تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799323376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا پاپ به وظايف خود عمل نمي کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۶ق.ظ)
جمهوري اسلامي: چرا پاپ به وظايف خود عمل نمي کند؟
به گزارش خبرگزاري موج، «چرا پاپ به وظايف خود عمل نمي کند؟»عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است که در آن مي خوانيد؛
پاپ "فرانسيس" رهبر کاتوليک هاي جهان براي يک سفر سه روزه اکنون در ترکيه بسر مي برد. وي در اين سفر با رئيس جمهور ترکيه و تعدادي از مقامات سياسي و ديني اين کشور ديدار کرد، در آنکارا به کاخ سفيد رجب طيب اردوغان رفت و در اسلامبول از اماکن تاريخي نيز بازديد به عمل آورد.
هر چند خود پاپ و دربار واتيکان طبق معمول، جملات رسمي و هميشگي خود را درباره هدف سفر وي به ترکيه تکرار کردند ولي واقعيت اينست که اين سفر، اهداف متفاوتي دارد. علاوه بر اين، موقعيت زماني سفر پاپ به ترکيه، اقتضائاتي دارد که پاپ بايد درباره آنها پاسخ هاي روشني ارائه دهد. بدين ترتيب، سفر به ترکيه براي پاپ هزينه هاي سياسي زيادي دارد که معلوم نيست بتواند از عهده آنها برآيد.
درباره اهداف سفر پاپ به ترکيه، حداقل دو نکته را مي توان مطرح کرد. اول آنکه دولت رجب طيب اردوغان، برخلاف ظاهر اسلام گرايش، در سال هاي اخير ضربه هاي سختي به مسلمانان منطقه و کشورهاي اسلامي همسايه خود به ويژه سوريه و عراق وارد ساخته و از اين طريق کمک هاي غيرمستقيم زيادي به رژيم صهيونيستي کرده است. تضعيف دولت سوريه و مشغول ساختن نيروهاي مقاومت لبنان به مقابله با تکفيري هائي که از خاک ترکيه پشتيباني مي شوند و دولت رجب طيب اردوغان تدارکات آنها را برعهده دارد، به معني مقابله با مقاومت اسلامي و ايجاد فرصت براي رژيم صهيونيستي است. علاوه بر اين، سرگرم شدن بخش عمده اي از جهان عرب که سوريه و لبنان و عراق را نيز شامل مي شود به منازعات و جنگ هاي داخلي، نوعي تلاش براي تحت الشعاع قرار دادن بيداري اسلامي و ايجاد فرصت براي حکام وابسته به غرب است. سهم عمده اي از برافروختن آتش اين منازعات و جنگ هاي داخلي را دولت ترکيه برعهده دارد و به همين دليل طبيعي است که مورد توجه و تشويق پاپ قرار گيرد. اينکه پاپ در اولين روز سفر به ترکيه با رجب طيب اردوغان ديدار کرد، نمي تواند بدون پيام باشد.
نکته دوم به بهره برداري از شرايط اين مقطع خاص از تاريخ مربوط مي شود، مقطعي که دولت ترکيه به دليل عملکرد غيرمنطقي در ماجراي آتش افروزي تکفيري ها در منطقه و همسوئي با اسرائيل بشدت تحت سؤال قرار دارد و احساس ضعف مي کند. در چنين زماني، ادعاها و مطالبات مسيحيان در مورد اماکن مذهبي دوران قبل از عثماني در ترکيه که همواره در انتظار فرصتي براي مطرح ساختن آن بوده و هستند، سفر پاپ مي تواند يک گام به جلو براي نزديک شدن به يادآوري اين مطالبات و ثبت مجدد آن در حافظه تاريخ باشد. اين، کاري است که اين روزها رسانه هاي غربي با جديت مشغول انجام آن هستند و با انتشار تصاوير مساجدي که ادعا مي کنند قبلاً کليسا بوده اند و با حاکميت عثماني ها بر ترکيه از سلطه مسيحيان خارج شده اند، مطالبات خود را مطرح مي نمايند. اگر سفر پاپ به کشور اسلامي ترکيه براي مسيحيان چنين سودي در برداشته باشد طبيعي است که مي توان آن را يک سفر کاملاً سياسي و برنامه ريزي شده دانست.
اينکه در شرايط سياسي امروز جهان با توجه به آگاهي هاي زيادي که افکار عمومي ملت ها دارند، پاپ و برنامه ريزان پشت پرده سفر وي به ترکيه تا چه مقدار اهداف اين سفر را محقق خواهند کرد، مورد ترديد جدي است، اما در کنار اين موضوع آنچه قابل ترديد نيست هزينه هائي است که پاپ به خاطر اين سفر کاملاً سياسي متحمل خواهد شد.
آقاي پاپ به خوبي مي داند که سوريه و عراق دو کشوري هستند که تعداد قابل توجهي از مسيحيان در آنها زندگي مي کنند. قطعاً اين واقعيت را نيز آقاي پاپ مي داند که مسيحيان سوريه و عراق، تا قبل از بحران هاي سال هاي اخير در نهايت آرامش و مسالمت در کنار مسلمانان زندگي مي کردند و از حقوق کامل شهروندي برخوردار بودند و در مناصب مختلف حکومتي نيز حضور داشتند. بحران هاي اخير سوريه و عراق موجب شد مسيحيان نيز مانند مسلمانان گرفتار ناامني، بي خانماني، از دست دادن اعضاء خانواده و آوارگي و ساير مشکلات و عوارض جنگ هاي داخلي شوند. هر چند از رهبر کاتوليک هاي جهان اين انتظار وجود دارد که حامي و دلسوز پيروان ساير اديان هم باشد، ولي حداقل انتظار اينست که براي حمايت از مسيحيان دو کشور سوريه و عراق کاري انجام دهد. با توجه به اينکه آقاي پاپ مي داند دولت ترکيه و شخص رجب طيب اردوغان يکي از عوامل اصلي ايجاد بحران در سوريه و يکي از حاميان اصلي گروه تروريستي داعش در عراق بوده و هست، اکنون بايد پاسخ دهد که اولاً چرا به ترکيه سفر کرده و با رجب طيب اردوغان ديدار نموده و ثانياً چرا درباره مشکلاتي که دولت ترکيه براي دو کشور سوريه و عراق به ويژه براي مسيحيان اين دو کشور پديد آورده تذکري به اين دولت نداده است؟
سفر پاپ به ترکيه در آستانه سال نو مسيحي و سالگرد تولد حضرت عيسي مسيح انجام مي شود. در چنين موقعيت زماني حساسي انتظار از پاپ اينست که به جاي افتادن در دام تشريفات و ديدارهاي رسمي و ظاهرسازي ها و اقامت در کاخ هاي گران قيمت، به آوارگان جنگ هاي داخلي سوريه و ترکيه سري بزند، آنها را مورد تفقد و ملاطفت قرار دهد، سخناني در حمايت از مظلومان و محروماني که خانه و کاشانه خود را در اين بحران ها از دست داده اند بگويد، اعلاميه اي در محکوميت غرب که آتش تفرقه و جنگ هاي داخلي را به جان ملت هاي منطقه انداخته صادر کند و سران دولت ترکيه را به خاطر سهمي که در ايجاد اين بحران ها و به خاک و خون کشيده شدن و آوارگي مردم محروم منطقه داشته و دارند سرزنش کند. چرا آقاي پاپ هنگامي که در مجاورت اين مناطق بحراني قرار مي گيرد، موضع خود را روشن نمي کند؟ حضرت عيسي مسيح پيامبر صلح و دوستي بود ولي دولت هاي غربي که مدعي پيروي از آن حضرت هستند، جهان امروز را به آتش کشيده اند و از تروريسم و غارت و چپاول ثروت هاي ملت ها حمايت مي کنند؟
چرا آقاي پاپ در مقابل اين دولت هاي زورگو، زياده طلب و سلطه گر نمي ايستد و از محرومين حمايت نمي کند؟ ترکيه بيش از چند صد کيلومتر با فلسطين فاصله ندارد. اکنون که آقاي پاپ در ترکيه بسر مي برد آيا صداي مظلوميت مردم غزه را که زير بمباران هاي صهيونيست ها له شده اند نمي شنود؟ چرا رهبر مسيحيان به پيروي از حضرت عيسي مسيح عليه السلام بر سر صهيونيست ها فرياد نمي زند و جنايات آنها را محکوم نمي کند؟ اين روزها که نخست وزير رژيم صهيونيستي درصدد اعلام حاکميت "دولت يهود" در سرزمين فلسطين است و با اين ترفند مي خواهد حق مسلمانان و مسيحيان را در حاکميت اين سرزمين از بين ببرد، چرا آقاي پاپ سخني لااقل در دفاع از مسيحيان به زبان نمي آورد؟
ما دوست نداريم آقاي پاپ متهم به پيروي از دستورات قدرت هاي غربي شود و افکار عمومي جهان چنين قضاوت کند که رهبر کاتوليک ها به ديکته ها و نسخه هاي آمريکا، انگليس و فرانسه عمل مي کند و از خود اراده اي ندارد. اگر آقاي پاپ نمي خواهد چنين اتهاماتي متوجه او باشد، بايد در برابر طغيان هاي زورگويان موضع گيري کند و از مظلومان و محرومان حمايت نمايد. اين موضعگيري و حمايت، اکنون که آقاي پاپ در مجاورت کانون بحران هاي ساخته شده توسط قدرت هاي شيطاني غرب حضور دارد، بسيار بيش از هر زمان ديگري مورد انتظار و مطلوب است. آيا آقاي پاپ به اين وظيفه ذاتي خود عمل خواهد کرد؟














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن