تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811815195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بادهای 120 روزه سیستان فرصتی برای استفاده از انرژی های نو است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر عامل سازمان انرژی های نو: بادهای 120 روزه سیستان فرصتی برای استفاده از انرژی های نو است تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان انرژی های نو (سانا) با اشاره به اینکه استفاده از انرژی بادی در سیستان باعث حفظ محیط زیست و رونق اقتصادی می شود، گفت: بادهای 120 روزه سیستان فرصتی برای استفاده از انرژی های نو است.


به گزارش ایرنا از دبیرخانه اولین کنفرانس ملی انرژی های تجدیدپذیر و توسعه پایدار، یوسف آرمودلی اظهار کرد: ایجاد مزرعه بادی در مسیر عبور بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان عاملی برای تامین برق منطقه و تامین بخشی از نیازهای کشور خواهد بود.
وی افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر و ایجاد نیروگاه بادی و خورشیدی نیاز کشور به استفاده از نیروگاه های حرارتی و سوخت فسیلی را کاهش داده و زمینه حفظ محیط زیست را فراهم می کند.
مدیرعامل سازمان انرژی های نو در حالی از تامین برق منطقه سیستان و بخشی از نیازهای برق کشور با استفاده از بادهای 120 روزه در این منطقه خبر می دهد که قرار است 24 و 25 دی ماه امسال، اولین کنفرانس ملی انرژی های تجدید پذیر و توسعه پایدار در دانشگاه زابل برگزار شود.
آرمودلی گفت: بسیاری از نقاط کشور پتانسیل ایجاد نیروگاه های بادی را دارد اما بیشتر قسمت های استان سیستان و بلوچستان شامل زابل، منطقه چاه نیمه، شمال و جنوب استان و در مسیر زاهدان به زابل هم پتانسیل خوبی برای ایجاد مزرعه بادی وجود دارد، این مناطق عمدتا در مسیر وزش بادهای 120 روزه قرار دارند.
مدیر عامل سانا با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان تابش خورشیدی خوبی نیز دارد، اظهار کرد: در این استان حدود 5.2 تا 5.4 کیلو وات ساعت در کیلومتر مربع امکان تولید انرژی خورشیدی وجود دارد.
وی به مردم منطقه توصیه کرد تا در مجتمع های صنعتی، با ساخت نیروگاه های بزرگتر و نصب توربین های قوی تر، از انرژی باد برق تولید کرده و مازاد نیاز خود را وارد شبکه سراسری برق کشور کنند.
آرمودلی افزود: با ایجاد نیروگاه های بزرگ تر و با ظرفیت بیشتر، توان تولید در واحد سطح نیز افزایش می‎یابد و امکان جابجایی و صادرات برق مازاد هم فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه می توان توربین های کوچکی که نیاز انرژی یک خانوار را تامین کند هم در منازل نصب کرد، صرفه تولید در نیروگاه های بزرگتر را بیش از نیروگاه های کوچک دانست.
آرمودلی در پاسخ به این سوال که ایجاد نیروگاه بادی چقدر هزینه نیاز دارد، گفت: پاسخ به این سئوال بستگی به شرایط نیروگاه دارد، نمی شود درباره آن قطعی حرف زد اما به طور متوسط برای ساخت این نیروگاه ها، با نیروی نیم مگاواتی و ارتفاع بلند حدود 1500 دلار برای هر کیلووات ساعت هزینه می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس قوانین، دولت موظف است به مدت پنج سال به صورت تضمینی برق مازاد مزارع بادی را به قیمت 463 تومان خریداری کند.
مدیر عامل سانادر پاسخ به این پرسش که آیا امکان افزایش قیمت خرید تضمینی برق بادی در سال آینده وجود دارد یا خیر، گفت: تعیین قیمت برق حاصل از انرژی های تجدید پذیر بر اساس فرمول خاصی انجام می شود، در این فرمول قیمت ارز و تورم لحاظ شده و بانک مرکزی بهای خرید تضمینی برق حاصل از انرژی های تجدید پذیر را اعلام می کند.
همچنین محمود اوکاتی صادق، رییس دانشگاه زابل و رییس اولین کنفرانس ملی انرژی های تجدید پذیر و توسعه پایدار درباره این کنفرانس گفت: انتظار می رود برگزاری این کنفرانس بتواند بستر لازم را برای سرمایه گذاری و استفاده از انرژی های تجدید پذیر به ویژه انرژی بادی در سیستان فراهم کند و باعث رونق اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم محروم این منطقه شود.
علمی ( 1 ) **9014**1440


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن