تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803103045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايش اقتدار نيروي دريايي ارتش با تجهيزات جديد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نمايش اقتدار نيروي دريايي ارتش با تجهيزات جديد
نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حالي روز گذشته شاهد مجهز شدن به جديدترين دستاوردهاي دفاعي بود كه تدابير رهبر معظم انقلاب در خصوص تقويت اقتدار نيروي دريايي ارتش، زمينه‌‌ساز نمايش چهره‌اي جديد از جمهوري اسلامي در سطح دنيا شده است
نویسنده : جعفر تكبيري 


 نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حالي روز گذشته شاهد مجهز شدن به جديدترين دستاوردهاي دفاعي بود كه تدابير رهبر معظم انقلاب در خصوص تقويت اقتدار نيروي دريايي ارتش، زمينه‌‌ساز نمايش چهره‌اي جديد از جمهوري اسلامي در سطح دنيا شده است. حضور مستمر در آب‌هاي آزاد براي تأمين خطوط مواصلاتي كشور و حفظ امنيت ناوگان تجاري جمهوري اسلامي ايران در كنار پيوستن به باشگاه دارندگان فناوري‌هاي نوين براي ساخت ناوشكن، رادارهاي دريايي و تجهيزات نظامي دريا، همگي دست به دست هم داده تا امروز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي به عنوان چهره‌اي جديد از اقتدار نظام سياسي كشور در كنار ابرقدرت‌هاي شرق و غرب حضور پيدا كند.
ديروز نيز نيروي دريايي ارتش، از چندين دستاورد جديد خود كه متضمن حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور است، رونمايي كرد تا اقتدار خود را در سطح آب‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي افزايش دهد.

    تسليح ۱۰ فروند شناور سطحي و پروازي به سامانه موشكي كروز «نور»  «قادر» و «نصر»
در همين ارتباط امير دريادار عباس زميني فرمانده فني نيروي دريايي ارتش از تجهيز 10 فروند شناور سطحي و پروازي به سامانه‌هاي موشكي كروز دريايي نور، قادر و نصر خبر داد و گفت: موشك‌هاي نور، قادر و نصر از جمله موشك‌هايي با برد قابل ملاحظه بوده و اهداف ساحلي و دريايي را با دقت و قدرت بالا قادر هستند و جزوي از دستاوردهاي صنايع موشكي وزارت دفاع به حساب مي‌آيند كه در راستاي افزايش توان دفايي دريايي نيروي مسلح در اختيار نيروي دريايي ارتش قرار گرفته است.
فرمانده فني نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه سه فروند ناوهاي لجستيكي كلاس سيريك، سه فروند ناوهاي كلاس فتح و دو فروند ناوهاي كلاس شمس و يك فروند هواناوBH7 هر يك با طي شش ماه زمان و صرف 13‌هزار نفر ساعت كار مفيد تسليح شده‌اند، اظهار داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده در حوزه قدرت بازدارندگي اين شناورها مي‌توان به ويژگي‌هاي بازسازي و نوسازي سيستم سكان و اورهال موتورها و ژنراتورهاي اصلي و تعمير و هم‌راستاسازي سيستم تحرك شناورها اشاره كرد.
دريادار زميني گفت: ما تعميرات اصلي و الحاق دو فروند اسكادران بالگردهاي ضدسطحي و ضدزيرسطحي SH و  AB و هواناو را در دستور كار داشتيم.
گفتني است مأموريت اصلي بالگردهاي SH3كه به سلطان دريا ملقب هستند، انجام عمليات‌هاي ضد‌زيردريايي بوده و از قابليت حمل موشك و اژدر برخوردار هستند.
 
  جديدترين «اژدر» نيروي دريايي ارتش به نمايش درآمد
همچنين ديروز در حضور سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران و امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش، جديدترين اژدر نيروي دريايي ارتش نصب شده روي بالگردهايSH 3D به نمايش درآمد.
پيش‌تر دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در نشست‌خبري، خبر ساخت اين اژدر را اعلام كرده بود.  همچنين ديروز يك فروند هواناو 6 SRN، يك فروند بالگرد ضدسطحي212 AB، دو فروند بالگرد ضدزيرسطحيSH 3D، يك فروند هواپيماي بال‌ثابت F27  براي گشت و شناسايي با حضور فرمانده كل ارتش رونمايي شدند.
در جريان بازديد سرلشكر صالحي بالگرد RH مين روب نيروي دريايي ارتش در معرض نمايش قرار گرفت.  سرلشكر صالحي همچنين از چهار فروند ناوچه گشت دريايي فجر، شمس، فتح و نور و دو فروند ناو كلاس سيريك و كلات مجهز به سامانه‌هاي موشكي سطح به سطح رونمايي كرد و اين ناوچه‌ها و ناوكلاس‌ها به يگان‌هاي نيروي دريايي ارتش ملحق شدند.  اين ناوچه‌ها با توجه به حجم كوچكي كه دارند از ديد رادارهاي دشمن پنهان هستند و قابليت موشكي را بالا مي‌برند.
 
   الحاق ۴ ناوچه رادارگريز و ۲ ناو كلاس سيريك و كلات به يگان‌هاي نيروي دريايي ارتش
امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در حاشيه مراسم الحاق دستاوردهاي جديد اين نيرو تصريح كرد: با حضور فرمانده كل ارتش، چهار فروند ناوچه گشت دريايي فجر، شمس، فتح و نور و همچنين دو فروند ناو كلاس سيريك و كلات مجهز به سامانه‌هاي موشكي سطح به سطح، به يگان‌هاي نيروي دريايي ارتش ملحق مي‌شوند.
وي با بيان اينكه اين ناوچه‌ها به موشك‌هاي حساس و كاملاً بومي مجهز شده‌اند، اظهار داشت: حركت بزرگي در دستور كار است تا شناورهاي نيروي زميني ارتش به موشك مجهز شوند. اين ناوچه‌ها با توجه به حجم كوچكي كه دارند، از ديد رادارهاي دشمن پنهان هستند و اين قابليت موشكي ما را بالا مي‌برد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به برخي ديگر از دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش ادامه داد: امروز دو فروند بالگرد SH با قابليت عمليات ضدزيردريايي كه تاكنون استفاده نشده بودند با كمك پنها تعميرات اساسي و به سامانه پرتاب اژدر مجهز شدند. يك فروند بالگرد نيز براي عمليات‌هاي ضدسطحي به موشك هوا به سطح مجهز شده است.
سياري با بيان اينكه سامانه پرتاب اژدر روي اين بالگردها نصب شده و اژدرهاي آنها تست موفقي داشته است، گفت: يك هواپيماي بال‌ثابت نيز كه براي گشت و شناسايي به كار مي‌رود امروز به نيروي دريايي الحاق مي‌شود.
 
   فناوري‌هاي سطحي، زيرسطحي و بالگردي ارتش مجهز به بهترين موشك‌ها و توپ‌ها
امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه مراسم الحاق دستاوردهاي جديد نيروي دريايي ارتش در بندرعباس گفت: با توجه به فناوري‌هاي جديد نيروهاي مسلح كشورمان، پيام ما براي كشورهاي ديگر صلح و دوستي است.
وي افزود: ما با وجود تخصص نيروهاي ارتش، سامانه‌هاي جديدي را طراحي كرده‌ايم، اما داشته‌هاي قديمي را نيز نوسازي و به روز و آماده استفاده در مأموريت‌هاي دريايي كرده‌ايم.
سرلشكر صالحي تأكيد كرد: ناوگان ارتش در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي بدون وابستگي و مستقل عمل مي‌كند. اين در حالي است كه كشورهايي كه در خليج عدن حضور دارند عضو يك پيمان نظامي هستند.
فرمانده كل ارتش خاطرنشان كرد: امروز ما كاملاً مستقل و با توجه به تخصص مهندسان كشورمان، تمامي فناوري‌هاي سطحي، زيرسطحي و بالگردي خود را مجهز به بهترين موشك‌ها و توپ‌ها كرده‌ايم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن