تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798717668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از زندگی ورزشی ستارگان فوتبال جهان - گئورگی هاجی مارادونای رومانی و فرمانده گالاتاسرای؛ مالک و سرمربی کنونی باشگاه ویتورول+فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از زندگی ورزشی ستارگان فوتبال جهان - گئورگی هاجی
مارادونای رومانی و فرمانده گالاتاسرای؛ مالک و سرمربی کنونی باشگاه ویتورول+فیلم
برترین گلزن تیم ملی فوتبال رومانی در حال حاضر مالک و سرمربی یک باشگاه در لیگ فوتبال این کشور است.

خبرگزاری فارس: مارادونای رومانی و فرمانده گالاتاسرای؛ مالک و سرمربی کنونی باشگاه ویتورول+فیلم



به گزارش خبرگزاری فارس، گئورگی هاجی پنجم فوریه 1965 در رومانی به دنیا آمد و به «مارادونای رومانی» معروف شد. وی یکی از برترین هافبک‌های هجومی ده‌های 1980 و 1990 در اروپا بود. بسیاری گئورگی هاجی را بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال رومانی می‌دانند. وی به خاطر پاس‌های فوق‌العاده‌، بازی‌سازی‌اش در میانه میدان شناخته شد و شجاعتش در شوت‌های از راه دور باعث می‌شد هر بار که در زمین مسابقه پیش می‌آمد، تهدیدی برای دروازه حریف به شمار برود. هواداران گالاتاسرای او را «فرمانده» صدا می‌زدند و مردم رومانی لقب «پادشاه» را به او داده بودند. وی در فوتبال باشگاهی در 513 بازی توانست 237 گل به ثمر رساند و در 125 بازی ملی نیز 35 گل به نام خود ثبت کرد. او دومین بازیکن از نظر تعداد بازی‌های ملی در فوتبال رومانی است و برترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور است. هاجی هفت بار برترین بازیکن فوتبال کشورش شد و در نوامبر 2008 از سوی فدراسیون فوتبال رومانی به عنوان بازیکن طلایی این کشور انتخاب شد و به عنوان برترین بازیکن 50 سال اخیر رومانی معرفی شد.  

  گئورگی هاجی رومانی؛ 1982-2001 فارول  کنستانتا (1982-1983) اسپورتال استودنتسک بخارست (1983-1987) استوا بخارست (1987-1990) رئال مادرید (1990-1992) برشا (1992-1994) بارسلونا (1994-1996) گالاتاسرای (1996-2001) هاجی فوتبالش را از بازی در تیم جوانان فارول کنستانتا در دهه 1970 آغاز کرد و سپس از سوی فدراسیون فوتبال رومانی برای پیوستن به تیم استوابخارست در سال 1980 به مدت دو سال انتخاب شد. وی در سال 1982 به کنستانتا بازگشت اما یک سال بعد در سن 18 سالگی آماده راهی شدن به یک تیم‌ بزرگ شد. وی قرار بود ابتدا به یونیورسیتاتیا کرایووا برود اما اسپورتال استودنتسک بخارست را انتخاب کرد.  

هاجی در زمستان 1987 به استوا بخارست که خودش را برای حضور در فینال سوپرجام اروپا مقابل دیناموکیف آماده می‌کرد، منتقل شد. قرارداد اصلی تنها برای یک بازی (فینال) بود. به هر حال پس از قهرمانی که هاجی تک گل مسابقه را به ثمر رساند، استوا قصد نداشت او را به اسپورتال استودنتسک بازگرداند و او را حفظ کرد. وی در دوران حضورش در استوا بخارست (1987-1990) 97 بازی کرد و 76 گل به ثمر رساند. هاجی و تیمش در سال 1988 به نیمه‌نهایی جام اروپا راه یافتند و یک سال بعد به فینال رسیدند. هاجی از سال 1987 تا 1989 به همراه استوا بخارست، سه قهرمانی متوالی در لیگ رومانی را به دست آورد. هاجی همچنین توانست در ترکیب استوابخارست سه بار (1987، 1988 و 1989) قهرمان جام حذفی این کشور شود. وی یکی از معدود بازیکنانی است که هم در باشگاه رئال مادرید و هم در بارسلونا بازی کرده است؛ هرچند نتوانست به همراه هیچ یک از این دو تیم افتخاری کسب کند. عملکرد فوق‌العاده وی باعث شد که پیشنهاداتی از میلان زیر نظر آریگو ساچی و بایرن‌مونیخ دریافت کند اما دولت کمونیست رومانی این پیشنهادات را رد کرد. وی پس از جام‌جهانی 1990 با رقم 4.3 میلیون دلار راهی رئال مادرید شد و پس از گذراندن دو فصل در این تیم راهی برشا شد.  

هاجی فصل 1993-1992 را در برشا گذراند اما این تیم به سری بی سقوط کرد و فصل بعد هاجی به این تیم کمک کرد تا قهرمان سری بی شود و به سری آ راه یابد. هاجی پس از عملکرد به یادماندنی در جام‌جهانی 1994 به باشگاه بارسلونا رفت. وی پس از دو سال پوشیدن پیراهن آبی‌اناری‌ها راهی ترکیه شد. موفق‌ترین دوران حضور او در سطح باشگاهی در تیم گالاتاسرای ترکیه بود که توانست چهار سال متوالی قهرمانی لیگ ترکیه شود و دو بار متوالی قهرمان جام حذفی این کشور شود. وی همچنین به همراه گالاتاسرای با شکست آرسنال قهرمان جام یوفا 2000 شد. وی را به دلیل موفقیتش در ترکیه، یک قهرمان می‌دانند. هاجی به همراه گالاتاسرای با پیروزی مقابل رئال مادرید لحظات درخشش وی در سطح بین‌المللی در جام‌جهانی 1994 بود که رومانی را تا مرحله یک‌چهارم نهایی رساند که بهترین نمایش رومانی در این مسابقات بود. وی سه گل از جمله گل به یاد ماندنی از فاصله 40 یاردی مقابل کلمبیا را به ثمر رساند و در تیم منتخب این مسابقات نیز قرار گرفت. هاجی در جام‌جهانی 1998 و یورو 2000 نیز حضور داشت و سپس از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.  

هاجی در سال 2001 به عنوان سرمربی رومانی انتخاب شد. به هر حال پس از اینکه هاجی نتوانست این تیم را به مسابقات جام‌جهانی برساند، از سمت خود برکنار شد. تنها موفقیت وی در 6 ماه حضور به عنوان سرمربی رومانی پیروزی مقابل مجارستان در بوداپست بود. وی در سال 2003 به عنوان سرمربی تیم بورساسپور دسته اول ترکیه انتخاب شد اما پس از شروع ناامید کننده در فصل، کنار رفت. سپس در سال 2004 به عنوان سرمربی گالاتاسرای انتخاب شد و این تیم را در سال 2005 با پیروزی پنج بر یک مقابل فنرباغچه به قهرمانی در جام حذفی ترکیه رساند. با این حال قرارداد وی به دلیل اینکه تیمش نتوانست قهرمان لیگ ترکیه شود، تمدید نشد.  

استوابخارست رومانی قصد داشت او را در تابستان 2005 به خدمت بگیرد اما هاجی دستمزدی را درخواست کرد که قهرمان رومانی قادر به تأمین آن نبود. هاجی سرمربی پولیتنیکا تیمیسوارا شد و پس از چند نتیجه ضعیف و اختلاف با مدیریت باشگاه را پس از چند ماه ترک کرد. ورزشگاه اصلی کنستانتا نام او را یدک می‌کشید اما پس از در دست گرفتن هدایت پولیتنیکا تیمیسوارا این نام تغییر کرد. هاجی از ژوئن تا سپتامبر 2007 هدایت استوابخارست را بر عهده داشت و به دلیل اختلافات فراوان با مالک باشگاه بر سر تحمیل بازیکنان و تعیین استراتژی تیم از سمت خود استعفا کرد. پس از این که فرانک ریکارد، از سرمربیگری گالاتاسرای برکنار شد، هاجی قراردادی یک سال و نیمه با این باشگاه امضا کرد و در 21 اکتبر 2010 به این تیم ملحق شد. وی پس از یک دوره نتایج ضعیف در لیگ، 22 مارس 2011 از سمت خود برکنار شد. هاجی در سال 2004 در مراسم اهدای جوایز فیفا، از سوی پله به عنوان یکی از 125 بزرگترین بازیکنان زنده دنیا انتخاب شد. وی در سال 2009 باشگاه ویتورول کنستانتا رومانی را تأسیس کرد و در حال حاضر مالک و سرمربی این باشگاه است.   *این فیلم را ببینید.

انتهای پیام/ی
لینک را کپی کنید


93/08/30 - 01:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن