تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820795986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نورآرایی حرم مطهر رضوی با استفاده از 1400 جار و لوستر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون اماكن متبركه و امور زائرین آستان قدس رضوی: نورآرایی حرم مطهر رضوی با استفاده از 1400 جار و لوستر خبرگزاری پانا: معاون اماكن متبركه و امور زائرین آستان قدس رضوی از نورآرایی فضای مسقف حرم مطهر رضوی با استفاده از یك هزار و 400 جار و لوستر خبر داد.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۰ آذر ساعت 14:05



  به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد ممتاز با بیان اینكه 450 دستگاه دیواركوب و400 چراغ تك شعله در حرم مطهر رضوی نورافشانی می‌كنند، عنوان كرد: بزرگ ترین لوستر حرم مطهر رضوی، در رواق مباركه دارالسیاده نصب می باشد كه 4 متر طول و 3 متر عرض دارد.جار 40 شاخه ی سبز نیز با ارزش ترین جار است كه در بالای ضریح مطهر نصب شده است. وی اضافه كرد: رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی نیز با دارا بودن 181 لوستر و 5271 شعله لامپ، بیشترین لوستر و لامپ را به خود اختصاص داده است. ممتاز بیان داشت: اداره روشنایی حرم مطهر رضوی با در اختیار داشتن 605 نیرو  شامل 20 نفر نیروی رسمی و 622 نفر خدمت یار و تعداد 31 دستگاه بالابر وظیفه تعمیر و نگهداری جار و لوسترهای حرم مطهر و عملیات مربوط به تنظیف و شستشوی جار و لوسترها، آئینه كاری‌ها، دیوارها، كاشی كاری‌ها، دربها و سنگ‌های رواق های حرم مطهر را بر عهده دارد. وی در ادامه گفت: از دیگر وظایف اداره روشنایی ساخت جار و لوستر متناسب با فضای معنوی حرم مطهر، تعویض لامپ های سوخته، سیاه پوشی اماكن متبركه در مراسم خاص، چیدن میز چراغ‌ها در اعیاد و مناسبت ها و نصب جایگاه در مراسم ویژه می باشد. معاون اماكن متبركه و امور زائرین آستان قدس رضوی با اشاره به اینكه روشنایی حرم مطهر رضوی توسط جار، لوستر، دیواركوب، پروژكتور و لامپ تأمین می‌شود، گفت: در حال حاضر اداره روشنایی حرم مطهر در سه واحد طراحی لوستر، تعمیر و نگهداری لوستر و تنظیف بدنه و سقف رواق فعالیت می‌كند، علاوه بر آن بخش ساعت نیز زیر مجموعه اداره روشنایی می باشد.       ممتاز درباره چهل چراغ‌های موجود در حرم مطهر رضوی عنوان كرد: چهل چراغ امین السطان، چهل چراغ شجاع الدوله، چهل چراغ ركن الدوله، چهل چراغ حسام السلطنه از جمله چهل چراغ‌هایی است كه توسط افراد مختلف وقف حرم مطهر رضوی شده است. وی اضافه كرد: معروف‌ترین آن‌ها چهل چراغ شاهی است كه از سوی ناصرالدین شاه قاجار وقف حرم مطهر حضرت رضا(ع) شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن