تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820973238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلیل خونریزی‌های پیش از قاعدگی را بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سلامت جنسی:
دلیل خونریزی‌های پیش از قاعدگی را بدانید
بیماری التهابی لگن در زنان، مشکلات غده تیروئید، آندومتریوز، بیماری کبد و کلیه نیز ممکن است با خونریزی بیش از حد در ارتباط باشند.



پیامبر (ص) فرمودند: هر جوانى که در آغاز جوانى زن بگیرد ، شیطان وى بانگ بر آورد : اى واى ! دین خود را از دستبرد من محفوظ داشت .   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، چه هنگام باید به پزشک مراجعه کرد؟
اگر دارای علائم زیر بودید، باید به پزشک مراجعه کنید:
- خونریزی زیاد
- خونریزی نامنظم
- هر گونه خونریزی بعد از یائسگی   علل شایع منوراژی
1- عدم تعادل هورمونی: در یک چرخه قاعدگی طبیعی، تعادل بین هورمون های استروژن و پروژسترون موجب تنظیم ساخته شدن دیواره داخلی رحم (آندومتر) می شود. آندومتر در طی خونریزی قاعدگی ریزش پیدا می کند. اگر تعادل بین هورمون ها به هم بخورد، آندومتر به مقدار زیاد ساخته می شود و در نهایت از طریق خونریزی زیاد از بدن خارج می شود.
2- اختلال عملکرد تخمدان ها: اگر در یک چرخه قاعدگی، تخمک گذاری انجام نشود، هورمون پروژسترون تولید نمی شود. این اختلال باعث عدم تعادل هورمونی و در نتیجه خونریزی بیش از حد می شود.
3- فیبروئید رحمی: تومورهای خوش خیم سرطانی هستند که در طی سال های باروری خود را نشان می دهند. فیبروم های رحمی ممکن است باعث خونریزی شدید و یا طولانی مدت گردند.   4- پولیپ ها: غده های خوش خیم و کوچک در پوشش دیواره رحم هستند که ممکن است باعث خونریزی شدید و طولانی مدت قاعدگی گردد. در زنان، در سنین باروری و به علت بالا بودن میزان هورمون ها، پولیپ های رحمی بیشتر شایع است.
5- آدنومیوز: هنگامی است که غده های آندومتر در عضلات رحم قرار می گیرند و اغلب باعث خونریزی زیاد و درد قاعدگی می گردد.
6- سرطان: به ندرت، سرطان رحم، تخمدان و گردن رحم می تواند موجب خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی شود.
7- مشکلات بارداری: خونریزی شدید ممکن است به علت سقط جنین رخ دهد. اگر خونریزی در زمان معمول رخ دهد، سقط جنین علت آن نمی باشد. حاملگی خارج رحم نیز ممکن است باعث خونریزی بیش از حد شود.   8- آی یو دی (IUD) : در زنانی که از آی یو دی برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، منوراژی شایع است. اگر IUD موجب خونریزی بیش از حد قاعدگی گردد، باید آن را بیرون بیاورید.
9- اختلالات خونی ارثی: برخی از اختلالات انعقادی خونی مانند کمبود پلاکت خون، موجب خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی می شوند.
10- داروها: برخی داروها مانند داروهای ضدالتهاب و ضدانعقاد می توانند موجب خونریزی زیاد و طولانی گردند. استفاده نادرست از داروهای هورمونی نیز می تواند موجب خونریزی زیاد گردد.   تشخیص علت منوراژی
پزشک متخصص زنان و زایمان، درباره وضعیت سلامتی و نحوه قاعدگی، سئوالاتی از شما می پرسد.
همچنین ممکن است آزمایش های زیر را از شما بخواهد:
- آزمایش خون: برای بررسی کم خونی، اختلالات تیروئید و غیرطبیعی بودن لخته های خونی.
- تست پاپ اسمیر: جمع آوری سلول های گردن رحم برای بررسی التهاب، عفونت و سرطان.
- نمونه برداری از دیواره داخلی رحم
- عکسبرداری از رحم، تخمدان و لگن   خبر نو / 2020



۱۱/۰۹/۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن