تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803008543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشتی با دوچرخه، بازیابی سبک سالم زندگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آشتی با دوچرخه، بازیابی سبک سالم زندگی است انزلی - ایرنا - دوچرخه سالم ترین وسیله نقلیه و از مفرح ترین ورزشهاست و برغم ظرایف فنی و پیچیدگی که دارد؛ آنقدر راهوار است که اولین وسیله نقلیه مستقل هر کودکی است.


به گزارش عصر یکشنبه ایرنا نخستین المپیاد دانش آموزی دوچرخه سواری مدارس انزلی در حالی بکار خود پایان داد که رهاورد آن ،جدا از تجربه یک هفته رقابت و رفاقت ، شناسایی استعداد هایی بود که می توانند احیا گر تیم نیمه حرفه ای و حرفه ای شهرستان و آغازی پویا برای پرورش رکابزنان ملی پوش باشند.
رقابتی که از 19 آبان استارت خورد در حالی در نهم آذر به خط پایان رسید که مسیر فکری تازه ای را در ورزش مدارس و اهمیت شایسته و بایسته ورزشی چون دوچرخه سواری ، ترسیم کرد.
شاید بارزترین ویژگی این رقابت نگاه ژرف علمی – ورزشی در برگزاری آن بود، نگاهی که کمک کرد پیستی فنی با ابزارهایی ساده و با تاکید در استفاده از شاخصه های طبیعی - بومی با فضا سازی مطلوب ، با کمترین هزینه آماده شود.
مشاور هیئت دوچرخه سواری گیلان و دبیر هیئت دوچرخه سواری بندرانزلی در حاشیه مراسم اختتامیه در گفتگو با ایرنا در خصوص اینکه به چه میزان از هدفگذاری حضور و استقبال مدارس و دانش آموزان دست یافته است ،گفت: گمان ما بر این بود که از میان 19 هزار دانش آموز اهل انزلی بتوانیم حضور یک درصدی را جذب کنیم و امروز با افتخار می گویم یکصد و 90 دانش آموز خوب با ژن خاص ورزشی اهالی انزلی در این دوره از رقابت ها شرکت کردند و بدون هیچ حادثه ای این المپیاد را به پایان رساندیم.
"آلن پطروسیان" در خصوص مسابقات گفت: الگوهای تعریف شده و استانداردی برای اینگونه از رقابتها با توجه به مقاطع سنی وجود دارد که منطبق با آن المپیاد دانش آموزی انزلی را بصورت "زمان کمتر ، خطای کمتر" در دو گروه دختران و پسران برگزار کردیم.
وی در مورد امکان تداوم ابن رقابتها گفت: قصد ما بر این است با توجه به ظرفیتهای موجود در مرحله بعد بتوانیم این المپیاد را به میزبانی شهرستان بندر انزلی در بین مدارس سراسر استان گیلان ، برگزار کنیم و البته در افق فراتر برگزاری کشوری این رقابتها را در برنامه داریم.
مشاور هیئت دوچرخه سواری گیلان در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر گام بعدی در حمایت از استعدادهایی که در این مسابقات بروز یافتند ، گفت: خوشبختانه مطابق با روش اجرایی مدون فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ، مسیر روشن و فارغ از اعمال سلیقه های فردی در این خصوص، وجود دارد .
وی تصریح کرد: در این رقابتها دانش آموزی که شرایط فیزیکی مناسب داشته باشد و امتیازات استعداد یابی را کسب کرده باشد به هیئت دعوت می شود با سپری کردن کلاسهای کارآموزی مقدماتی وارد دوره های پیشرفته ، نیمه حرفه و حرفه ای می شود و می تواند بسته به علاقه و توانمندی یکی از رشته های دوچرخه سواری اعم از "کوهستان " در هریک از دو رده "کراس کانتری" و " دانهیل" یا رشته "کورسی" در هرکدام از دوشاخه " پیست " و "جاده" و یا دوچرخه سواری بی ام ایکس ( BMX racing) یا همان دوچرخه سواری نمایشی معروف که در مسیرهای طراحی شده انجام می گیرد ، ورود کند.
*استقبال تصمیم گیران شهری از دوچرخه
پطروسیان انتظار خود در فراگیر شدن دوچرخه سواری بعنوان ورزشی دوستدار محیط زیست و سلامت ، تسهیل عبور مرور و کیفیت زندگی را چنین توصیف کرد: خوشبختانه در مذاکرات مختلف توجیهی پیرامون اهمیت دوچرخه سواری با مسئولان هم در مدارس و هم مدیران شهری در خصوص تردد دوچرخه با استقبال بی نظیری مواجه شدیم.
دبیر هیئت دوچرخه سواری انزلی خاطر نشان کرد: شهرداری انزلی وعده داده تا علاوه بر اینکه مسیری را برای تردد دوچرخه ها اختصاص دهد ، یک پیست دوچرخه سواری بی ام ایمکس نیز راه اندازی کند.
"لیدا محمدی " نائب رییس هیئت دوچرخه سواری بندر انزلی در پاسخ به ایرنا چشم گیر ترین نکته این رقابتها را حضور پرشمار دختران توصیف کرد و گفت: نسبت حضور دختران دانش آموز به پسران، نسبت در خور اعتنای 70 به 30 بود که نشان می دهد هم مربیان و هم خانواده ها بر سلامت و نشاط دختران تاکیدی خاص دارند.
*شیرینی رقابت بیشتر از کسب مدال
" ترانه طلاچیان" دخترک دوازده ساله که در رده سنی رقابتی اش موفق شد هم نام فامیلش ، مدال طلا را کسب کند؛ در گفتگو کوتاهش با ایرنا با صداقتی کودکانه گفت: بیش از اینکه چه مدالی کسب کنم و اینکه کسب مدال برایم مهم باشد یا نباشد ، حضور در رقابت دوچرخه سواری را دوست داشتم.
وی دوچرخه سواری را محبوب ترین رشته ورزشی اش توصیف کرد و گفت : اگرچه در مدرسه والیبال بازی می کنم ولی به شدت دوچرخه سواری را دوست دارم و دلم میخواد در آن فعالیت کنم.
"میلاد بخشی زاده " با اخلاق ترین و تکنیکی ترین رکاب زن نخستین دوره المپیاد دوچرخه سواری مدارس انزلی شد.
علاوه بر نفرات اول تا سوم رده های نو نهالان ، خردسالان ، آینده سازان ، مقطع اول و دوم متوسطه که تجلیل شدند ، رتبه های اول تا سوم منضبط ترین مربیان مدرسه ، پرتعداد ترین تیم و تیم هایی که بیشترین دوچرخه سوار مجهز به کلاه ایمنی این رشته را داشتند نیز مدال و جایزه گرفتند.
190 دانش آموز اهل انزلی در حالی سالن رقابت هفت روزه شان را ترک کردند که بنظر می رسد نگاهشان به دوچرخه بعنوان یک اسباب بازی یا وسیله ای صرفا برای تفریح و وقت گذرانی ، نگاهی دقیق تر و عمیق تر شده است ، یادگرفته اند بی خجالت و با افتخار حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند و یادگرفته اند دوچرخه هم سلامت انها را تضمین می کند و هم محیط زیست شهری را که دوستش دارند.
شهر ساحلی بندر انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.ک/4
620/7560/695


09/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن