تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803604609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ائتلاف نظامی حکام عرب برای مقابله داعش و ایران شیعه


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


فایننشال تایمز:
ائتلاف نظامی حکام عرب برای مقابله داعش و ایران شیعه
شیخ خالدالخلیفه وزیر خارجه بحرین در مصاحبه‌ای با نشریه فایننشال‌تایمز گفت: کشورهای خلیج فارس در حال تدارک فرماندهی مشترک نظامی در عربستان سعودی برای مقابله با تهدید داعش و ایران شیعه هستند.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شیخ خالد الخلیفه وزیر امور خارجه بحرین در مصاحبه‌ای با نشریه "فایننشال تایمز" (FinancialTimes) گفت: «کشورهای خلیج فارس در حال تدارک یک فرماندهی مشترک نظامی در عربستان سعودی برای مقابله با تهدید داعش و ایران شیعه هستند.»

شیخ خالد الخلیفه گفت: «این برنامه مشترک که به گفته تحلیلگران، صدها هزار سرباز را تحت کنترل خود درمی‌آورد، قرار است پس از اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که اواخر این ماه در قطر برگزار می‌شود، عملیات نظامی خود را شروع کند.»


شیخ خالد در این مصاحبه‌ای با اشاره به اوضاع عراق و سوریه، گفت: «اگر افغانستان دبستانی برای تروریست‌ها بود، سوریه و عراق دانشگاه آن‌هاست. این یک تهدید جدی است و بسیاری از مردم کشور ما رفته و به آن‌ها پیوسته‌اند.»
 


بر اساس گزارش فایننشال تایمز، بحرین که عضو ائتلاف به رهبری امریکا علیه داعش است، می‌گوید حدود ۲۵ نفر از شهروندانش به داعش پیوسته‌اند. وزیر خارجه این کشور می‌گوید: «مسئله نگران‌کننده‌تر، هم‌فکران داعش در بحرین و کشورهای دیگر خلیج فارس است.»



این نشریه در ادامه گزارش خود به نقل از دکتر "تئودور کرارسیک" مشاور ارشد مدیریت بیمه ریسک در دبی گفت: «شورای همکاری خلیج فارس سعی دارد عملیات مشترک نظامی را با تمرکز روی عملیات دفاعی برقرار کند. این نیرو با کمک ۱۰۰ هزار نفری عربستان، صدها هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.»
 


این گزارش می افزاید: «بحرین که اکثریت شیعه‌اش در سال ۲۰۱۱ دست به تظاهرات دموکراسی‌خواهی زدند و توسط دولت سنی به سختی سرکوب شدند، تهران را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند.»
 
شیخ خالد در این گفتگو در سخنانی کینه‌توزانه گفت: «از توافق خوب با ایران بر سر برنامه هسته‌ای استقبال می‌کنیم اما اگر این کشور رفتار خود در منطقه را تغییر ندهد تحریم‌ها باید سر جای خود باقی بماند.»
 
این در حالی است که علی رغم سکوت مدعیان حقوق بشر، بارها گزارشاتی مبنی بر نقض حقوق بشر و سرکوب اکثریت مخالف حکومت پادشاهی بحرین منتشر شده است.
 
بر اساس گزارش فایننشال تایمز، «دولت بحرین ادعا می‌کند، به رغم بایکوت مخالفان شیعه، اولین انتخابات پس از ناآرامی‌های سال ۲۰۱۱ به خوبی برگزار شد و ۵۲.۶ درصد در آن شرکت کردند. شیخ خالد گفت، دولت جدید برای ایجاد اصلاحات اجتماعی، امنیتی، سیاسی با پارلمان همکاری خواهد کرد تا "رویدادهای وحشتناک ۲۰۱۱" را به تاریخ بفرستد.»

این گزارش می افزاید: «اما مخالفان این انتخابات را جعلی خوانده و می‌گویند حضور مردم بسیار کمتر از آن است که دولت ادعا می‌کند. آن‌ها می‌گویند مشروعیت پارلمان با صدها نفر زندانی سیاسی زیر سئوال می‌رود و نمایندگان تحت کنترل خانواده حاکم باقی خواهند ماند.»

نشریه فایننشال تایمز در پایان گزارش خود می نویسد: «بحرین که وابسته به درآمد نفتی است، با کاهش قیمت‌ها از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس پول نقد دریافت می‌کند. به این کشور وعده داده شده که برای عبور از دشواری‌های اقتصادی پس از ناآرامی ۲۰۱۱ معادل ۱۰ میلیارد دلار کمک خواهند کرد. تاکنون حدود ۷.۵ میلیارد دلار اختصاص یافته و حالا که اختلاف شورای همکاری حل شده انتظار می‌رود سهم ۲.۵ میلیاردی قطر هم پرداخت شود.»    
104
 



۱۱/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن