تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا آمريکا بازنده اصلي شکست مذاکرات؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۵ق.ظ)
چرا آمريکا بازنده اصلي شکست مذاکرات؟ دکتر محمودرضا اميني
تمام تلاش آمريکا در مذاکرات 1+5 نشان دادن موفقيت خود در همه ابعاد داخلي و خارجي و مصادره مذاکرات در راستاي نيازهاي خود است، اما؛ اين که چرا اين گونه موج هاي سياسي را در سياست خود اعمال مي کند، به نظر مي رسد؛
1ـ نيازهاي سياسي داخلي و به عبارتي افت مقبوليت نظام سياسي آمريکا و عدم توانايي کنترل بحران هاي داخلي آن چنان بر بدنه سياسي آمريکا فشار وارد مي کند که مايل است از فرمول انتقال به بيرون و فرافکني استفاده کرده و نظر مردم خود را با نتايج 1+5 و آن هم با قيافه موفقيت جلب کند.
2ـ مشکلات اقتصادي روز افزون آمريکا هم در تأمين نيازهاي داخلي و هم در رقابت هاي بين المللي واقعيتي است که روز به روز دولت آمريکا و لابي تراست ها و کارترهاي صهيونيستي وي را با چالش واقعي و عميقي مواجه کرده است و برون رفت از آن را از آبشخور ناآرامي در مذاکرات 1+5 جست و جو مي کند.
3ـ افت مقبوليت بين المللي آمريکا چيزي نيست که به سادگي بتوان آن را با ترفندهاي تبليغاتي و رسانه اي و سياسي ناديده انگاشت و شکسته شدن اين ابهت؛ يعني شکست واقعي آمريکا در اين مقطع تاريخ، آن چنان است که هيمنه کمونيسم شکسته شد.
3ـ باتلاق اسرائيل براي آمريکا يک واقعيتي است که هر چه بيشتر تلاش کند بيشتر در آن فرو مي رود. مرگ اسرائيل نزديک است. اين شعار نيست، بلکه يک واقعيت سياسي است و امروز موفقيت جبهه مقاومت با پشتيباني ايران اسلامي، معادله اسرائيل را به سمت و سويي سوق داده که هر کس، چه دولت و چه شخصيت هاي سياسي، به آن نزديک شود محکوم به از دست دادن مقبوليت خود خواهد بود و اين موضوع را شيوخ و البته عرب نيز به خوبي درک کرده اند.
5ـ جمهوري اسلامي از بدو انقلاب تاکنون حداقل در معاملات منطقه، خود را به خوبي توانمند و مقتدر نشان داده است به نحوي که قابل حذف و يا بازي سياسي از نوع اوکراين، سوريه، افغانستان، پاکستان و عراق نيست؛ از اين رو با تثبيت گام هاي جمهوري اسلامي در منطقه منافع استکباري، استعماري آمريکا و هم پيمانانش در منطقه رو به زوال است.
6ـ گام هاي جمهوري اسلامي در مسير هسته اي بسيار شفاف و روشن است و نهايتا با عدم همراهي اعضاي 1+5، مسيري را در پيش خواهيم داشت که قطعا و يقينا مقرون به نتيجه و موفقيت و اعتلاي جمهوري اسلامي است و اين چيزي است که آنان را نگران مي کند.
7ـ اکنون همه کشورهاي دنيا، از جمله اروپاييان به واقع درک کرده اند که اصرار آن ها در موضع آمريکا عملا از افکار و منافع آن ها در خاورميانه خبر مي دهد و اين معادله براي آنان مقرون به صرفه نيست.
انتظار است همکاران رسانه اي من با تحليل صحيح از مسائل سياسي و واقعيت هاي آن، گام هاي مؤثرتري در شکست ساختار متزلزل سياسي آمريکا بردارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن