تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805452793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط مقدم حفظ استقلال در مرزهاي آبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ آذر ۱۳۹۳ (۹:۴۲ق.ظ)
خراسان: خط مقدم حفظ استقلال در مرزهاي آبي
به گزارش خبرگزاري موج، «خط مقدم حفظ استقلال در مرزهاي آبي» عنوان يادداشت روز روزنامه خراسان است که در آن مي خوانيد؛
امروز به ندرت کساني را مي توان ديد که هنوز در ميان خاطرات دوران کودکي خود، استيلاي کامل بيگانگان به ويژه بريتانياي اشغالگر در خليج فارس، اشغال ايران بوسيله متفقين و خاطرات مقاومت مردانه نيروي دريايي در شهريور 1320 در خرمشهر و آبادان را به ياد دارند. خاطراتي که در آن جاي نيروي دريايي ايران خالي بود . اما نسل حاضر با افتخار از نيرويي ياد مي کنندکه کارکنان و دلاور مردان متخصص و متبحر آن با رشادت وايمان نيروي دريايي عراق را منهدم کرد و در مقابل حملات موشکي دشمن عليه هزاران کشتي تجاري و نفتکش و اسکورت آنها تا بنادر ايران به مدت هشت سال دفاع جانانه اي را انجام داد. به ويژه مي توان به رويارويي شجاعانه ناو‏هاي نيروي دريايي در مقابل ناوگان آمريکا در خليج فارس اشاره کرد که همواره در ياد‏ها خواهد ماند.در مقطع زماني کنوني نيز که اختلافات در بسياري از کشورها دگرگون شده است و روابط بين المللي متاثر از حوادث در حال وقوع موقعيت جمهوري اسلامي ايران است ،ملت ما را در نقطه عطفي از تاريخ قرار داده است به گونه‏اي که اين مسئوليت سنگين بر دوش هيچ يک از نسل‏هاي گذشته نبوده و چشم‏ اميد ملت‏هاي اسلامي و مستضعف به موفقيت جمهوري اسلامي دوخته شده است.
در چنين شرايطي سر پيکان زور مداران به سمت حکومت اسلامي و ملت ما نشانه گرفته شده است و اين سلطه گران تلاش مي کنند تا تهاجم خود را متوجه حساس ترين بخش کشور ما يعني خليج فارس، تنگه هرمز و همچنين افکار عمومي جوانان ما نمايند تا با بهره گيري از تهاجم فرهنگي و با فشار به مردم و مسائلي از اين دست ملت ما را مطيع خود نموده و در صورت عدم دستيابي به اين هدف زمينه را براي شکست ما فراهم آورند. صد البته در خط اول مواجهه با چنين تهاجمي، نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران قرار دارد که توان رزمي و قدرت عملياتي اش نه فقط به تجهيزات و تسليحات بلکه به مردان متخصص و متعهدش وابسته است که فارغ از قوميت تنها به مليت خود مي انديشند. لذا لازم است به نقش نيروي انساني متخصص و متعهد در موفقيت نيروي دريايي در انجام ماموريت و دفاع درياپايه بيش از پيش پرداخته شود.
پس از حماسه تاريخ ساز هشت سال دفاع مقدس و جنگ نفت و توطئه‏هاي بيگانگان با هدف استقرار مستمر بحران در خليج فارس، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نه تنها از ماموريت هاي گشت زني و پدافندي خود نکاسته است بلکه به مراتب تلاش کرده است تا به تناسب وضعيت هاي ايجاد شده توان خود را افزايش دهد. بحران‏هاي سياسي و نظامي در منطقه خليج فارس و درياي عمان و شمال اقيانوس هند "به دليل اهميت اقتصادي آن" موجب شده است تا نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نقش فعال تري در اتخاذ تصميم‏ها و راهبرد ملي کشور در ارتباط با مسائل منطقه‏اي و بين المللي از خود نشان داده و خود را به عنوان نيروي تاثيرگذار در راهبرد ملي معرفي نمايد. در حال حاضر، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نه تنها مشغول اجراي ماموريت‏ها و وظايف ذاتي خود همانند نيروهاي ساير کشور‏هاي دنيا بوده و تلاش کرده است تا خود را از نظر تکنولوژيکي و تخصص‏هاي دريايي در کشور در مرتبه اي منحصر به فرد قرار دهد بلکه از نظر اجراي سياست‏هاي ملي در ابعاد مختلف، شرکت در بازسازي ملي آبادسازي سواحل مکران و ايجاد بنادر جديد در اين سواحل و انتقال فرهنگ غني اسلامي و به اهتزاز در آوردن پرچم پر افتخار جمهوري اسلامي ايران در آب‏هاي بين المللي و آب‏هاي آزاد و برقراري امنيت خطوط مواصلاتي نيز بسيار حائز اهميت است. در حال حاضر ائتلاف قدرت‏‏هاي بزرگ دنيا به خصوص استکبار جهاني بر آن شده اند تا سيادت دريايي ايران را در خليج فارس و درياي عمان از اختيار نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران خارج نموده و آن را به کشورهاي دست نشانده خود در منطقه بسپارند. از اين روست که شاهد توسعه نيروي دريايي ساير کشورهاي منطقه هستيم.
بنابراين نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران بايد تلاش کند تا ضمن اجتناب از درگير شدن در رقابت‏هاي تسليحاتي، به گونه‏اي عمل نمايد که تجهيزات و تسليحات خود را افزايش داده و به‏روز نمايد تا بتواند با توجه به ژئواستراتژي برتر سواحل و جزاير و داشتن زير بناي صنعتي و تخصصي در بعد دريايي همچنان سيادت دريايي خود را حفظ نمايد. در اين مسير نيز به لحاظ نيروي انساني متخصص و متعهد بايستي به بررسي استعداد‏ها و ويژگي‏هاي متخصصين مورد نياز پرداخته شود. شايد پيش از اين، نيروي دريايي (به دليل وجود مستشاران و متخصصين خارجي در کشور) چندان به کيفيت تخصص‏ها وابسته نبود اما در حال حاضر و با توجه به افق 1404 براي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خصوص کاربري زيردريايي‏هاي مدرن و ناوها و ناوشکن‏ها و بالگردها با تجهيزات مدرن نياز فراواني به تخصص‏هاي ويژه با کيفيت بسيار عالي احساس مي شود تا عمليات‏ها با موفقيت بيشتري دنبال شوند. در حال حاضر تعداد دريانوردي‏هاي يگان‏هاي شناور ما بسيار گسترده تر از زمان جنگ گرديده و ناوروز دريانوردي ناوها بسيار زياد تر شده است .
در اين امر مديون کارکنان متخصص و متعهد و ولايت مداري هستيم که با غرور و وفاداري به نيروي دريايي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران چنين نتيجه شکوه مندي را ممکن نموده اند. اگر ناوها و ناوشکن‏هاي قدرتمند ما در دريا ماموريت انجام مي‏دهند و اگر بالگردهاي ما هنوز مانند روز اول پرواز مي‏کنند و اگر نيروي دريايي فراتر از ماموريت و وظايف خود عهده دار عمليات‏هاي مختلف است به اين معنا نيست که هيچ مشکلي وجود ندارد و ما از نظر تامين نيازمندي‏ها در شرايط بسيار عالي قرار داريم، بلکه مديون کارکنان متخصص و متعهدي هستيم که با فداکاري تلاش کرده اند تا کمبودها را با کار و احساس مسئوليت بيشتر و اتکا به عشق فزاينده خود به وطن و نظام جبران ‏نمايند. اين مسئله در مورد حضور فرامنطقه اي نيز صادق است. حضور در اقيانوس‏ها و آب‏هاي دور دست جهت مقابله با تهديد‏هاي اجتماعي در آب‏هاي فرا منطقه‏اي و بين المللي نيازمند نيروي انساني مبتکر و متکي به خود و خبره در تخصص‏هاي خود مي‏باشد. بايد توجه داشت که در جنگ‏هاي آينده، برتري نظامي تنها به خاطر سخت افزارها نخواهد بود بلکه برتري با متفکران و متخصصاني خواهد بود که سخت افزارها را به طرز صحيح و مناسب استفاده کنند.
تسليحات نيروي دريايي در آينده هوشمند خواهند بود و اين تسليحات هوشمند، نيازمند تعليم ديده ترين، ماهرترين و متخصص ترين نيروهاي انساني هستند. در غير اين صورت فراگيري تکنولوژي جنگ مدرن و مقابله با تهديدهاي مرتبط با آن امکان پذير نخواهد بود.

نويسنده: اميردريادارغلام رضاخادم بي غم جانشين فرمانده نيروي دريايي ارتش













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن