تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 1 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799941167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح راه آهن ایران-ترکمنستان -قزاقستان به توسعه گلستان شتاب می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افتتاح راه آهن ایران-ترکمنستان -قزاقستان به توسعه گلستان شتاب می دهد گرگان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با برشمردن مزیت های راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان گفت: با افتتاح این پروژه بین المللی شاهد رونق اقتصادی، توسعه خطوط ریلی و شتاب توسعه استان گلستان خواهیم بود.


"علی بخش رستمی" دوشنبه شب در برنامه "همراه با کاروان تدبیر و امید" در سیمای مرکز گلستان افزود: حمل و نقل ریلی دارای مزیت های بی شماری از جمله مصرف انرژی پایین و ارزان قیمت، ایمنی بیشتر، آلودگی زیست محیطی کمتر و پایین بودن هزینه تمام شده اجرای آن در مقایسه با بزرگراه ها و آزادراه ها می باشد.
رییس شورای حمل و نقل گلستان با تشکر از بخش های دولتی، مشاورین و پیمانکاران ساخت پروژه خط آهن گرگان- اینچه برون- ترکمنستان- قزاقستان اظهارداشت: ساخت این راه آهن از سال 90 با توافق سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در طول نزدیک به 926 کیلومتر شروع شد.
رستمی توضیح داد: 80 کیلومتر از این خط آهن در ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و بیش از 120 کیلومتر آن در خاک قزاقستان واقع شده است.
وی افزود: راه آهن گرگان- اینچه برون- ترکمنستان بعد از راه آهن خراسان رضوی، دومین کریدور شرق به غرب کشور است که اثرات مثبت خود را در توسعه استان بر جا خواهد گذاشت.
به گفته وی، اگرچه ممکن است در توسعه زیرساخت های ریلی کشور غفلت ورزیده باشیم و آمار زیرساخت ها و تردد کالا و مسافران درون شهری و برون شهری ما در مقایسه با کشورهای همطراز، قابل توجه نباشد اما شاهد استقبال مردم از این بخش هستیم.
رستمی ادامه داد: طی سال های اخیر، تلاش هایی در جهت توسعه حمل و نقل استان صورت گرفته که افتتاح کریدور شرقی دریای خزر با حضور روسای جمهور کشورهای ایران، قزاقستان و ترکمنستان در 12 آذر سال جاری رهاورد این تلاش ها است.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از 90 درصد حمل و نقل مسافر با جاده ها بوده و 10 درصد انتقال مسافران و 30 درصد حمل کالا از طریق خطوط ریلی کشور صورت می گیرد که به محدودیت و بضاعت ما بر می گردد اما قابلیت توسعه وجود دارد.
رستمی گفت که توسعه خطوط ریلی در دستور کار برنامه دولت است تا بتوانیم در مقایسه با کشورهای هم طراز از لحاظ توسعه یافتگی، ارتقا پیدا کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: برابر اطلاعات اقتصادی موجود، حجم مبادلات سالانه چین و کشورهای غربی بیش از 350 میلیون تن است که رقم قابل توجهی بوده و ما با توجه به موقعیت ایران و شرایط همسایگی، باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم.
رستمی افزود: به عبارتی دیگر با توسعه ابزارهای ارتباطی و فراهم سازی بسترهایی در این زمینه می توان از این رهاوردها، منافع بیشتری را عاید کشور ساخت.
وی افزود: با افتتاح کریدور شمال – جنوب می توان از پایانه مرزی اینچه برون که دروازه ای به سوی کشورهای همسایه است، صادرات و ترانزیت غلات و محصولات کشاورزی، صنعتی و گاز را به حوزه آسیای میانه (CIS) داشته باشیم و از مزایای آنها بهره مند شویم.
رستمی گفت: افتتاح اداره کل راه آهن در استان گلستان نیز یکی دیگر از فرصت هایی است که در راستای توسعه خطوط ریلی استان از جمله راه آهن گرگان – مشهد فراهم شده است.

*بازنگری توزیع اعتبارات ملی مهمترین انتظار از هیات دولت

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در پاسخ به سوالی در خصوص انتظارات این اداره کل در سفر هیات دولت به استان نیز، گفت: وقتی مقامات عالی وارد استان می شوند توقع منطقی طرح موضوعات استانی است تا منطقه از خیر و برکت این سفرها بهره مند شود.
رستمی ، بازنگری توزیع منابعی را که براساس شاخص های چند دهه گذشته برای استان ها در نظر گرفته شده، مهمترین انتظار بیان کرد و افزود: انتظار داریم که مبنای توزیع اعتبارات ملی براساس شاخص هایی همچون جمعیت روستایی انجام تا سهم استان ما از اعتبارات ملی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: طی چند نشست با مسوولان وزارت راه و شهرسازی و استانی پیگیر این مساله بوده تا ارزیابی استان ها براساس این نسبت ها صورت گیرد و به خودی خود سهم بری گلستان را از منابع ملی افزایش دهد.

* تکمیل پروژه های نیمه تمام
رییس شورای حمل و نقل گلستان با اشاره به اینکه خطوط ریلی، زمینی و هوایی ابزار و زیربنای توسعه بخش های مختلف اعم از کشاورزی، گردشگری و صنعتی هستند، گفت: آنچه در سفر ریاست جمهوری به استان پیگیر هستیم، توسعه نقش حمل و نقل استان در مقایسه با آمار کشوری است.
رستمی اضافه کرد: وضعیت جاده های موجود استان در مقایسه با میانگین کشوری حائز رتبه خوبی نیست و خواسته مردم است که سطح آنها به اندازه متوسط کشور ارتقاء یابد.
وی با اشاره به اینکه در استان گلستان آزادراه نداریم، گفت: سهم هر استان از راه های اصلی و فرعی دو هزار و 700 کیلومتر است، اما سهم گلستان یکهزار و 300 کیلومتر است که از میانگین متوسط کشوری نیز، پایین تر می باشد.
رستمی یادآور شد: به نوعی در این سفر پیگیر بخشی از پروژه های شناسنامه دار و تعریف شده برنامه چهارم و پنجم توسعه هستیم تا اعتبار مصوب آنها صد در صد افزایش یابد.

*پیگیری راه آهن گرگان- مشهد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: پیگیری ساخت آزادراه شرقی – غربی استان از پروژه های دیگر است که در سفر هیات دولت دنبال می شود.
رستمی افزود: در حال حاضر با انتخاب و تعیین مشاور، این پروژه در شرف مطالعات مقدماتی و اولیه است و مراحل پایدار شدن آن طی این سفر پیگیری می شود.
وی ادامه داد: راه آهن گرگان- مشهد به عنوان یکی از خواسته های چند ساله مردم، پروژه دیگری است که در دست پیگیری می باشد.
به گفته وی، در این سفر تلاش می شود که با استفاده از فاینانس، بخش خصوصی و سرمایه گذار، ساخت این پروژه از سمت گرگان شروع شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: مردم استان در تمام وقایع و حرکت های سیاسی اجتماعی دوران انقلاب در صحنه بوده و از شعور و بلوغ سیاسی بالایی برخوردارند و در این سفر نیز استقبال پرشور آنان از رییس جمهوری، پاسخ به روحیه خدمتگزاری دولت است.
7464/601


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن