تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803645600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیتهای زیادی برای توسعه روابط ایران و فیلیپین وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر فیلیپین: ظرفیتهای زیادی برای توسعه روابط ایران و فیلیپین وجود دارد اراک - ایرنا - سفیر کشور فیلیپین در ایران گفت: وجود ظرفیت های متنوع فرهنگی و اقتصادی زمینه ای قوی برای گسترش روابط دوجانبه بین ایران و فیلیپین است.


به گزارش ایرنا، «ادوارد منز» روز سه شنبه در بدو سفر دو روزه خود به استان مرکزی در دیدار با استاندار این استان افزود: این منطقه از ایران به عنوان یکی از مناطق مهم صنعتی، فرهنگی و کشاورزی ایران می تواند در شناخت نیازهای متقابل و توسعه روابط با فیلیپین پیشتاز باشد و آمادگی کامل برای تسهیل بستر این ارتباطات وجود دارد.
وی اظهار کرد: کشور فیلیپین در نیم قرن گذشته یکی از محافل پذیرش دانشجویان ایرانی بوده و ارتباطات فرهنگی و خانوادگی نیز ایجاد شده و این مهم در سابقه مثبت دو کشور ثبت شده است.
سفیر کشور فیلیپین در ایران بیان کرد: هدف از این سفر آشنایی با قابلیت های استان مرکزی برای ارتقای مناسبات تجاری است و از مقامات استان مرکزی نیز دعوت می شود در نشستی که ماه اینده برای توسعه روابط دوجانبه در تهران برگزار می شود، شرکت کنند.
منز گفت: کشور فیلیپین بازار خوبی برای کالاهای ایرانی است و با توجه به پایه صنعتی مناسب به طور متقابل برای تامین نیازهای ایران و استان مرکزی آمادگی دارد.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان با یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دو درصد جمعیت و یک و هشت دهم درصد مساحت ایران را به خود اختصاص داده و با دو شهر صنعتی برجسته اراک و ساوه، رتبه دوم صنایع مادر تخصصی کشور و رتبه چهارم صنعت ایران را به خود اختصاص داده است.
«محمدحسین مقیمی» افزود: این استان با بهره مندی از صنایع حمل و نقل ترکیبی و زیرساخت های گمرکی وضعیت خوبی را برای توسعه صادرات دارد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی را دارد و در حوزه تولید شمش آلومینیوم، فولاد ، ماشین آلات کشاورزی و راه سازی، پروفیل، معادن مس و طلا، پالایشگاه و پتروشیمی، تولید سیمان، صنایع خودرو ، صنایع غذایی و شیمیایی مزیت بالایی دارد.
استاندار مرکزی توضیح داد: این استان یکی از مناطق برخوردار در حوزه کشاورزی است و در برخی از محصولات نظیر گل و گیاه زینتی، تولید آبزیان تزئینی، لوبیا، پیاز، انار، پسته ، تولید گوشت، شیر و تخم مرغ سهم اثرگذار در کشور دارد.
مقیمی اظهار کرد: سبقه تاریخی استان مرکزی بخشی از تمدن بزرگ ماد بوده و جاذبه های متنوع و ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و سوغات دارد.
پایتخت فیلیپین واقع در قاره آسیا، مانیل و زبان اصلی آن تاگالوت و انگلیسی است و بر اساس اعلام سازمان تجارت و توسعه ایران مبادلات تجاری ایران و فلیپین در سال 92 در صادرات 108 میلیون دلار و در واردات 109 میلیون دلار بوده است.
عمده نیازهای وارداتی فیلیپین شامل انواع کود، شیشه و مصنوعات شیشه ای، گوشت مرغ، پنیر و کشک، الیاف پلی استر ، کمباین و مخازن فولادی است.
اقلام صادراتی از فیلیپین را اتیلن، آمونیاک، سنگ مس، اوره، قیر و نفت، پلی اتیلن، قطعات احشای خوراکی حیوان، روغن صنعتی، کارتون و قوطی و زعفران بسته بندی تشکیل می دهد.
سفیر کشور فلیپین در ایران در سفر دوروزه به استان مرکزی علاوه بر شرکت در نشست تخصصی با انجمن های همگن نفت و گاز و قطعه سازان خودرو و کارگروه توسعه صادرات استان، از توانمندی های صنعتی در اراک و قابلیت های کشاورزی در حوزه انار و پسته در ساوه و زرندیه بازدید می کند.ک/2
560/559


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن