تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازنشستگی،اوج دانایی و تجربه افراد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس : بازنشستگی،اوج دانایی و تجربه افراد است خبرگزاری پانا:معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از انعقاد تفاهم نامه ای با کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس ،با موضوع سوادآموزی خبر داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۱ آذر ساعت 18:50



به گزارش خبرگزاری پانا،عیسی ملک پور با توجه به نقش و تاثیر بازنشستگان فرهنگی در سوادآموزی گفت:بازنشستگان می توانند کمک شایانی به ما در فعالیتهای سوادآموزی نمایند..

ملک پور گفت:حیف است بازنشستگانی که در اوج دانایی و تجربه هستند را به حال خودشان رها کنیم و از تجربه ارزشمند آنها استفاده نکنیم.

وی گفت: در کشورهای دیگر مرسوم است، زمانی که افراد بازنشسته می شوند،آنها را به حال خود رها نکرده و بلکه از تجربه و دانایی آنان در پیشبرد اهداف سازمانی خود استفاده می کنند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به شعار سال افزود: لازم است  جایگاه بازنشستگان  حفظ  و  از تجربه سی ساله آنان در امور آموزشی،فرهنگی،اقتصادی و پرورشی، و همچنین برپایی کلاسهای سوادآموزی استفاده نماییم.

وی با بیان اینکه شاخص باسوادی در کشور و استان ،گذراندن دوره سوادآموزی می باشد گفت:اولویت اصلی و درجه اول،دوره سوادآموزی است که معادل پایه سوم ابتدایی در آموزش و پرورش می باشد و این به منزله بی اهمیت بودن  دوره های تحکیم سواد و انتقال سوادآموزی نیست .

ملک پور همکاری فرهنگیان  در پرداختن به امر سوادآموزی را  ضعیف ارزیابی نمود و گفت: 5 در صد از آموزش دهندگان دوره های سوادآموزی را فرهنگیان تشکیل می دهند که این رقم زیبنده  استانی که  بالغ بر 140 هزار فرهنگی شاغل دارد نمی باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش  فارس هدف از انعقاد تفاهم نامه با فرهنگیان بازنشسته را کمک به ریشه کنی بی سوادی در استان و برخورداری بازنشستگان  از پاداش معنوی و مادی آن برشمرد .

ملک پور با اشاره با سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ((بی سوادی در حقیقت یک داع ننگ است برای کشور ما)) گفت: همه باید تلاش کنیم که لکه ننگ بی سوادی را از کشور عزیزمان ایران و استان فارس که مهد تمدن و فرهنگ است ،بزداییم.

رئیس کانون بازنشستگان فارس نیز از همکاری بیش از پیش فرهنگیان بازنشسته در فعالیتهای سوادآموزی خبر داد و گفت:امیدواریم با انجام تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب،زمینه را برای ریشه کنی بی سوادی در فارس فراهم نماییم.

حمزه رستمی با توجه به تجربه و دانایی بازنشستگان در فعالیتهای آموزشی گفت:آموزش بزرگسالان نیاز به تجربه و ویژگی های خاصی دارد که این ویژگیها را می توان در فرهنگیان بازنشسته مشاهده نمود.

در پایان این جلسه هر دو دستگاه تفاهم نامه مربوط را امضا نمودند و خواستار همکاری بیشتر برای ادامه فعالیتها تا ریشه کن نمودن بی سوادی شدند و مقرر شد در اولین فرصت محتوای این تفاهم نامه برای ابلاغ به ادارات آموزش و پرورش ارسال گردد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن