تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804323722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدرس / نگاهی به مزار آن بزرگوار در کاشمر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدرس / نگاهی به مزار آن بزرگوار در کاشمر مشهد - ایرنا - مزار آیت الله شهید سید حسن مدرس در کاشمر زیارتگاه عاشقان حقیقت‏ و فرصتی برای آشنایی نسل جوان با افکار، زندگی، اقدامات و فعالیت های سیاسی و فرهنگی این بزرگمرد تاریخ ایران است.


مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس کاشمر درآستانه دهم آذر ماه، هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت این عالم مجاهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح ساخت مزار این شهید گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مزار شهید مدرس در کاشمر درهاله ‏ای از غربت قرار داشت.
محمد یعقوبی افزود: در سالهای اول انقلاب اسلامی ساختمان ساده و با ستونهای مرتفع بر مزار شهید ساخته شد که در شان این عالم و مجاهد بزرگ نبود و مورد قبول مردم کاشمر قرار نگرفت.
وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توجه به شناخت خود از این چهره متقی و زاهد و نقش موثر این شهید در حوادث تاریخی طی حکمی به آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی، دستور بازسازی مزار این اسوه شجاعت و فرزانگی را صادر کردند.
در بخشی از حکم تاریخی 28 شهریور 1363 امام راحل مبنی بر بازسازی مزار شهید مدرس آمده است: "... در واقع شهید بزرگ ما مرحوم مدرس که القاب برای او کوتاه و کوچک است، ستاره درخشانی بود بر تارک کشوری که از ظلم و جور رضاشاهی تاریک می نمود و تا کسی آن زمان را درک نکرده باشد، ارزش این شخصیت عالی مقام را نمی تواند درک کند. ملت ما مرهون خدمات و فداکاریهای اوست و اینک که با سربلندی ازبین ما رفته، بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی - اعتقادی او را هر چه بهتر بشناسیم و بشناسانیم و با خدمت ناچیز خود مزار شریف و دور افتاده او را تعمیر و احیا نمائیم."
بر این اساس تلاش برای بازسازی و گرفتن غبار غربت از مرقد این ‏مبارز نستوه با ساخت ساختمان اصلی زیارتگاه‏ از سوی آستان قدس رضوی در سال 1363 آغاز شد.
این مکان در سال 1367 شامل بقعه مرکزی و 9 رواق به مساحت حدود 1250 متر مربع زیربنا توسط رهبر معظم انقلاب که در آن زمان رییس‏ جمهوری اسلامی ایران بودند، افتتاح و تحویل ‏اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر شد.
معظم له در ششم فروردین 1367 در مراسم افتتاح آرامگاه شهید مدرس فرمودند: "حدود سی سال پیش کسی نمی دانست مدرس که بود، برای چه در شهر غربت به دست مزدوران شهید شد. ولی امروز نورافشانی خورشید انقلاب در این جهان، چهره مدرس ها را روشن کرد".
مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس کاشمر ادامه داد: با درخواست مردم، روحانیون و مسوولان اجرایی کاشمر از رهبر معظم انقلاب، معظم له در چهارم تیر ماه 1373 آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی را همزمان به عنوان تولیت مرقد مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس و آرامگاه آیت الله شهید مدرس در کاشمر منصوب نمودند.
وی گفت: به همت آستان قدس رضوی، فعالیتهای عمرانی و فرهنگی گسترده ای با ایجاد فضاهای مناسب به منظور خدمات رسانی به زائرین و مجاورین آرامگاه شهید مدرس در این مکان انجام شد.
شروع طرح جامع مجتمع فرهنگی شهید مدرس به مساحت 10 هکتار، تملک و خرید 23 هزار مترمربع در طرح جامع، ساخت و راه اندازی صحن جنوبی شامل زائر سرا، سوئیت، آشپزخانه عمومی، سالن های اجتماعات برای مراسم مختلف، نصب چهار پایه چراغ سنگی و آبنمای سنگی زیبا در این صحن با کاشیکاری متنوع در ایوانها از جمله این اقدامات بوده است.
علاوه بر آن کتابخانه مجتمع فرهنگی به عنوان کتابخانه نمونه مشارکتی کشور با دارا بودن بخشهای محققین، اینترنت، سمعی و بصری قفسه باز و سالن های مطالعه، 65 هزار جلد کتاب در زمینه های مختلف، شش هزار و 600 منبع دیجیتال و 100 عنوان نشریه و 16 هزار عضو فعال، بزرگترین کتابخانه منطقه محسوب می شود و همواره در تلاش است با به روز رسانی منابع خود خدمات شایانی را به جامعه علمی شهرستان بویژه نسل جوان ارائه نماید
بطوریکه دانش آموزان برتر کاشمر در عرصه های علمی کشور و جهان در سال جاری از اعضای فعال این کتابخانه بوده اند.
همچنین موزه آثار و اسناد شهید مدرس با گردآوری مجموعه کامل اسناد، آثار، کتب و مقالات مربوط به این شهید در تلاش است بانک اطلاعات خود را تکمیل و به عنوان مرکز مدرس شناسی در کشور شناخته شود.
این گنجینه هم اکنون دارای مجموعه ای از وسایل شهید مدرس از جمله دو عدد قرآن، چراغ روشنایی، عبا، سجاده و قبای شهید مدرس است که گواهی بر زندگی ساده این عالم مجاهد می باشد.
اسناد و تصاویر این شهید بزرگوار بر دیوارهای موزه مراجعین را با زندگی، اقدامات و فعالیت های سیاسی و فرهنگی این بزرگ مرد تاریخ ایران آشنا می کند.
مدیر مجتمع فرهنگی شهید مدرس کاشمر همچنین در ارتباط با مراسم گرامیداشت سالروز شهادت این عالم شهید گفت: به مناسبت دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس که به "روز مجلس" نامگذاری شده است دهها برنامه به همت آستان قدس رضوی در کاشمر برگزار می شود.
یعقوبی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت آیت الله مدرس با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولین آستان قدس رضوی و اقشار مختلف مردم را از جمله این برنامه ها ذکر کرد.
وی از عموم مردم شهرستان دعوت نمود ضمن شرکت در این برنامه ها زمینه برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم گرامیداشت هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت شهید مدرس را فراهم نمایند.
مدیر عامل موسسه "آستانه مبارکه حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس و آرامگاه شهید مدرس" نیز گفت: حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد شهید مدرس در کاشمر حضور می یابد.
حمزه سپهریان، افتتاح نمایشگاه تصویری معرفی شهید مدرس در جوار مقبره این شهید، نواخته شدن "زنگ مدرس، مرد سیاست و دیانت" و مراسم صبحگاه ویژه در تمام مدارس استان خراسان رضوی، برنامه های متنوع فرهنگی در استانهای تهران و اصفهان با مشارکت مجلس شورای اسلامی و برگزاری دوره مدرس شناسی ویژه فرهنگیان قطب شهید مدرس در قالب آموزش ضمن خدمت را از جمله برنامه های هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت شهید مدرس در کاشمر ذکر کرد.
وی افزود: برگزاری شب شعر شهید مدرس با حضور جمعی از شعرای کشور، همایش دانش آموزان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، رونمایی از کتاب "سرگذشت، افکار و اندیشه های آیت الله شهید مدرس" و همچنین دو جلد کتاب ویژه گروه سنی کودک و نوجوان با عناوین "میهمان کوچه نخل" و "مدرسِ شهید"، رونمایی از سامانه آستان قدس رضوی برای پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری مسابقه فرهنگی "اسوه فضیلت و معنویت" از طریق وب سایت مجتمع به آدرس www.shahidmodarres.com از دیگر برنامه های این مناسبت می باشد.
وی با اشاره به شخصیت والای شهید مدرس گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم که جامعه امروز را با اندیشه ها و افکار این مرد بزرگ آشنا کنیم.
همه ساله در روز دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس مراسمی با حضور مسوولان کشوری و استانی در کاشمر برگزار می شود.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در استان خراسان رضوی در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.7497 / 664


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن