تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819206352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان به فولاد مبارکه واگذار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان به فولاد مبارکه واگذار شد اصفهان - ایرنا - استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان روز شنبه در آیینی به شرکت فولاد مبارکه واگذار شد.


به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در مراسم واگذاری این استادیوم به فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیم گیری برای ادامه عملیات ساخت این ورزشگاه به روال گذشته خود پیگیری می شود.
رسول زرگرپور افزود: عملیات اجرایی استادیوم فوتبال ورزشگاه نقش جهان از سال 1372 با ظرفیت 30 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
وی افزود: این استادیوم در اوایل سال 1380 با نواقصی به بهره برداری رسید و پس از پنج سال بهره برداری و با برگزاری دیدارهای تیم فوتبال سپاهان در این ورزشگاه، میزبانی مسابقات فوتبال کشورهای اسلامی در این ورزشگاه مطرح شد.
استاندار اصفهان افزود: از اینرو مرحله دوم عملیات ساخت این استادیوم با افزایش ظرفیت آن از 30 هزار به 75 هزار نفر تماشاگر آغاز شد.
وی افزود: استادیوم نقش جهان در هفت سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار و کندی روند عملیات ساخت، با فراز و نشیب روبرو شد.
زرگرپور با اشاره به اینکه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل استادیوم نقش جهان 300 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: تکمیل این ورزشگاه از مطالبات اصلی مردم اصفهان و علاقمندان به فوتبال می باشد.
وی بااشاره به اینکه عملیات تکمیلی این استادیوم چندین سال طول کشیده است، افزود: عملیات ساخت استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان همانند آثار تاریخی از قدمت زیادی برخوردار شده است و این در شان مردم اصفهان نیست.
استاندار اصفهان ادامه داد: دولت تدبیر و امید عملیات تکمیلی پروژه هایی از جمله متر، مصلی ، ورزشگاه نقش جهان و قطار سریع السیر اصفهان به تهران را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه ورزشگاه نقش جهان اصفهان با مشکلات حقوقی مواجه است، افزود: وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان تمهیدات لازم را برای حل مشکلات حقوقی این ورزشگاه اندیشیده اند.
زرگرپور با اشاره به اینکه واگذاری این ورزشگاه در سفر معاون اول رییس جمهور به اصفهان تصمیم گیری شده است، گفت: بر این اساس، مسوولیت واگذاری این ورزشگاه به بخش های دیگر به استانداری اصفهان تفویض شد که در این راستا شهرداری اصفهان و شرکت فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این ورزشگاه اعلام آمادگی کردند.
وی افزود: اما نگاه شهرداری به عملیات ساخت ورزشگاه نقش جهان، پروژه شهری بود و برنامه ای برای نگهداری و بهره برداری از آن نداشت اما فولاد مبارکه پیش از این نیز به عملیات ساخت آن کمک کرده بود و برای بهره برداری از آن برنامه داشت.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه برای عملیات تکمیل این ورزشگاه تعهد 100 میلیارد ریال تعهد داده بود که 70 میلیارد ریال آن را پرداخت کرده بود.
وی با اشاره به اینکه این مسائل مدیریت استان را برای واگذاری استادیوم نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه راغب کرد، افزود: شرکت فولاد مبارکه باید با برطرف کردن نواقص مرحله نخست، عملیات مرحله دوم ساخت این ورزشگاه را شدت دهد.
زرگرپور با اشاره به اینکه براساس توافق انجام شده، شرکت فولاد مبارکه به مدت 15 تا 20 سال بهره بردار استادیوم فوتبال نقش جهان می باشد ، افزود: شرکت فولاد مبارکه از فردا ( یکشنبه ) استادیوم فوتبال نقش جهان را برای ادامه عملیات ساخت، تحویل می گیرد و عملیات ساخت این ورزشگاه را همانند گذشته با نظارت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پیگیری خواهد کرد.
وی در عین حال تصریح کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان استانداری اصفهان، شرکت فولاد مبارکه و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بر روند عملیات ساخت این ورزشگاه نظارت خواهند کرد.
زرگرپور مدت زمان تکمیل ساخت استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان را براساس قرارداد منعقد شده با شرکت فولاد مبارکه 20 ماه اعلام کرد و افزود: بدهی های گذشته این پروژه بر عهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی می باشد.
مدیر شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: این شرکت با برعهده گرفتن ادامه عملیات ساخت استادیوم فوتبال نقش جهان، یک سرمایه گذاری ملی را انجام داد و قصد دارد با بهره برداری از این استادیوم، پروژه ماندگار ملی را برای استان اصفهان رقم بزند.
" بهرام سبحانی "، افزود: این اقدام در راستای مسوولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: این شرکت با اعتبار 300 میلیارد ریال تا دو سال آینده استادیوم فوتبال نقش جهان اصفهان را به بهره برداری خواهد رساند.
مجموعه بزرگ ورزشی نقش جهان اصفهان در زمینی به وسعت بیش از یکهزار و 100 هکتار در شمال شهر اصفهان و در حوزه استحفاظی دو شهر اصفهان و دولت آباد قرار دارد.
حدود 19 سال از آغاز ساخت استادیوم فوتبال این ورزشگاه می گذرد و در چند سال اخیر بارها وعده افتتاح این ورزشگاه داده شد و صحبت از تغییر مدیریت ساخت آن به میان آمد.
پیش از این شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مدیریت عملیات ساخت آن را برعهده داشت که به دلیل ناتوانی در تامین اعتبارات لازم ساخت این ورزشگاه همچنان ادامه دارد.
دوران ساخت این ورزشگاه به خاطر نبود اعتبارات و عدم مدیریت مسوولان ذیربط کسالت آور شده و در حالی که بخش اول آن در حال مستهلک شدن است هنوز مرحله دوم آن به اتمام نرسیده است.
پس از طولانی شدن این پروژه، مدیران استان اصفهان خواستار واگذاری تفویض مدیریت ساخت این ورزشگاه به این استان شده بود که این خواسته در دولت تدبیر و امید تحقق یافت.
اکنون با واگذاری مدیریت اجرایی استادیوم نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه می توان امید داشت که این ورزشگاه در مدت اعلام شده از سوی مسوولان شرکت فولاد مبارکه تکمیل و به بهره برداری برسد.
پ/ 7137/ 7132


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن