته وزیر اقتصاد مستحق دریافت یارانه نیستند چه شدند، شاید بهتر باشد که به جای افزایش قیمتها، به فکر حذف این اقشار از دریافت یارانه نقدی باشیم.
منبع/ تابناک
اول **


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن