تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجلاس تهران ؛فرصتی برای بررسی ضرورت های اطلاع رسانی صلح پایدار درجهان اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اجلاس تهران ؛فرصتی برای بررسی ضرورت های اطلاع رسانی صلح پایدار درجهان اسلام تهران-ایرنا- دهمین نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با هدف همصدایی و ارتقای کارآمدی رسانه های کشورهای عضو در تهران برگزار می شود.


یکی از اهداف این نشست که با شعار "همگرایی رسانه ای برای برقراری صلح و آرامش در جهان اسلام" در سطح وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روزهای دوازده و سیزده آذر در تهران برگزار می شود، هماهنگی بین کشورهای عضو و نهادهای رسانه ای این کشورها برای حمایت از آرمان مردم فلسطین است.
در این نشست ابزارهای مرتبط با اطلاع رسانی و همکاری با رسانه های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای روبروشدن با خطرهای اسلام هراسی و ارتقای فعالیت ها به منظور تقویت حمایت از فلسطین و وضعیت زندگی در این کشور بررسی می شود.
در نشست های کارشناسی که روز گذشته در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد، کارشناسان این کشورها پیش نویس قطعنامه ها را بررسی کرده و دستور کار نشست روزهای چهارشنبه و پنج شنبه را برای نشست وزرا تعیین کردند.
بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی دستور جلسه نشست فردا ارائه گزارشی از نهمین نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی است که سال 2012 در "لیبرویل" پایتخت "گابن" برگزار شد و 12 قطعنامه پیشنهادی در آن به تصویب رسید.
افزون بر این شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده خود در ژوئن 2014 در مکه مکرمه دو قطعنامه دیگر به قطعنامه های نشست نهم افزودند که در گزارش نشست دهم ارائه می شود. تصویب محل نشست یازدهم و اعضای هیات رییسه آن از دیگر دستور جلسات نشست دهم است.
این قطعنامه ها حول محور نقش رسانه های کشورهای عضو در حمایت از قدس و مسجد الاقصی ، حمایت از نهادهای رسانه ای مشترک ، همکاری رسانه ای بین کشورهای عضو و بررسی پیشرفت راه اندازی شبکه ماهواره ای مختص سازمان همکاری اسلامی و تلاش برای ارتقای توانمندی رسانه ها و خبرنگاران کشورهای اسلامی است.
بر اساس گزارش ایرنا تا لحظه تهیه گزارش بیش از چهل هیات رسمی برای شرکت در این نشست وارد تهران شده اند، نیمی از این هیات ها در سطح وزیر اطلاع رسانی و بقیه کشورها در سطح معاون وزیر، رییس خبرگزاری دولتی یا مدیر اجرایی شبکه های سراسری رادیو و تلویزیونی این کشورها در نشست شرکت کرده اند.
"ایاد امین مدنی" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی که برای شرکت در این نشست به ایران سفر کرده است پیش از این گفته بود: وزرای حاضر در دهمین نشست موضوعاتی مانند نقش رسانه ها در دفاع از فلسطین، تلاش های اسرائیل برای یهودی سازی بیت المقدس و جنایات اسرائیل در نوار غزه را بررسی می کنند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد ارتباطات فرهنگی کشورهای اسلامی بیش از پیش تقویت شود و در همه امور با یکدیگر همکاری جدی داشته باشند.
همچنین بررسی ارتقای نقش اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی، تبادل فرهنگی، توسعه و استقرار صلح و تاسیس یک واحد رسانه ای داخل دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی از دیگر موضوعات این نشست است.
دهمین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی دهم تا سیزدهم آذرماه جاری در هتل آزادی تهران برگزار می شود. نشست کارشناسان ارشد 10اطلاع رسانی این سازمان روز گذشته در تهران آغاز بکار کرد.
تاکنون 9 اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی برگزار شده است. از اجلاس نخست که در سال 67 در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد جهان اسلام شاهد تحولات بسیاری بوده است. در آخرین اجلاس وزیران اطلاع رسانی کشورهای اسلامی که در لیبرویل - جمهوری گابن برگزار شد تحولات رسانه ای و اطلاع رسانی کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
اجلاس تهران فرصتی برای بررسی ضرورت های اطلاع رسانی توسعه صلح پایدار در منطقه است. ظهور داعش و گروه های مشابه در منطقه می تواند نتیجه خلا اطلاع رسانی درست و بموقع در این زمینه باشد؛ از این رو کشورهای اسلامی برای رفع این دغدغه باید نسبت به تدوین نقشه جامع اطلاع رسانی منطقه ای همت گمارند.
9157** 5981


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن