تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805471903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک سوم شهرک هاي صنعتي ايلام غيرفعال هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۲۲ب.ظ)
يک سوم شهرک هاي صنعتي ايلام غيرفعال هستند معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت صنايع و معادن استان ايلام گفت: 21 شهرک صنعتي در کل استان وجود دارد و از اين تعداد 7 واحد غيرفعال بوده که 14 واحد فعال از 100 درصد ظرفيت خود استفاده نمي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، جميل شوهاني با اشاره به ظرفيت‌هاي اقتصادي اين شهرستان مرزي گفت: عوامل متعددي در توسعه همه‌جانبه نقش دارند که از جمله اين عوامل توليد و توسعه صادرات است چون صادرات به توليد بستگي دارد و توليد بايد صادرات گرا باشد.
وي افزود: دهلران به‌واسطه ظرفيت‌هاي متنوع اقتصادي و از طرفي نزديکي به بازار عراق يکي از قطب‌هاي اقتصادي استان ايلام محسوب مي‌شود.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت صنايع و معادن استان بر لزوم برنامه‌ريزي براي شکوفايي استعدادهاي اقتصادي در اين شهرستان تأکيد کرد و افزود: بايد از ظرفيت‌هاي اقتصادي دهلران براي توسعه استان و شهرستان بهره گرفت.
شوهاني بازارچه مرزي دهلران را يکي از ظرفيت‌هاي مهم توسعه اقتصادي شهرستان برشمرد و گفت: از طرف وزارت صنايع و معادن در خصوص تأمين و تخصيص سهميه‌هاي ارزي بازارچه مرزي دهلران پيش‌بيني‌هاي لازم در بودجه صورت گرفته است و بايستي پيگيري و مکاتبات نهايي از سوي وزارت کشور و امور خارجه ايران و دولت مرکزي عراق انجام گيرد.
وي افزود: در تفاهم‌نامه چندگانه ايي که با استاندار واسط عراق به امضا رسيد اولين بند آن تسريع در تصويب مرز رسمي و راه‌اندازي بازارچه مرزي منطقه چم سري و شرهاني توسط دو استان و اخذ مجوزهاي لازم از دولت عراق، است.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت صنايع و معادن استان به مشکلات کارخانه سيمان دهلران اشاره داشت و گفت: بانک عامل کارخانه سيمان دهلران، بانک ملت است که تا الان مبلغ 450 ميليارد ريال تسهيلات ريالي و 40 ميليون دلار تسهيلات ارزي دريافت نموده است و داراي 77 درصد پيشرفت است.
وي با اشاره به درخواست 800 ميليارد ريال تسهيلات از طرف مجري اين طرح افزود: اين طرح در اوايل داراي توجيه اقتصادي بوده، ولي؛ با گذشت حدود 12 سال از عمليات اجرايي و با توجه به اين نکته که هزينه توليد در حال حاضر نسبت به آن زمان افزايش‌يافته است، اين عوامل سبب کندي روند اجرايي شده است.
شوهاني با بيان اينکه 21 شهرک صنعتي در کل استان وجود دارد و از اين تعداد 7 واحد غيرفعال بوده که 14 واحد فعال از 100 درصد ظرفيت خود استفاده نمي‌کنند، به نام‌گذاري سال از طرف مقام معظم رهبري به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي اشاره و تصريح کرد: اقتصاد و فرهنگ استراتژي نظام هستند که رهبر آن را مشخص کرده است و در واقع عزم ملي و مديريت جهادي دو راهبرد براي دست‌يابي به اين استراتژي است.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت صنايع و معادن استان از افزايش صادرات 43 درصدي مرز مهران نسبت به هفت‌ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: در هفت‌ماهه سال جاري 377 ميليون دلار از محل گمرک مهران صادرات داشته‌ايم که با احتساب خروجي ساير گمرکات از مرز مهران مبلغي در حدود 650 ميليون دلار در هفت‌ماهه گذشته محقق شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن