تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803047207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات هسته‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی
سخنان روز پنجشنبه مقام معظم رهبری در مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.
به گزارش نامه نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و بین المللی داشته است.
مقام معظم رهبری  در این سخنرانی ضمن تحسین تلاش، جدیت و ایستادگی هیئت مذاکره‌کننده ایرانی، به بی‌نیازی ملت ایران به جلب اعتماد آمریکا اشاره کردند و افزودند: به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم البته هر قرار عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما می‌دانیم که این دولت آمریکا است که نیازمند توافق است و از هرگونه عدم توافق ضرر خواهد کرد و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد.

ایشان هیئت مذاکره‌کننده ایران را پرتلاش، جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی خواندند و افزودند: هیئت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می‌کند و بر خلاف طرف مقابل، حرفش را هرروز عوض نمی‌کند.

رهبر انقلاب با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکایی‌ها افزودند: آنها در مجالس خصوصی و در نامه‌پراکنی یک جور حرف می‌زنند و در سخنان عمومی یک جور دیگر!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با یادآوری عقبه‌های مختلف «دیپلماتیک، سیاسی و رسانه‌ای طرف‌های مقابلِ ایران» گفتند پشت سر هرکدام از مذاکره‌کنندگانِ با ما یک لشکر قرار دارد و در میان آنها، آمریکا از همه بداخلاق‌تر و انگلیسی‌ها از همه موذی‌ترند.

ایشان افزودند: هم ملت ایران و هم طرف‌های مذاکره‌کننده بدانند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آن که بیش از همه ضرر می‌کند آمریکایی‌ها هستند نه ما.

رهبر انقلاب با انتقاد از سخنان برخی مقامات آمریکا بعد از تمدید مذاکرات، افزودند: آنها می‌گویند ایران باید اعتماد جامعه جهانی را جلب کند که در این حرف دو نکته کاملاً غلط وجود دارد.
ایشان افزودند: اولین نکته این است که این چند کشور معدود، نام خودشان را جامعه جهانی گذاشته‌اند و برای اثبات این حرف حدود 150 کشور عضو غیرمتعهدها و میلیاردها نفر از جامعه بشری را عملاً از جامعه جهانی حذف می‌کنند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: نکته دوم این است که ما اصلاً به اعتماد کردن آمریکا هیچ احتیاجی نداریم و نمی‌خواهیم اعتماد او را جلب کنیم چرا که برای ما اهمیتی ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اینها مستکبرند و ما آب‌مان با مستکبران در یک جوی نمی‌رود.
ایشان با اشاره به یک نکته دیگر از سخنان مقامات آمریکایی درباره ضرورت حفظ امنیت اسرائیل در سایه مذاکرات هسته‌ای، تأکید کردند: این را بدانید که چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود، اسرائیل روز بروز ناامن‌تر خواهد شد.

رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: البته مقامات آمریکایی حتی در همین حرف‌شان نیز صادق نیستند چرا که دولت‌مردان آمریکا در واقع دنبال منافع و امنیت فردی خودشان هستند نه امنیت اسرائیل.

ایشان در تشریح این نکته افزودند: هدف اصلی مقامات آمریکایی، راضی نگاه داشتن شبکه جهانی سرمایه‌داران صهیونیست است چرا که این شبکه هم به آنها رشوه و پول و مقام می‌دهد هم در صورت مخالفت، آنها را تهدید، رسوا و یا حتی ترور می‌کند.
نیویورک‌تایمز روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد.
نیویورک تایمز نوشت که رهبر عالی ایران روز پنجشنبه حمایت خود از تمدید مذاکرات هسته‌ای با شش کشور را اعلام کرد. واشنگتن تایمز روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز" نیز بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد.
این روزنامه نوشت که رهبر ایران گفته است که واشنگتن به صورت متناوب مواضع خود در قبال ایران و در گفت‌وگوها را تغییر می‌دهد که این موضوع به دلیل مشکلات داخلی این کشور است. واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: رهبر ایران گفت که ایران نتیجه عادلانه مذاکرات را خواهد پذیرفت و مرعوب نخواهد شد. رویترز خبرگزاری انگلیسی "رویترز" نیز بخش‌هایی از سخنان امام خامنه‌ای را منتشر کرد و نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای گفت حتی اگر مذاکرات به شکست بیانجامد آسمان به زمین نخواهد آمد و آمریکا بزرگترین بازنده خواهد بود.
این خبرگزاری با اشاره به حمایت رهبر ایران از تمدید مذاکرات نوشت: رهبر ایران گفت به همان علت که با مذاکرات مخالفتی نداشتم با تمدید این مذاکرات نیز مخالفتی ندارم. جروزالم پست روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نیز به بازتاب بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری پرداخت.
جروزالم پست نوشت که رهبر ایران در سخنرانی روز پنجشنبه حمایت خود از تمدید مذاکرات را اعلام کرده  و گفته که در صورت شکست مذاکرات ‌آمریکا بزرگترین بازنده خواهد بود. آسوشیتدپرس خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" نیز بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را منتشر کرد. آسوشیتدپرس نوشت: رهبر ایران گفت که ما کلمات منطقی را می پذیریم و توافقنامه عادلانه را خواهیم پذیرفت اما خواسته‌های غیر منطقی را نخواهیم پذیرفت. جمهوری اسلامی ایران از بالا تا پایین چه مردم و چه مقامات این چنین اظهاراتی را نخواهند پذیرفت. این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: رهبر ایران در سخنان خود به کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا  و کاهش حضور مردم در انتخابات کنگره و اعتراضات فرگوسن ایالت میسوری اشاره کرد و گفت که سران آمریکا به پیروی بزرگی برای فائق آمدن بر مشکتلاتشان نیاز دارند.

منبع: تسنیم


۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن