تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803925225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کابینه رژیم‌صهیونیستی در آستانه فروپاشی/ نتانیاهو هم انحلال کابینه را تایید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کابینه رژیم‌صهیونیستی در آستانه فروپاشی/ نتانیاهو هم انحلال کابینه را تایید کرد


با افزایش اختلافات میان احزاب تشکیل دهنده کابنیه ائتلافی رژیم صهیونیستی، احتمال فروپاشی آن و برگزاری انتخابات زودهنگام قوت گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، نشست دوجانبه نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و وزیر دارایی این رژیم دوشنبه با عدم توافق به پایان رسید تا کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» در آستانه فروپاشی قرار گیرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام به علت اختلافات موجود در داخل دولت ائتلافی اشاره کرد.
نتانیاهو از چند هفته قبل بر سر لایحه بودجه و اخیرا طرح موسوم به «دولت یهود» با لاپید که رهبر حزب «یش عاتید» (آینده‌ای هست) است، به مشکل برخورده است. از آنجا که حزب متبوع لاپید پس از حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو بیشترین کرسی را در کابینه دارد، خروج وی از کابینه می‌تواند به معنای پایان ائتلاف باشد.

خروج لاپید می‌تواند موجب شود تا «زیپی لیونی» رهبر حزب چپگرای «هاتنوعا» (جنبش) را نیز به خروج از ائتلاف ترغیب کند. این در حالی است که تنها 20 ماه از آغاز به کار سومین کابینه نتانیاهو می‌گذرد. این کابینه که با حضور احزاب راست افراطی و چپ تشکیل شده بود، از ابتدا صحنه تنش‌های متعدد بود، تا جایی که خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» هفته گذشته آن را به یک «سیرک» تشبیه کرد که تمام وزرا در آن بر سر نخست‌وزیر فریاد می‌کشند.

لاپید در پایان نشست دوشنبه، با اعلام اینکه درخواست‌های مطرح‌شده از سوی نتانیاهو «غیرممکن» است، گفت آن‌ها را نمی‌پذیرد و در صورتی که انتخابات زودهنگام برگزار شود، نتانیاهو مسئول آن خواهد بود. وی در این مورد گفت: «نتانیاهو دارد (رژیم) اسرائیل را به سمت انتخابات می‌برد.»

 نتانیاهو در این نشست خواستار عقب‌نشینی لاپید از تمام خواسته‌های خود شده است. از جمله این طرح‌ها، مسئله اصلاحات مسکن است که لاپید با آن روی کار آمد، اما نتانیاهو خواستار توقف این طرح است. نتانیاهو همچنین از لاپید و نمایندگان یش عاتید در پارلمان این رژیم خواسته است تا از طرح «دولت یهود» حمایت کرده و به انتقاد از سیاست خارجی وی پایان دهند.

یک منبع آگاه به روزنامه «جروزالم‌پست» گفته است: «نخست‌وزیر شرایطی ارائه کرد که می‌دانست ما نمی‌توانیم قبول کنیم. به جای تصویب یک بودجه اقتصادی-اجتماعی قدرتمند، داریم به سمت انتخابات پیش می‌رویم.»

با پایان ائتلاف کنونی، نتانیاهو دو گزینه در پیش خواهد داشت؛ خارج کردن احزاب چپگرا و ترمیم کابینه با حضور احزاب راست اولترا ارتودکس نظیر «شاس» و «یو‌تی‌جی» (یهودیت متحد تورات) و یا اعلام انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام.

این در حالی است که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد میزان محبوبیت نتانیاهو روند کاهشی داشته است. وی در کابینه جدید دستاورد اقتصادی‌ای نداشته و از لحاظ سیاست خارجی هم این رژیم به شدت در انزوا قرار گرفته است. با این وجود، به نظر می‌رسد در صورت برگزاری انتخابات مجدد، بار دیگر کابینه‌ای راستگرا روی کار بیاید.

نتانیاهو هم پس از نشست دوشنبه شب با اظهارنظر خود تلویحا احتمال انحلال سی و سومین کابینه رژیم‌صهیونیستی را تائید کرد. به نوشته پایگاه خبری تایمز رژیم صهیونیستی، وی گفت دیگر نمی‌تواند رفتارهای وزرای کابینه را تحمل کند. نتانیاهو گفت: «هیچ روزی بدون تهدیدات یا تحکم ها نمی گذرد، زیرا وزراء به دولت و نخست وزیر حمله می کنند. امیدوارم بتوانیم اوضاع را به مسیر  طبیعی خود بازگردانیم.»

 روزنامه هاآرتص نتایج یک نظر سنجی را منتشر کرد که نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو است اما وی همچنان در مقایسه با سایر نامزدهای احتمالی سمت نخست وزیری با فاصله زیاد پیشتاز است.
دیوید برن، معاون سردبیر روزنامه جروزالم پست نیز گفت: «به نظر من اشاره نخست وزیر به برگزاری زودهنگام انتخابات، ناشی از بروز اختلال با تزیپی لیونی و لاپید است. به عقیده من، وی(نتانیاهو) اکنون در شرایطی است که می تواند ائتلافی جدید با احزاب راستگرا و حزب دینی شاس تشکیل دهد.»
برخی نمایندگان احزاب تندرو یهودی از تماس های نتانیاهو با آنها به منظور تضمین حمایتشان از وی در صورت فروپاشی دولت ائتلافی کنونی پرده برداشتند. آرییه درعی رئیس حزب شاس گفت وی مشارکت در ائتلاف کنونی را نخواهد پذیرفت و مراجعه به صندوق های رای را ترجیح می دهد. همزمان حزب شاس در صفحه توئیتر خود خواستار برگزاری هرچه سریعتر انتخابات زودهنگام شده است. پیشتر «آیزاک هرتزوگ» رهبر حزب «کارگر» رژیم‌صهیونیستی که اپوزیسیون کابینه نتانیاهو به شمار می‌آید هم روز دوشنبه برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شده بود. خبرنگار تایمز صهیونیستی گزارش داده است که انتخابات پارلمانی احتمالا در مارس 2015 (اسفند-فروردین) برگزار می‌شود.
نزدیکان نتانیاهو احتمال دادند وی، به ویژه با توجه به اختلافات شدیدی که به گفته برخی ها دولتش را فلج کرده است، تصمیم خود را برای برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی در روزهای آینده اعلام کند. در سال‌های اخیر صحنه سیاسی رژیم‌صهیونیستی عرصه درگیری و تنش‌های گسترده میان احزاب پرشماری بوده که هریک داعیه تشکیل ائتلاف را دارند. همین امر موجب شده تا بسیاری از کابینه‌های این رژیم نتوانند یک دوره کامل را به پایان ببرند.  
دانلود

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن