تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804669266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کشف قدیمی ترین کامپیوتر تا بدشانس ترین سرباز جهان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از کشف قدیمی ترین کامپیوتر تا بدشانس ترین سرباز جهان


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۹ آذر ۱۳۹۳.مجسمه برادر در جشن‎عروسی!/ پلی برای قفل زدن زندگی مشترک/رایانه اعجاب انگیز باستانی!/موش مُرده در داخل سوسیس/ صخره ای شبیه صورت انسان/کشف بزرگترین سنگ دست‌ساز بشر و ... مجسمه برادر در جشن‎عروسی!

مجسمه برادر در جشن‎عروسی!

استان لاذقیه سوریه چند روز قبل شاهد اتفاقی عجیب و بی سابقه بود؛ جایی که داماد مجسمه برادر عروس را که دو سال پیش در نبرد با تروریست ها کشته شده بود را با خود به مراسم جشن برد تا حاضران در مراسم، او را در میان خود حاضر ببینند. چنان که انتظار می رفت، عروس و مادر داغدارش با این مجسمه هم عکس یادگاری گرفتند و خاطره عزیز از دست رفته خود را گرامی داشتند.این اقدام نیز همانند بسیاری از ابتکارها و اقدامات مردم سوریه در سال های اخیر، به خوبی بیانگر آثار برجا مانده از جنگ طولانی با تروریسم در این کشور و پذیرش رفتارهای غیرعادی در نزد مردمی است که بیش از هر یک از ملل منطقه، زیر بار سنگین حضور تروریسم بین المللی کمر خم کرده اند.گفتنی است، برادر این عروس که اهل روستای عین العروس از توابع شهر قرداحه در استان لاذقیه است، در اواخر سال 2012 و هنگامی که عضو مدرسه پیاده نظام ارتش بود، در نبرد با تروریست ها جان باخت.
بیشتر...

پلی برای قفل زدن زندگی مشترک

پلی برای قفل زدن زندگی مشترک

پلی برای قفل زدن زندگی مشترک

در شهر کلن آلمان، پلی با نام «هوهنتسولرنبروکه» وجود دارد که زوج های جوانی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند به نزدیکی این پل آمده و با زدن یک قفل به حصار این پل پیاده رو که نامشان بر روی آن قفل درج شده، آغاز زندگی مشترک خود را جشن می گیرند.
بیشتر...

رایانه اعجاب انگیز باستانی!

رایانه اعجاب انگیز باستانی!

 ساز و کار «آنتیکیترا» در سال 1901 در بقایای یک کشتی غرق شده در حوالی یونان کشف شد و از آن به بعد با عنوان کهن‌ترین رایانه جهان شناخته می‌شود. جدیدترین مطالعات از سوی «جیمز اوانز» پروفسور فیزیک دانشگاه «Puget Sound» و «کریستین کارمان» پروفسور تاریخ علم در دانشگاه «کیلمس» آرژانتین جزئیات بیشتری درباره ساز و کار این ماشین اعجاب‌انگیز و باستانی آشکار کرده است. یافته‌های جدید حاکی از آن است که قدمت ساز و کار «آنتیکیترا» به سال 205 قبل از میلاد بازمی‌گردد که 50 تا 100 سال بیشتر از قدمتی است که پیش از این برای این ساز و کار تخمین زده شده بود.
همچنین براساس این مطالعه جدید یونانی‌ها خیلی پیش‌تر از آنچه تصور شده است قادر بودند با استفاده از ساز و کار «آنتیکیترا» وقوع ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی را پیش‌بینی کنند، اما مطالعات بر روی این ساز و کار بسیار دشوار است؛ چرا که تنها یک سوم از بخش مربوط به پیش‌بینی خورشید گرفتگی این دستگاه باقی مانده است. همچنین مطالعات جدید زمان ساخت ساز و کار «آنتیکیترا» را نزدیک‌ به زمان زندگی ارشمیدوس تخمین می‌زنند که در سال 212 قبل از میلاد درگذشت، اما برخی دیگر هر گونه ارتباط میان این ریاضی‌دان مشهور این ماشین عجیب را رد می‌کنند. ماشین آنتیکیترا به عنوان قدیمی‌ترین نمونه دستگاهی که در آن چرخ‌دنده به کار رفته است شناخته می‌شود و گاهی از آن به عنوان نخستین رایانه آنالوگ نام برده می‌شود.
هم‌اکنون اجزای فرسایش یافته ساز و کار آنتیکیترا، قدیمی‌ترین کامپیوتر جهان در موزه ملی باستان‌شناسی آتن نگهداری می‌شوند.
بیشتر...

موش مُرده در داخل سوسیس

موش مُرده در داخل سوسیس

یک مرد روسی زمانیکه در حال تهیه ساندویچ برای خود بود، با صحنه وحشتناکی مواجه شد و آن یک موش مرده در داخل سوسیس بود!
آناتول ورونکوف 28 ساله در حال برش سوسیس با گوشت ممتاز خود بود که با شیء سیاه رنگ در وسط آن مواجه شد و پس از دقت بیشتر دریافت آن شیء، یک موش مرده است. وی از تولیدکننده سوسیس شکایت کرده و خواستار تعطیلی کارخانه آن شده است.
بیشتر...

صخره ای شبیه صورت انسان

صخره ای شبیه صورت انسان

یک گروه تحقیقاتی صخره ای شبیه صورت یک انسان را در ناحیه ای کوهستانی در حومه شهر چانگ کینگ در جنوب غرب چین کشف کردند. این صخره در ناحیه کی جیانگ و در کوهستان لائویینگ در شصت و پنج کیلومتری شهر چانگ کینگ واقع شده است.این صخره سی متر ارتفاع دارد. یکی از روستائیان محل کشف این صخره گفت: ما تاکنون به این موضوع توجه نکرده بودیم اما این صخره حقیقتا شبیه صورت یک انسان است و شبیه صورت یک مرد با بینی،چشم و یک دهان است.
بیشتر...

کشف بزرگترین سنگ دست‌ساز بشر

کشف بزرگترین سنگ دست‌ساز بشر

باستان‌شناسان بلوک باستانی از جنس سنگ که به «حجر‌الحبله» موسوم است را در بعلبک لبنان کشف کردند. بزرگترین قطعه سنگ تراش‌خورده توسط انسان 19.6 متر در 6 متر است و ارتفاع آن حداقل به 5.5 متر می‌رسد. بلوک‌های سنگی مشابه این برای ساخت معبد ژوپیتر رومی‌ها در بعلبک کنونی به کار رفته است. به گزارش دیلی میل، تیمی از باستان‌شناسان یک موسسه آلمانی با حفاری‌های چند ماهه‌ خود موفق به این کشف عظیم شده‌اند. تصور می‌شود وزن این قطعه سنگ حدود 1650 تن باشد.
بیشتر...

بدشانس‌ترین سرباز تاریخ

بدشانس‌ترین سرباز تاریخ

کیونگ جونگ یانگ جوان ۱۸ ساله کره ای بود که در سال ۱۹۳۸ توسط ارتش ژاپن از کشور اشغال شده کره به خدمت اجباری فراخوانده شد. ارتش ژاپن او را برای جنگ مقابل شوروی به جبهه ها اعزام نمود اما او پس از مدتی توسط ارتش سرخ به اسارت گرفته شد و ارتش سرخ نیز وی را در سال ۱۹۴۲ به جبهه های شرقی و مقابل آلمان نازی فرستاد.از بخت بد جونگ یانگ در سال ۱۹۴۳ به اسارت نیروهای آلمانی درمی آید و آلمانی ها نیز او را در سال ۱۹۴۳ و به منظور مقابله با نیروهای متفقین به ساحل نرماندی می فرستند. باز هم جونگ یانگ در سال ۱۹۴۴ و در جریان جنگ با نیروهای متفقین این بار به اسارت چتربازان آمریکایی در می آید و نهایتا در سال ۱۹۴۵ آزاد می شود و باقی عمر خود را تا سال ۱۹۹۲ در آمریکا می گذراند.
 بیشتر...

مسافران هواپیمای روسی را هل دادند!  
هل دادن هواپیما


به علت سرمای شدید هوا در فرودگاه روسیه، هواپیما نتوانست حرکت کند و مسافرانش به هل دادن هواپیما اقدام کردند و آن را به حرکت درآوردند. دمای هوا در آن زمان به 52 درجه سانتیگراد زیر صفر رسیده بود.
بیشتر...

اولین پارک زیرزمینی خورشیدی جهان

اولین پارک زیرزمینی خورشیدی جهان

اولین پارک زیرزمینی خورشیدی جهان

اولین پارک زیرزمینی خورشیدی جهان

اولین پارک زیرزمینی خورشیدی جهان

ساختن مکان‌های عمومی مختلف به صورت فشرده بر روی زمین بسیار دشوار است، اما روشی غیر معمول برای پیشگیری از ازدحام روی زمین، ساخت مکان‌های زیرزمینی است. پارک Lowline مکانی در نیویورک است که با استفاده از واگن‌های بازسازی شده قدیمی و با نور خورشید از طریق فیبرهای نوری طراحی شده است.  این پروژه در سال 2011 به عنوان پروژه زیرزمینی Delancey معرفی شد و از آن زمان تا کنون حدود 155 هزار دلار برای فناوری خورشیدی این پارک هزینه شده است. البته نام آن نیز به High line تغییر یافته است. این پارک در محدوده پل پایانه قطار سابق ویلیامزبرگ در شرق منهتن قرار دارد. این مکان یکی از بزرگترین مناطق سرسبز نیویورک محسوب می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پله به این مکان دسترسی پیدا کنند. هدف از این پروژه فقط ایجاد فضای عمومی نبوده بلکه فناوری برای تغییر شکل شهرها را ارائه می‌کند. علاوه بر مکانی برای استراحت، فعالیت و رویدادهای فرهنگی دیگر مشابه بقیه پارک‌ها نیز در این مکان انجام می شود.نور لازم برای گیاهان و روشنایی توسط گیرنده‌های صیقلی از نور خورشید در بالای زمین جمع‌آوری و ذخیره می‌شود. اتمام و افتتاحیه این پروژه سال 2017 خواهد بود.
بیشتر...
 


یک شنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن