تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821046260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تداوم اعتراض به فتوایمولانا فضل الرحمان در خصوص جایز بودن جنگ در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تداوم اعتراض به فتوای"مولانا فضل الرحمان" در خصوص جایز بودن جنگ در افغانستان کابل – ایرنا – "مولوی عبدالبصیر حقانی"، رییس شورای علمای پایتخت افغانستان در ادامه اعتراض ها به فتوای "مولانافضل الرحمان" رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان که اخیر جنگ در افغانستان را با حضور نیروهای خارجی جایز دانست، گفت: اگر جنگ در افغانستان به دلیل حضور خارجی ها جایز است، قانون پاکستان را انگلیسی ها نوشتند، چرا در آنجا جنگ جایز نیست.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری بخدی افغانستان روز سه شنبه به نقل از مولوی عبدالصیر حقانی رییس شورای علمای کابل نوشت که مولانا فضل الرحمن با دستور اداره استخبارات پاکستان همواره تلاش کرده است خونریزی در افغانستان ادامه داشته باشد.
بر اساس این گزارش رییس شورای علمای کابل در نشستی با حضور بیش از پانصد تن از روحانیون برجسته افغانستان گفت: اگر جنگ در افغانستان به دلیل وجود خارجی ها روا دانسته می شود، در پاکستان نیز که خارجی ها وجود دارند و قانون آن کشور نیز از سوی انگلستان تدوین شده است.
اخیرا فضل الرحمن همزمان با اولین سفر محمداشرف غنی به عنوان رییس جمهور به پاکستان، در سخنانی جنجال برانگیز که خشم افغانستانی ها را برانگیخت گفت با تداوم حضور خارجی ها جنگ در افغانستان جایز است.
بر اساس این گزارش مولوی بارکزی یکی دیگر از علمای برجسته افغانستان هم در سخنانی با تاکید به لزوم برخورد جدی با اینگونه سخنان گفت: اظهارات فضل الرحمان، منبع اسلامی ندارد و ریشه اینگونه سخنان کینه فضل الرحمان با مردم افغانستان است.
به گزارش بخدی، شمار زیادی از علمای شهر کابل مولانا فضل الرحمان را فردی سیاسی می دانند و معتقدند اظهارات وی مبنای دینی ندارد.
روابط افغانستان و پاکستان در سیزده سال گذشته همواره با تنش و فراز و نشیب هایی همراه بوده است.
محمد اشرف غنی پس از برگزیده شدن به عنوان رییس جمهور افغانستان در اولین سفر رسمی خود به پاکستان رفت تا با مقامهای این کشور برای برقراری صلح در افغانستان تلاش کند. مقامهای افغانستان ریشه ناآرامی ها در کشورشان را در پاکستان می دانند.
آساق*5*1501


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن