تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بادامچیان: آیت الله مهدوی کنی آینده نگر و مطیع امر ولایت بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بادامچیان: آیت الله مهدوی کنی آینده نگر و مطیع امر ولایت بود قم - ایرنا - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آیت الله مهدوی کنی به عنوان یک عالم مسلط ، فقیه اسلام شناس ، مدیر ، مدبر و دانشمند ، آینده نگر و مطیع امر ولایت بود.


به گزارش ایرنا، "اسدالله بادامچیان" عصر یکشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله "محمدرضا مهدوی کنی" با عنوان "نیم قرن ایستادگی در راه انقلاب" در دانشگاه صنعتی قم افزود: آن مرحوم در بین علمای تهران درخشید و پایگاه مسجد جلیلی ایشان یک نماد روز بود و برای آموزش و تربیت نسل نوجوان با روشن بینی دقیق وقت می گذاشت.
وی به بررسی دوران جوانی زندگی آیت الله مهدوی کنی پرداخت و گفت: وی در زندگی خود به دنبال به دست آوردن اسلام واقعی بود اسلامی که از استکبار نمی هراسد.
وی با بیان اینکه آیت الله بروجردی آینده نگر و زمان شناس بود و جامعه را می شناخت و سیاست روز را رها نکرده بود بلکه سیاست روز را زمینه ساز انقلاب آینده کرده بود اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی در کنار ایشان شکل گرفت.
بادامچیان با بیان اینکه مبارزات آیت الله مهدوی کنی علیه رژیم شاه بارز بود و نقش وی در ابتکارها و مقاومت قابل توجه بود و انسانی بود که در زیر شکنجه های رژیم شاه مقاومت می کرد، گفت: آن مرحوم از نظر فقاهت در حد مرجعیت بود ولی دنبال این بحثها و شهرتها نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هیچ کاری را قبول نکرد مگر آنکه مانند قبول مسوولیت در کمیته، وزارت کشور و نخست وزیری تکلیف شرعی به او شد.
وی با بیان اینکه امام راحل در رابطه با شورای نگهبان فرموده بودند که شورای نگهبان جای بسیار مهمی است و کسانی باید در آن باشند که هیچ طوفانی آنها را نلرزاند، گفت: پس از خروج آیت الله صافی از این شورا، امام راحل می خواستند ایشان را عضو این شورا کنند که وی به دلیل فعالیت در دانشگاه امام صادق (ع) قبول نکرد و امام راحل درباره آیت الله مهدوی کنی فرموده بودند که ما به ایشان ارادت داشتیم، داریم و خواهیم داشت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه بازی های سیاسی همیشه است، گفت: آنچه که نجات بخش است اصل ولایت است چرا که ولایت حرف خود را نمی زند ، حرف خدا را می زند و بعد از آن نیز روحانیت در خط ولایت و فقاهت است.
وی با بیان اینکه اگر در مسیر ولایت، روحانیت و فقاهت حرکت کنید مصون می مانید، خطاب به جوانان گفت: به جریانهای سیاسی توجه کنید اما وقت خود را صرف خط اصیل ولایت ، روحانیت و فقاهت نمایید.
وی با بیان اینکه جامعه برای همه است و باید با همه بر مبنای ارزشها کار کرد، خاطرنشان کرد: همه ارزشگرایان باید وحدت را حفظ کنند، با حفظ اختلاف سلیقه ها با یک محوریت؛ در دوران آیت الله مهدوی کنی ما از لحاظ محور خیالمان راحت بود و محوریت جامعتین را داشتیم.
بادامچیان با بیان اینکه اختلاف نظر و سلیقه است اما خروجی آن خارج از خط ولایت نیست، گفت: مهم این است و آیت الله مهدوی کنی می توانست اساس وحدت در جامعتین را حفظ کند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت ما باید قدر چنین انسانهایی را شناخته و اسطوره های زمان را یافته و نسل جوان خود را بسازد.
وی در پایان سخنان خود به پرسشهای دانشجویان حاضر درجلسه پاسخ داد.
وی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با مذاکرات هسته ای با بیان اینکه ولی امر می فرمایند که با مذاکرات مخالفتی ندارند و این مساله را قبل از دولت فعلی در نوروز 92 فرمودند و نیز بعد هم فرمودند که با تمدید آن هم مخالفتی ندارند، گفت: مذاکره ابزار است که اگر موجب توافقات خوب شود خوب است و اگر موجب توافقات بد شود بد است.
وی با بیان اینکه باید اهداف از مذاکره را مشخص کرد و دید هر کدام چه مقدار به اهداف خود رسیده اند، گفت: باید نتیجه مذاکرات را بررسی کرد و ما در دانش هسته ای توقف کرده ایم ولی دانش هسته ای را لغو نکرده ایم، فردو، اراک، نطنز، تهران و بوشهر را داریم.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: ما غنی سازی 20 درصد را پنج درصد کرده ایم ولی آنها قبول کرده اند که ما دانش هسته ای را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ما در مذاکرات به تعهدات خود عمل کرده ایم، گفت: تیم ما هم خیلی محکم صحبت کرد و زیر بار هیچ سازشی هم نرفت.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: در این زمینه نیز ما منتظر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.
آیت الله "محمدرضا مهدوی کنی" رییس مجلس خبرگان رهبری 14 خرداد امسال، پس از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در منزل دچار عارضه قلبی شد و 29 مهر ماه امسال در بیمارستان شهید رجایی تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست. ک/3
7406/ 550/


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن