تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819442343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنجاه وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت/ بازدید نخست وزیر لبنان ازغرفه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پنجاه وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت/ بازدید نخست وزیر لبنان ازغرفه ایران بیروت – ایرنا – پنجاه وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب عربی بیروت با وجود خطر اقدامات جنایتکارانه گروه های تروریستی تکفیری عصر جمعه دربیروت پایتخت این کشورتحت تدابیر شدید امنیتی گشایش یافت.


به گزارش ایرنا، در مراسم گشایش این نمایشگاه که جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارد، « تمام سلام» نخست وزیر لبنان و شماری از شخصیت های فرهنگی و سیاسی لبنانی، نویسندگان، ناشران و پژوهشگران و همچنین « محمد فتحعلی» سفیر ایران در بیروت شرکت کردند.
این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بیروت در مرکز البیال برگزار شده است.
نخست وزیر لبنان ازغرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان بازدید کرد و با توضحیات « حسن صحت» سرپرست رایزنی فرهنگی در جریان تولیدات فرهنگی ایرانی به نمایش گذاشته شده، قرارگرفت.
درحالیکه برگزارکنندگان نمایشگاه ابرازعلاقه کرده اند تا جمهوری اسلامی ایران در سطحی گسترده تر در این نمایشگاه حضور یابد، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران محصولات تولیدی خود نظیر مجلات، کتاب و بروشورهای معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران را به نمایش گذاشته است.
تمام سلام که از سوی سفیر ایران همراهی می شد، از تولیدات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
وی در سخنرانی خود نیز براهمیت و جایگاه تاریخی لبنان در نشر و گسترش فرهنگ و تمدن تاکید کرد و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان و طوائف مختلف در لبنان را الگویی برای دیگر جوامع دانست.
نخست وزیر لبنان، از لبنانی ها خواست تا اختلافات را کنار بگذارند و اجازه ندهند خللی در جایگاه رفیع لبنان بویژه در حوزه فرهنگی و تمدنی آن وارد شود.
تمام سلام از سیاسیون این کشور نیز درخواست کرد تا هرچه سریعتر در مورد انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور تصمیم گیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 2009 که در وزارت فرهنگ بودم ، اعلام کردم بیروت می تواند پایتخت جهانی کتاب شود و امروز هم بر آن تاکید می کنم.
نخست وزیر لبنان با توصیه جوانان و کودکان به خواندن کتاب ، گفت: مرحوم پدرم « صائب سلام» می گفت « سیاست منبع جهل » است زیرا سیاست تمام وقت سیاستمداران را می گیرد و آنها را از مطالعه و کارهای علمی و پژوهشی دور می کند.
« سمیح البابا» رییس باشگاه فرهنگی عربی نیز با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال بیروت از یک اهمیت استثنائی برخوردار است، گفت که این نمایشگاه زمانی برگزار شده که شاهد طرح افکاری هستیم که جوامع را به صدها سال قبل بازمی گرداند.
دیگر سخنرانان نیز نشر فرهنگ و کتاب را بهترین راه مبارزه با جهل و اندیشه تکفیری دانستند.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه امسال کتاب بیروت که یک جشنواره فرهنگی سالانه است و از آن به عنوان «طلیعه دار نمایشگاه های کتاب جهان عرب » یاد می شود، ، 223 انتشارات عربی بویژه لبنانی مشارکت کرده و تا یازدهم دسامبر ( 20 آذرماه) ادامه دارد.
نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت را که نخبگان فرهنگی جهان عرب آن را فراتر از یک نمایشگاه می خوانند از سال 1956 میلادی تاکنون حتی دوران 15 سال جنگ خانگی و حملات خونین رژیم صهیونیستی هرگز تعطیل نشده و هر سال در زمان مقرر برگزار شده است.
در این دوره از نمایشگاه کتاب بیروت ، کتاب هایی ادبی و اندیشه ای برای سنین مختلف بویژه کودکان عرضه شده و کشورهای عربستان سعودی ، کویت، عمان، فلسطین، اردن، عراق و جمهوری اسلامی ایران و همچنین چندین موسسه مطالعاتی و دانشگاهی لبنانی وعربی شرکت کرده اند.
یک موسسه لبنانی تحت عنوان « باشگاه فرهنگی عربی » نمایشگاه بین المللی کتاب عربی بیروت با با کمک « سندیکای اتحاد ناشرین لبنانی» برگزار کرده است.
خاورم ** 1324


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن