تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803041277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات سراسری علیه تبعیض نژادی در آمریکا/ اوباما و کابینه موضوع را بررسی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تظاهرات سراسری علیه تبعیض نژادی در آمریکا/ اوباما و کابینه موضوع را بررسی می کنند


معترضان در سراسر آمریکا درحالی که دست های خود را به احترام مایکل براون، جوان سیاه پوستی که به دست مامور پلیس سفیدپوستی در فرگوسن در ایالت میسوری کشته شد، بالا گرفته بودند، تظاهرات کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از واحد مرکزی، مردم آمریکا کماکان از اقدام دادگاه عالی میسوری در تبرئه کردن قاتل مایکل بروان جوان سیاه پوست فرگوسنی که به دست افسر سفید پوست کشته شده بود، خشمگین هستند.  دیروز واشنگتن پایتخت آمریکا عرصه اعتراضات ضد نژادپرستی بود. تظاهرات کنندگان برای یادآوری صحنه کشته شدن مایکل براون توسط پلیس به صورت نمادین در کف خیابان دراز کشیدند. تظاهر کنندگان دست نوشته هایی حمل می کردند که بر روی آنها نوشته بود زندگی سیاه پوستان ارزش دارد.
تظاهرات سراسری امریکا


همزمان با واشنگتن شهرهای  نیویورک، تگزاس ، نیوجرسی ، جورجیا، کالیفرنیا و ماساچوست هم صحنه اعتراض ضد نژادپرستی بود. معترضان در قالب کمپین "دست ها بالا" در دانشگاه ها و در برابر ادارات دولتی در اعتراض به حکم دادگاه عامل قتل مایکل براون دست به اعتراض زدند. در نیویورک، صدها جوان، عمدتا دانشجویان سفید پوست، به مدت یک دقیقه در « میدان تایمز » نشستند و سکوت کردند و سپس شعارهای « دست ها بالا، تیراندازی نکن » و « نبود عدالت ، نبود صلح و آرامش » را فریاد زدند.  
دانلود در بخشی از کمپین « دست ها بالا »، هزاران معترض در دانشگاه ها و محل های کار برای تظاهرات گردهم آمدند.

در نیویورک، صدها جوان، عمدتا دانشجویان سفید پوست، به مدت یک دقیقه در « تایمز اسکوئر » نشستند و سکوت کردند و سپس شعارهای « دست ها بالا، تیراندازی نکن » و « نبود عدالت ، نبود صلح و آرامش » را فریاد زدند.

بر روی پلاکاردهایی در این تظاهرات نوشته شده بود « پلیس های آدمکش »، « فرگوسن همه جاست » و « جان سیاه پوستان هم ارزش دارد ».

تظاهرات سراسری امریکا

تظاهرات سراسری امریکا

حرکت بالا بردن دست ها و شعار « دست ها بالا، تیراندازی نکن » را معترضان در ادای احترام به آنچه برخی شاهدان گفتند آخرین حرکت براون پیش از هدف گلوله قرار گرفتن بود، اتخاذ کرده اند.

« اقدام فرگوسن »، گروهی که تظاهرات را در اعتراض به تصمیم دادگاه در خصوص مجرم نشناختن دارن ویلسون 28 ساله، افسری که براون را کشت، سازماندهی کرد، اعلام کرد : جوامع ما در حال رنج کشیدن و به طور توجیه پذیری خشمگین است.

این گروه از معترضان خواست اسامی « قربانیان خشونت های پلیس » را قرائت کنند.

تظاهرات سراسری امریکا

تظاهرات سراسری امریکا
اعتراض های دیگری روز دوشنبه در سراسر آمریکا از جمله در ایالت های ماساچوست، کالیفرنیا، تگزاس و جورجیا برگزار شد.

رئیس جمهور آمریکا  پس از دیدار با برخی مقامات انتظامی، مذهبی و رهبران جوامع محلی آمریکا در کاخ سفید گفت: همانطور که هفته گذشته اعلام کردم تصمیم هیئت منصفه فرگوسن سبب مطرح شدن مشکلاتی شد که منحصر به سنت لوئیس و یا منطقه دیگری در زمانه ما نمی شود و این نشان دهنده بی اعتمادی است که در بین بسیاری از ادارات پلیس و جوامع رنگین پوست ما مشاهده می شود.

وی گفت: این احساس وجود دارد که در کشوری که یکی از اصول اساسی و شاید مهمترین آن برابری بر اساس قانون است،بسیاری از افراد و به ویژه با جوانان رنگین پوست منصفانه رفتار نمی شود.

وی افزود: همانطور که هفته گذشته گفتم زمانی که هر بخشی از خانواده آمریکا احساس می کند منصفانه با آن رفتار نمی کنند این مشکلی برای همه ما محسوب می شود.این تنها مشکل یک بخش خاص از جامعه یا یک طیف ویژه از جمعیت نمی شود. این به آن معناست که ما آنقدر قدرتمند نیستیم که باید باشیم. زمانی که این موضوع به سیستم قضایی مربوط می شود این به آن معناست که ما در مبارزه با جرایم آنگونه که باید باشیم، نیستیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: در دیدار با برخی رهبران مهم جوانان شهر فرگوسن از جمله بریتانی پکت و راشین آلدریج ، مسائل زیادی را از جوانان این منطقه شنیده ام. آنچه مرا نگران کرده این است که آنها احساس می کنند حقایق را آنگونه که انتظار داشته اند با توجه به آنچه تجربه کرده اند، نشنیده اند و یا اینکه این حقیقت انکار شده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: انتظار من این است که  جرایم کاهش یابد و اعتماد بین پلیس و جوامع افزایش پیدا کند و قصد داریم برنامه ای شفاف ارائه کنیم که بر اساس آن فرهنگ نظامی گری را در نیروهای انتظامی محلی نهادینه نکند.  
دانلود  تظاهرات کنندگان، به امید آنکه روند جلب کردن توجه مردم و مقامات را نسبت به رای هیئت منصفه دادگاه فرگوسن درباره قتل مایکل براون ادامه دهند، به تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز پرداختند.
براون 18 ساله، به ضرب گلوله دارن ویلسون، افسر پلیس فرگوسن، به قتل رسید، اما دادگاه این شهر، دوشنبه گذشته رای به تبرئه ویلسون داد که این موضوع موجب برانگیخته شدن خشم مردم آمریکا شد و در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات برپا شده است.

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن