تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815186172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود عملکرد باتری یون لیتیم با الکترود نانو حفره ای


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بهبود عملکرد باتری یون لیتیم با الکترود نانو حفره ای تهران- ایرنا- پژوهشگران دانشگاه صنعتی نانیانگ چین موفق به ساخت الکترود نانوحفره ای شدند که قادر به بهبود عملکرد باتری های یون لیتیم است و افزایش نسبت پهنا به ارتفاع در این الکترودها موجب افزایش نرخ شارژ/دشارژ می شود.


به گزارش گروه علمی ایرنا از ستاد توسعه فناوری نانو، فناوری نانو پتانسیل ارایه نسل جدیدی از باتری های یون لیتیم را دارا است به طوری که امکان افزایش دوام و ایمنی این باتری ها با فناوری نانو وجود دارد. برای مثال می توان با استفاده از الکترودهای نانومقیاس، سرعت برهمکنش میان یون های لیتیم و الکترود را افزایش داد.
در طول فرآیند شارژ کردن، یون های لیتیم از کاتد به آند مهاجرت کرده و درون الکترودهای متخلخل قرار می گیرند که به آن نفوذ بین لایه ای گفته می شود.
این الکترودها از جنس گرافیت و نرخ رهاسازی یون در آنها بسیار پایین است، بنابراین باید به دنبال جایگزین مناسبی برای این الکترودها بود. چالش های متعددی در مسیر ساخت الکترودهای قابل شارژ سریع وجود دارد.
ژیادونگ چن یکی از محققان این پژوهش می گوید: برخی نانومواد در طول شارژ/دشارژ شدن متجمع می شوند که باید بر این مشکل فائق آمد.
چن و همکارانش برای حل این مشکل اقدام به استفاده از معماری سه بعدی شبکه ای کردند، شبکه ای که می تواند در درازمدت مانع از تجمع ذرات شود. این گروه برای ساخت این شبکه از نانولوله های تیتانیوم استفاده کردند.
چن می گوید: ما دریافتیم که واکنش رشد نانولوله های تیتانیوم با استفاده از هم زدن محلول قابل کنترل است. از این روش برای کنترل حفره ها در شبکه و از نانولوله های بلند به طول چند 10 میکرون برای ساخت الکترود استفاده کردیم.
برای هم زدن محلول محققان از یک سیستم گرمابی دست ساز استفاده کردند. با این روش آنها موفق به تولید نانولوله هایی شدند که طول آنها دو برابر طول نانولوله های بدست آمده از روش های دیگر بود.
از این روش می توان برای ساخت نانوساختارهای مختلف استفاده کرد. محصول بدست آمده با این روش قابلیت بکارگیری در ادوات ذخیره کننده انرژی را دارا است.
در این پژوهش محققان برای اولین بار رابطه میان حفره ها و عملکرد شیمیایی باتری های یون لیتیم را یافتند به طوری که با افزایش نسبت پهنا به ارتفاع، نرخ شارژ/دشارژ باتری بهبود می یابد.
نتایج این پژوهش در قالب مقاله ای با عنوان "Mechanical Force-Driven Growth of Elongated Bending TiO2-based Nanotubular Materials for Ultrafast Rechargeable Lithium Ion Batteries" در نشریه Advanced Materials منتشر شد.
علمی1834**


08/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن