تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818999096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت یارانه به اغنیا هیچ توجیهی ندارد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پرداخت یارانه به اغنیا هیچ توجیهی ندارد
کد خبر: ۴۵۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹ - 29 November 2014


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت یارانه 45 هزار تومانی به اغنیا که به اندازه پول توجیبی فرزندان‌شان هم نیست چه توجیه و ضرورتی دارد، گفت: دولت نسبت به حذف دهک‌های پردرآمد جدی اقدام کند.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام محمدرجایی با تشریح ضرورت حذف دهک‌های پردرآمد در پرداخت یارانه‌ها، اظهار کرد: ضرورت حذف غیر نیازمندان و دهک‌های پردرآمد در هدفمندی یارانه‌ها در دو بعد قابل بررسی است.

وی افزود: در بعد نخست، از نگاه منطق اقتصادی و فلسفه‌ای که برای یارانه در ادبیات اقتصادی وجود دارد، این است که یارانه نوعی کمک محسوب می‌شود که گاه برای تولید و گاه برای افراد نیازمند بوده و این موضوع مشخص است که افراد برخوردار و غیر نیازمند چه نیازی به دریافت یارانه 45 هزار تومانی دارند؟ لذا از این بعد هیچ توجیه منطقی برای پرداخت یارانه به افراد برخوردار وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بعد دوم در ضرورت حذف دهک‌های پردرآمد گفت: شرایط اقتصادی ما شرایط خاصی بوده و مشکلات بسیاری در این حوزه داریم، امروز شرایط دهک‌های کم‌درآمدی و افراد نیازمند جامعه بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و آنان با مشکلات عدیده‌ای مواجهه هستند.

رجایی ادامه داد: ما در این جامعه، تعداد بسیار زیادی افراد کم‌برخوردار داریم که برای تهیه نیازهای اولیه خود دچار مشکل هستند و توان حل این مشکلات را نداشته، بعد در چنین شرایطی پرداخت آن 45 هزار تومان که به اندازه پول توجیبی فرزندان اغنیا و قشر برخوردار هم نیست چه توجیه و ضرورتی دارد؟

* دولت نسبت به حذف دهک‌های پردرآمد جدی اقدام کند

وی تاکید کرد: در این شرایط چطور به خودمان اجازه می‌دهیم که به نیازهای اولیه زندگی افراد محروم جامعه بی‌توجهی کرده و یارانه را به افراد برخوردار جامعه پرداخت کنیم، در کشور باید یارانه، هدفمند شود، برای مثال طرح تحول سلامت که بخشی از اعتبارات آن از محل یارانه‌ها تامین شد بسیار اقدام ارزنده‌ای بوده و هست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید کردند که کاری کنیم تا بیمار جزء بیماری درد و رنج دیگری نداشته باشد و همین طرح تحول سلامت گامی بلند در مسیر تحقق این تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و این گونه یارانه باید هدفمند شود.

* نباید نیازمندان در چرخه توسعه کشور له شوند

رجایی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس به عنوان مسئولان نظام نسبت به این موضوع وظیفه دارند، گفت: این نخستین و از ابتدایی‌ترین وظایف دولت در مسیر برنامه‌ریزی‌ها بوده که اطلاعات درآمدی افراد جامعه را داشته باشد، دولت باید جدی نسبت شناسایی افراد پردرآمد و حذف آنان اقدام کند، این مسئله دخالت دولت در اطلاعات شخصی نبوده بلکه این موضوع عامل سیاست‌گذاری‌های صحیح در اقتصاد کشور است.

وی تصریح کرد: یارانه با عنوان کمک یا باید در مسیر تقویت تولید و یا در مسیر رفع نیاز اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه پرداخت و هزینه شود و تقسیم آن به شکل تساوی برای تمامی افراد جامعه صحیح نیست، نباید نیازمندان جامعه در چرخه توسعه له شده و آسیب ببینند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن