تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805735971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله مکارم شیرازی:باید ریشه اعتقادی تکفیریها خشکانده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دردیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل درعراق، آیت الله مکارم شیرازی:باید ریشه اعتقادی تکفیریها خشکانده شود قم-ایرنا- آیت الله"ناصرمکارم شیرازی"از مراجع تقلید گفت: ریشه اعتقادی تکفیریها باید بوسیله علمای اسلام ، رسانه ها و اندیشمندان خشکانده شود بنابراین تنها مبارزه نظامی با این گروه تروریستی کافی نیست.


به گزارش ایرنا، وی شامگاه دوشنبه در دیدار با "نیکلای ملادنف" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق و هیات همراه، درقم با بیان اینکه البته مبارزه با افکار انحرافی آنان وظیفه ما و علمای اسلام است، اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ها آنچه که ما می گوییم را منتشر کنند تا این فکر در جهان پخش شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره جهانی "جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" در قم گفت: هدفی که ما از کنگره تکفیریها داشتیم، بر همین تفکر استوار بود و نام این کنگره نیز خطر جریانهای تکفیری و افراطی برای جهان اسلام، مسلمانها و بشریت بود و اگر همه همین طور فکر کنند مشکلات زودتر حل می شود.
وی گفت: نکته دیگر که به آن معتقد هستیم و در این کنگره نیز جزء اصول اصلی قرار دادیم این بود که هیچ کدام از مذاهب به مقدسات یکدیگر اهانت نکنند و در مجموع یک صحنه مسالمت آمیز عملی از مذاهب گوناگون در آن جا بود و تا آخر هم به این اصل وفادار بودیم.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: متاسفانه به ما خبر دادند که رسانه های غربی اخبار کنگره "جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" را که یک کنگره جهانی نیز بود سانسور کردند، در حالیکه انتشار اخبار آن به نفع همه آنان بود.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین خاطر نشان کرد: به هر حال ما از فعالیتها و تلاشهای شما و دوستانتان برای بازگشت امنیت کامل به عراق و همسایگانش تقدیر و تشکر می کنیم.
این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: برخی کشورها که نام نمی برم دارند کارهای دوگانه درباره داعش انجام می دهند، از یک طرف جنایات این کشورها را محکوم و از طرفی دیگر به آنها کمک می کنند.
وی با بیان این پرسشها که چه کسی به داعش اسلحه می رساند و نفتهای غصبی را از داعش خریداری می کند؟ آیا شما و دبیرکل سازمان ملل متحد وظیفه ندارید که به این کشورها اخطار دهید که از این کارشان دست بردارند تا داعش از بین برود؟، گفت: یقین داشته باشید اگر به داعش کمک نرسد و هجمه فکری از ناحیه علمای اسلام بشود و دولت عراق با نیروهای نظامی و مردمی خود دنبال این مساله باشند، کار داعش در چند ماه تمام می شود.
وی همچنین گفت: در اخبار مطالبی می آید که ما را نسبت به صداقت غربیها درباره مبارزه با داعش مردد و مشکوک می کند؛ نخست اینکه رژیم صهیونیستی به صراحت گفته که "داعش را آزاد بگذارید تا آنها و مسلمانها همدیگر را بکشند و این به نفع ما خواهد بود" و این مطلب را "نتانیاهو" به صراحت گفت و در اخبار نیز منتشر شد.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: از سوی دیگر برخی از غربیها گفته بودند مساله داعش تا 30 سال ادامه پیدا می کند، آیا این چراغ سبز برای داعش برای ادامه کارش نیست؟ شما باید در این مسائل مقداری دقیقتر مطالعه و ریشه ها را بررسی کنید و به فکر آن باشید.
وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: احساس می کنم شما نگران این هستید که در مناطقی که از داعش بازپس می گیرند عدالت رعایت نشود؛ شما نگران این مساله نباشید، چون مطمئن باشید مذاهب مختلف در عراق با هم همکاری می کنند.
این مرجع تقلید گفت: این سوال را هم از دوستانتان بپرسید اگر کمکی از خارج به داعش نرسد، از نظر نظامی این جمعیت با امکانات محدودش چقدر می تواند در برابر ارتش و نیروهای مردمی کشور عراق مقاومت کند؟ چرا می گویند که مبارزه با داعش سالها طول می کشد؟
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: ما آنچه در توان داریم برای مقابله با داعش انجام می دهیم و تلاش می کنیم شر آنها از دنیا قطع شود اما نسبت به فعالیتهای غربیها خوشبین نیستیم.
وی از فعالیتهای بشردوستانه و خداپسندانه نماینده سازمان ملل متحد در عراق ابراز خرسندی کرد و گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که جوامع بشری با هم ارتباط دارند و اگر گوشه ای از جامعه بشری آسیب ببیند آسیبش به همه می رسد و اگر گوشه ای از آن، از آسیب نجات یابد سودش به همه می رسد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشکلات عراق تنها برای این کشور و همسایگانش نیست بلکه می تواند مشکلی برای همه جوامع بشری باشد، گفت: الان می بینیم که داعش و تکفیریها از مرزهای عراق هم عبور کرده و جوامع دیگر از جمله اروپا را تهدید می کنند.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در کشور عراق نیز در این دیدار گزارشی از برنامه های این سازمان در عراق را ارائه کرد.
"نیکلای ملادنف" و هیات همراه در سفر یک روزه به استان قم با آیت الله "لطف الله صافی گلپایگانی" از مراجع تقلید و آیت الله "سید محمود هاشمی شاهرودی" از استادان برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو و نیز از حجت الاسلام و المسلمین "سید جواد شهرستانی" نماینده آیت الله "سید علی سیستانی" در ایران عیادت کردند.
این دیدارها بدون حضور خبرنگاران انجام شد.
نیکلای ملادنف همچنین از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بازدید کرد. ک/2
7406/ 550/


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن