تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803247909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد سازمان بین المللی ثبت احوال با هدف ارتقای آمار حیاتی در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان ثبت احوال کشور پیشنهاد کرد: ایجاد سازمان بین المللی ثبت احوال با هدف ارتقای آمار حیاتی در جهان تهران-ایرنا-رییس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام حمایت از بند هشت پیش نویس اعلامیه وزرا پیشنهاد کرد: سازمانی بین المللی با هدف ارتقای آمار حیاتی جهان در زمینه ثبت احوال تحت حمایت و ساختار سازمان ملل متحد ایجاد شود


به گزارش ایرنا بنقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر «محمدناظمی اردکانی» در کنفرانس «ثبت احوال و آمار حیاتی» که با حضور بیش از 200 وزیر و کارشناس از منطقه آسیا و اقیانوسیه در بانکوک تایلند برگزار شد ، افزود: کشور ایران به دلیل اهمیتی که برای موضوع ثبت احوال قایل است، در سال های اخیر یک روز را در تقویم ملی خود به نام «روز ملی ثبت احوال» اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: در واقع، ثبت احوال به شکل امروزی با 96 سال قدمت از سال 1918 میلادی در ایران آغاز به کار کردکه هم اکنون به بیش از 78 میلیون نفر جمعیت این کشور خدمات هویتی ارائه می دهد، جمعیتی که 70 درصد آن در شهرها زندگی می کنند و 71 درصد آن نیز در سنین جوانی و میانسالی قرار دارند.
رییس سازمان ثبت احوال درخصوص اولین وظیفه ثبت احوال (ثبت وقایع حیاتی) با بیان اینکه زیرساخت های گسترده ای در کشور ایجاد شده تا خدمات لازم با سهولت و پایگاه محور به شهروندان ارائه شود،گفت: فراهم شدن این زیرساخت ها باعث شده تا در سال های اخیر شاهد ثبت 97.5 درصد از ولادت ها در مهلت قانونی 15 روز و ثبت 96.5 درصد فوت ها در مهلت قانونی 10 روز باشیم.
ناظمی اردکانی تعاملات بین سازمانی، استفاده از ظرفیت های حقوقی و حقیقی نیروی انسانی تحت عنوان «ثبت یاران» با جمعیتی بالغ بر 40.000 عضو، انجام روستا گردشی برای شناسایی و ثبت وقایع حیاتی در نقاط دورافتاده،گسترش و توسعه دفاتر ثبت احوال و پیشخوان های بخش خصوصی ارائه خدمات هویتی و همچنین ثبت بخش قابل توجهی از ولادت ها و فوت ها در بیمارستان ها و آرامستان ها را از جمله نقاط قوت این سازمان در خصوص این پیشرفتها عنوان کرد.
رییس هیات ایرانی شرکت کننده در کنفرانس ثبت احوال و آمار حیاتی منطقه آسیا و اقیانوسیه، تاکید کرد: به موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون ثبت احوال، تمامی شهروندان بدون تبعیض از حیث جنسیت و قومیت و در هر نقطه از داخل یا خارج از کشور از این خدمات برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه برای تمامی آحاد ایرانیان پس از ثبت رویداد ولادت یا فوت، مدرک و گواهی صادر می شود گفت: برای هر ایرانی پس از واقعه ولادت شناسنامه با متغیرهای امنیتی غیرقابل جعل و تحت وب و با استفاده از پایگاه مرکزی اطلاعات جمعیتی کشور صادر می شود.
ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه علاوه بر شناسنامه مکانیزه، کارت هوشمند ملی نیز برای همه مردم در حال صدور است که جایگزین کارت شناسایی ملی می شود ،افزود: کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، با برخورداری از اطلاعات بیومتریک مانند اثرانگشت و همچنین امضای دیجیتال و ایمیل شهروندی، موجب شده تا زمینه شناسایی افراد در فضای مجازی و افزایش سرعت در ارائه خدمات نیز فراهم شود.
وی همچنین در زمینه تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی گفت: به دلیل افزایش دقت، سرعت و کیفیت آمار وقایع حیاتی که از ثبت داده های هویتی تهیه می شود، این آمارها همواره مورد استفاده برنامه ریزان و سیاستگزاران کشور قرار می گیرد و شامل گزارشات آماری متنوعی است.
رییس سازمان ثبت احوال کشور، آمار جمعیت واجب التعلیم، آمار علت فوت و ده ها گزارش آماری دیگر که با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز آمار ایران و مبتنی بر آخرین استانداردهای بین المللی تهیه و منتشر می شود را از جمله نمونه هایی از این گزارشات عنوان کرد.
ناظمی اردکانی ادامه داد: این آمارها قابلیت تولید به صورت لحظه ای را داشته و در دوره های زمانی منظم ماهانه، فصلی و سالانه در اختیار مسوولان مربوطه قرار می گیرد.
وی چشم انداز سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران را دستیابی به سازمانی کارآمد، اثربخش، یادگیرنده و نظام مند عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی های این سازمان در جهت حفظ دستاوردهای کنونی و رسیدن به اهداف پیش بینی شده در چارچوب طرح اقدام منطقه ای بوده که نتیجه آن رسیدن به ثبت احوالی همگانی، مسوول و پاسخگو خواهد بود.
رییس هیئت ایرانی شرکت کننده در کنفرانس ثبت احوال و آمار حیاتی منطقه آسیا و اقیانوسیه در پایان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از تجربه برگزاری دو اجلاس بین المللی در زمینه ثبت احوال با مشارکت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) و کشورهای اسلامی (OIC)، در راستای تحقق چشم اندازهای منطقه ای حوزه اسکاپ نیز آماده هر گونه همکاری و تعامل با کشورهای منطقه است.
*اجتمام**1293**1856


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن