تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819233563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص تسهيلات ويژه به بخش کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۸ب.ظ)
تخصيص تسهيلات ويژه به بخش کشاورزي رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشور از تخصيص تسهيلات ويژه يکصد ميلياردي براي توسعه ناوگان ماشين آلات کشاورزي مازندران در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي مازندران، کامبيز عباسي در حاشيه افتتاح چهارمين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، ادوات كشاورزي، ماشين الات وابسته، آبياري و نهاده ها در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي مازندران در قائم شهر در نشست خبري با حضور خبرنگاران خبرگزاري ها و مطبوعات اظهار داشت: خوشبختانه طي 2 سال اخير در حوزه مکانيزاسيون کشاورزي شاهد اتفاقات مثبت به خصوص در فضاي سرمايه گذاري بوده ايم.
وي با بيان اينکه خط اعتباري شماره يک مکانيزاسيون کشاورزي که در سال گذشته ايجاد شد با بيش از 95 درصد جذب روبرو شد، گفت: خط دوم آن در اول مرداد امسال با اعتبار بالغ بر 800 ميليارد تومان در کشور راه اندازي شد.
رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور يادآور شد: خط اعتباري مکانيزاسيون کشاورزي براي اولين بار با اعتبار 750 ميليارد تومان در کشور راه اندازي شد.
عباسي با بيان اينکه در سال جاري برنامه جامع 12 ساله توسعه مکانيزاسيون کشاورزي به عنوان نقشه راه مکانيزاسيون کشور در مقطع زماني 5 تا 7 ساله برنامه ريزي شده است گفت: در اين برنامه توجه ويژه اي به مکانيزاسيون بخش کشاورزي شده است.
وي خاطرنشان کرد: باتوجه به اينکه زراعت برنج ازجمله کارهاي سخت است که هزينه هاي توليد بالايي را در بردارد، روش توليد سنتي را سبب به خطر افتادن سلامت کشاورزان خواند که از سال گذشته و امسال با تزريق مناسب تسهيلات شاهد رونق مکانيزاسيون در عرصه کشاورزي برنج هستيم.
رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور تصريح کرد: سال گذشته 80 ميليارد تومان براي مکانيزاسيون برنج در اختيار استان مازندران قرار گرفت.
عباسي گفت: امسال 70 ميليارد تومان براي تجهيز ادوات کشاورزي به مازندران اختصاص داده شد که بيش از 37 ميليارد تومان آن جذب شده است.
عباسي ادامه داد: امسال تسهيلات 100 ميليارد توماني با نرخ سود 17 درصد به استان مازندران ابلاغ شده که در اختيار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به اينکه مازندران جزو هفت استان اول کشور در جذب تسهيلات مکانيزاسيون کشاورزي است افزود: خوشبختانه مازندران داراي پتانسيل بالايي در بخش زراعت، باغباني و زراعت برنج مي باشد.
رييس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور با اعلام اينکه در گذشته بيش از يک سوم مزارع برنج با کماين هاي مخصوص برداشت انجام مي شد که رکود بي سابقه اي در مکانيزاسيون داشته است، گفت: سال گذشته 700 تا يک هزار دستگاه انواع کمباين برنج، 500 دستگاه تراکتور ويژه شاليزاري و 600 دستگاه انواع ماشين هاي نشاکار به مزارع شاليزاري ورود پيدا کردند.
عباسي ادامه داد: حدود يک سوم مزارع کشور به صورت مکانيزه نشاکاري مي شود که در برنامه 12 ساله توسعه مکانيزاسيون برنج تدوين شده است.
شايان ذکر است چهارمين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، ادوات كشاورزي، ماشين آلات وابسته، آبياري و نهاده ها از 4 تا 7 آذرماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي مازندران در قائم شهر جنب پل تلار داير بوده و مورد بازديد علاقمندان قرار مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن