تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798473353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از زندگی ورزشی ستارگان فوتبال جهان - ندود زندگی موشک چک از فوتبال تا دو ماراتن+فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از زندگی ورزشی ستارگان فوتبال جهان - ندود
زندگی موشک چک از فوتبال تا دو ماراتن+فیلم
ستاره فوتبال چک از ۵ ‌سالگی وارد فوتبال شد و پس از بازنشستگی نیز در مسابقات دو ماراتن شرکت کرد.

خبرگزاری فارس: زندگی موشک چک از فوتبال تا دو ماراتن+فیلم



به گزارش خبرگزاری فارس، ‌پاول ندود 30 آگوست 1972 در چک و اسلواکی متولد شد. او بازیکنی کامل، سرسخت و دوپا بود که بیشتر به عنوان هافبک هجومی در سمت چپ بازی می‌کرد؛ او به خاطر توانایی پاسکاری‌اش با پای چپ و همچنین کات داخل پا و شوتزنی با پای راست در این سمت زمین بازی می‌کرد؛ هرچند به خاطر قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی‌اش می‌توانست در هر نقطه از خط میانی به میدان برود. ندود را در ابتدا به خاطر شوت‌های قدرتمند و از راه دورش و همچنین مقاومت و سرسختی‌اش می‌شناسند. سرعت بالا، تحمل، تکنیک و توانایی گلزنی او نیز شناخته شده است. وی همچنین کاشته‌زن و پنالتی زن دقیقی بود.

ندود هافبک سابق تیم ملی فوتبال چک است که او را یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش می‌دانند. همچنین ندود را یکی از موفق‌ترین بازیکنانی می‌دانند که در تیم ملی فوتبال چک بازی کرده است. قهرمانی در اروپا و در سری آ به همراه لاتزیو و یوونتوس از جمله افتخارات او است. ندود یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی فوتبال چک بود که به فینال یورو 1996 رسید و در این مسیر توانست توجه بسیاری از باشگاه‌های اروپایی را به خود جلب کند. وی همچنین در یورو 2004 کاپیتان تیم ملی کشورش بود و در نیمه‌نهایی مقابل یونان، قهرمان آن دوره مسابقات شکست خورد. ندود به تیم برتر مسابقات راه یافت. علاوه بر این ندود به تیمش برای رسیدن به رقابت‌های جام‌جهانی برای اولین بار پس از جدایی چک و اسلواکی کمک کرد. به خاطر عملکرد او و همچنین فرارهای پرانرژی و سریعش هواداران ایتالیایی در مسابقات نام «جت چک» و از سوی رسانه‌های انگلیسی زبان نام «گلوله توپ چک» را به او دادند.

ندود که در سال 2003 به عنوان بازیکن سال اروپا برنده توپ طلا شد، دومین بازیکن کشورش شد که این افتخار را کسب می‌کرد و اولین بازیکن پس از جدایی چک از اسلواکی بود که توپ طلا را به خانه می‌برد. ندود در طول دوران بازی‌اش افتخارات فردی زیادی به دست آورد و در سال 2004 دومین پای طلا را به دست آورد، برترین بازیکن سال فوتبال چک (چهار بار) شد و 6 بار هم توپ طلا را به دست آورد. وی همچنین از سوی پله به فیفا 100 راه یافت و به تیم برتر یوفا در سال 2003، 2004 و 2005 راه یافت. ندود پس از فصل 09-2008 پس از 19 سال فعالیت حرفه‌ای کفش‌هایش را آویخت. ندود 501 بازی در لیگ در سطح باشگاهی انجام داده و 110 گل زده است. وی 91 بار برای تیم ملی فوتبال چک به میدان رفته و 18 گل زده است.

پاول ندود در چک متولد شد و در نزدیکی اسکالنا بزرگ شد؛ ندود فوتبالش را در چکسلواکی آغاز کرد. وی که از سنین کودکی از هواداران فوتبال بود، در سال 1977 و در سن پنج سالگی با بازی برای تاتران اسکالنا کارش را شروع کرد. ندود در سال 1985 به باشگاه چب پیوست و یک فصل را در آنجا گذراند و بعد از آن پنج فصل را در اسکودا پلزن گذراند. وی یک فصل را در سال 1991 برای دوکلا پراگ بازی کرد و سپس در سال 1992 به تیم رقیب همشهری یعنی اسپارتا پراگ ملحق شد. ندود به همراه اسپارتا قهرمان لیگ دسته اول، دو قهرمانی در لیگ گامبرینوس و یک قهرمانی در جام حذفی چکسلواکی شد. عملکرد وی در یورو 1996 از جمله یک گل در مرحله گروهی مسابقات مقابل ایتالیا توجه تیم‌های زیادی را به او جلب کرد و با وجود توافق لفظی با آیندهوون، ندود به تیم لاتزیو ملحق شد و قراردادی چهار ساله به ارزش 1.2 میلیون پوند با این تیم امضا کرد.

ندود کارش را در لیگ ایتالیا هفتم سپتامبر 1996 برای لاتزیو آغاز کرد و فصل 97-1996 را با زدن هفت گل به پایان رساند. وی با زدن چهار گل در سه مسابقه در شروع فصل 98-1997 به یکی از اعضای اصلی تیمش تبدیل شد. لاتزیو 24 بازی را بدون شکست پشت سر گذراند تا اینکه ندود در یکی از بازی‌های لیگ مقابل یوونتوس اخراج شد. لاتزیو در فصل 98-1997 قهرمان کوپا ایتالیا شد و به فینال جام یوفا راه یافت.ندود و لاتزیو فصل 99-1998 را با پیروزی در سوپرجام ایتالیا آغاز کردند. ندود یکی از 10 بازیکن پردرآمد لیگ فوتبال ایتالیا در سال 1999 بود. لاتزیو در سال 2000 نیز به کمک ندود قهرمان سری آ و کوپا ایتالیا شد. وی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به همراه لاتزیو به خاطر خطا بر روی آلن میبری مورد انتقاد سرمربی لیدزیونایتد قرار گرفت و هرچند که داور خطا را اعلام نکرد اما از سوی یوفا از شرکت در سه مسابقه اروپا محروم شد.

با اینکه ندود قرارداد چهار ساله جدیدی در آوریل 2001 با لاتزیو امضا کرد اما باشگاه تلاش کرد او و خوان سباستین ورون را در تابستان بفروشد که این مسئله با اعتراض شدید هواداران به رئیس باشگاه همراه بود. این بازیکنان با این حال به ترتیب به یوونتوس و منچستریونایتد فروخته شدند. ندود پس از گذراندن پنج فصل در لاتزیو مورد توجه باشگاه‌های زیادی از جمله منچستریونایتد و چلسی قرار گرفت اما با قراردادی به ارزش 41 میلیون یورو در سال 2001 راهی یوونتوس شد. او در یوونتوس جایگزین زین‌الدین زیدانی شد که در همان تابستان به رئال مادرید منتقل شده بود. ندود به همراه یوونتوس در قهرمانی در اسکودتو در سال‌های 02-2001 و 03-2002 شریک بود. با این حال او در ترکیب اصلی باشگاه در سال 2003 حضور نداشت و حاشیه‌هایی هم برای او به وجود آمد. ستاره تیم ملی فوتبال چک در اعتراض به محدودیت فدراسیون فوتبال ایتالیا در خصوص بازیکنان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند (جمهوری چک تا سال 2004 عضو اتحادیه اروپا نشده بود) از اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیایی خارج شد. هرچند او نقشی کلیدی در رسیدن یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2003 داشت اما به دلیل دریافت کارت زرد به خاطر خطا روی استیو مک‌منمن، بازیکن رئال مادرید از حضور در فینال محروم بود.

ندود در دسامبر 2003 از سوی «ورلد ساکر» به عنوان بازیکن سال دنیا انتخاب شد و یک ماه بعد بالاتر از تیری آنری و پائولومالدینی قرار گرفت و برترین بازیکن اروپا شد. وی در سال 2004 توانست از سوی نویسندگان ورزشی چک برای پنجمین بار در هفت سال توپ طلا را دریافت کند. فصل 05-2004 فصل ناراحت کننده‌ای برای هافبک یوونتوس بود که دو ماه به دلیل مصدومیت زانو و سر نیمکت‌نشین بود و در آوریل 2005 به نظر می‌رسید به دنبال بازنشستگی‌ است. با این حال یوونتوس قهرمان سری آ شد ولی در سال 2006 به خاطر رسوایی تبانی این قهرمانی از آنها پس گرفته شد. پس از فصل 06-2005 و سقوط یوونتوس به دسته دوم، ستاره‌های بسیاری از جمله فابیو کاناوارو و لیلیان تورام باشگاه را ترک کردند و ماندن او در باشگاه نیز مشخص نبود. ندود پس از جام‌جهانی شایعات در خصوص بازنشستگی‌اش را رد کرد و اعلام کرد در یوونتوس خواهد ماند تا به بازگشت این تیم به سری آ کمک کند. وی در بازی مقابل جنوا در دسامبر به خاطر دریافت کارت قرمز پنج جلسه محروم شد تا بار دیگر شایعه خداحافظی‌اش از فوتبال مطرح شود. به هر حال او تا پایان فصل در یوونتوس ماند و یازده گل در فصل 07-2006 در رقابت‌های سری بی ایتالیا زد.

یوونتوس در فصل 08-2007 بار دیگر در سری آ به میدان رفت و مدام در ترکیب اصلی بیانکونری قرار می‌گرفت. وی در این فصل دو گل به ثمر رساند. ندود بار دیگر به خاطر تکلی که در سال 2007 روی پای لوئیز فیگو، بازیکن اینترمیلان رفت و پای او را شکست، خبرساز شد. ندود در آوریل 2008به خاطر ضربه مغزی در برخورد با بازیکن پالرمو در بیمارستان بستری شد. ندود در فوریه 2009 اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند تا زمان بیشتری را در کنار خانواده‌اش سپری کند.

ندود پس از خداحافظی از فوتبال در سال 2010 در مسابقات نیمه ماراتن پراگ شرکت کرد و با زمان یک ساعت و 49 دقیقه و 44 ثانیه به کار خود پایان داد.وی در سال 2012 نیز در مسابقات ماراتن شرکت کرد و زمان سه ساعت و 50 دقیقه و 2 ثانیه را در مسافت 42 کیلومتر به ثبت رساند. وی 27 اکتبر 2012 به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه یوونتوس انتخاب شد. ندود در ژانویه 2013 به دلیل توهین به داور در بازی یوونتوس مقابل سمپدوریا از حضور در سه مسابقه در سری آ محروم شد.   *این فیلم را ببینید.

انتهای پیام/ی
لینک را کپی کنید


93/09/07 - 00:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن