تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820327327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همشهری در یک نگاه تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در شماره روز دوشنبه به بازتاب عنوان های «توان موشکی ایران نظارت بردار نیست»، «تاکید رهبر معظم انقلاب بر آبادسازی سواحل مکران» و «قتل عام پرندگان مهاجر در غفلت مسوولان محیط زیست» پرداخت.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع توان موشکی ایران نظارت بردار نیست، اختصاص داد و عنوان گرد: امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در یک دانشگاه نظامی ارتش گفت که توانمندی موشکی ایران «نظارت بردار» نبوده و نیست. علی شمخانی که برای بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی کشور به دانشگاه پدافند هوایی رفته بود در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران تصریح کرد که آزمایش ها و برد موشک های ایران متناسب با تهدیدات است و هیچ انحرافی به سمت سلاح های غیر متعارف ندارد.
روزنامه همشهری با انعکاس عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب بر آبادسازی سواحل مکران، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، روحیه مقاومت و ایستادگی را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند و خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد. حضرت آیت الله خامنه ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.
قتل عام پرندگان مهاجر در غفلت مسوولان محیط زیست، تیتر دیگر این روزنامه است. بسیاری از پرندگانی که برای زمستان گذرانی به شمال ایران سفر می کنند، هیچ گاه به وطن اصلی خود باز نمی گردند زیرا با آغاز مهاجرت آن ها، دام های بی شماری در شهرهای مختلف استان های شمالی از جمله فریدونکنار پهن می شود تا پرندگان را شکار کند. شکار بی رویه در فریدونکنار و عرضه گوشت پرنده وحشی در کنار خیابان اصلی این شهر سبب شده تعداد زیادی از سازمان های مردم نهاد گرد هم جمع شوند و به روند فعلی اعتراض کنند اما در این میان مسوولان سازمان محیط زیست وعده می دهند با صدور پروانه شکار برای «دوماداران» موضوع شکار پرنده در فریدونکنار را ساماندهی خواهند کرد.
روزنامه همشهری به موضوع تب تند دلار دوام نیاورد، پرداخت و نوشت: دلار طی پنج روز گذشته در مسیر رشد قرار گرفت و به قیمت سه هزار و 540تومان رسیده بود اما از ساعت 15دیروز و پس از اظهارات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر بازگشت آرامش به بازار ارز، شرایط یکباره تغییر کرد تا در طول 2ساعت 70تومان از ارزش دلار کاسته شود و نرخ سه هزار و 470تومانی را رقم بزند. ولی الله سیف عصر دیروز اطمینان داد که بازار به شرایط عادی بازگردد. او تأکید کرد که برخی ورودی های ارز به کشور با مشکلاتی مواجه شده بود اما شرایط تقاضا در بازار عادی است و دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد. رییس کل بانک مرکزی در حاشیه رونمایی از سامانه فروش اینترنتی ارز مسافرتی بانک ملت گفت: شرایط اقتصاد ایران باثبات است. نوسان ها گاهی پیش می آید ولی اقتصاد ایران از عوامل بنیادین برخوردار است و به زودی شاهد بازگشت آرامش به بازار ارز خواهیم بود.
این روزنامه با بازتاب عنوان سهم سلامت از مالیات ارزش افزوده دایمی شد، نوشت: اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دایمی شدن سهم یک درصدی بخش سلامت، بهداشت و درمان از مالیات ارزش افزوده رأی مثبت دادند. تصمیمی که با تقدیر وزیر بهداشت همراه شد و امیدواری دولت، مجلس و البته مردم در ارتباط با بهبود شاخص های سلامت در کشور را افزایش داد. اما سؤال اصلی این است که تصمیم مجلس باعث تصمیم دولت جهت افزایش نرخ مالیات ارزش افزوده در سال آینده نخواهد شد؟ دولت و به طور مشخص وزیر اقتصاد و دارایی با افزایش نرخ مالیات ارزش افزوده در سال آینده مخالف و معتقد است نباید فشار مالیات ارزش افزوده بیشتر شود. اما دولت با این تلقی که سهم یک درصدی بخش سلامت در سال آینده به بودجه عمومی دولت منتقل خواهد شد، مصمم بود تا سال 94 نرخ مالیات ارزش افزوده همان 8درصد فعلی باقی بماند. اما نمایندگان به دائمی کردن سهم سلامت از مالیات ارزش افزوده در بودجه های سنواتی رأی دادند. حالا باید منتظر رونمایی از بخش های درآمدی لایحه بودجه سال آینده ماند که این روزها در هیأت وزیران در حال بررسی و تدوین جهت تقدیم به مجلس است.

**9128**9131


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن