پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1848058468
حبیب ترکاشوند نقطه اشتراک اندیشه امام با امثال جلاییپور در کجاست؟
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حبیب ترکاشوند
نقطه اشتراک اندیشه امام با امثال جلاییپور در کجاست؟
آقایانی که مدعی گذر امام از انقلابیگری به عقلگرایی هستند لابد به یاد دارند که سال 67 یعنی آخرین سال حیات مبارک امام تندترین مواضع انقلابی ایشان اتخاذ شده است. همان امامی که سال 58 حکم ارتداد جبهه ملی را صادر کرد در سال 67 حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر نمود.
خبرگزاری فارس ـ طی چند روز گذشته شاهد اتخاد مواضع شاذی از سوی چند تن از اصلاحطلبان بودیم که باید با نگاه دقیقتری به این مواضع نگریست. در وهله اول عیسی سحرخیز، عضو حزب منحله مشارکت، معاون مطبوعاتی دولت اصلاحات و سخنگوی ستاد انتخاباتی معین در سال 84 در مصاحبه با سایت ضدانقلابی تقاطع مدعی شد: «خیلی از اصلاحطلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقهای به آقای خمینی ندارند.» وی در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شده است: «قطعا ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوشبینی بسیار و اولیه به آیتالله خمینی، به ولایتفقیه هم باور داشتیم» در خصوص مواضع سحرخیز دو گزاره مطرح است: اول اینکه واقعا ادعای سحرخیز درست است و عدهای از اصلاحطلبان در حال حاضر اینگونه فکر میکنند که باید ضمن تاسف فراوان برای این افراد باید گفت از آنجا که ساختارهای نظام اسلامی بر پایه ایدئولوژی آن حکیم ژرفاندیش بنا نهاده شده است و تمام شالودهها، الگوها، ساختارها و سیاستهای کلان نظام از آن اندیشه نشات میگیرد این افراد نمیتوانند خود را بخشی از این نظام محسوب کنند و توقع داشته باشند امکان حضور ایشان در ارکان نظام فراهم گردد. گزاره دوم این است که این ادعا کذب است و اصلاحطلبان مرید و دلداده حضرت امام هستند که در این صورت باید گفت چرا این افراد در مقابل هتاکانی چون سحرخیز موضع نمیگیرند و سخنان وی را محکوم نمیکنند. چه عاملی باعث میشود این افراد از پاسخ قاطع به ادعاهای سحرخیز شانه خالی کنند. شکی نیست که بسیاری از اصلاحطلبان از مدافعان نظام اسلامی و دوستداران امام راحل هستند کما اینکه خیلی از آنان جبهه، گروه یا فراکسیون پارلمانی خود را «خط امامی» مینامند اما مشکل اینجاست که چرا این افراد از کسانی که با نام اصلاحات، راه و مکتب امام را تخطئه میکنند اعلام برائت نمیکنند و آنان را از خود طرد نمیکنند. بعد از انتشار سخنان سحرخیز در رسانهها با چند تن از عناصر فعال اصلاحطلب تماس گرفتیم تا موضع آنان را در خصوص این سخنان جویا شویم اما نکتهای که میشنیدیم جالب بود. میگفتند «مگر قرار است هر کسی، هر حرفی زد ما پاسخ دهیم.» در پاسخ ایشان باید گفت اولا این موضعگیری از سوی عناصر سلطنتطلب یا منافقین گرفته نشده که از کنار آن به سادگی بگذریم بلکه از سوی فردی است که سالها به عنوان یکی از عناصر فعال اصلاحطلب فعالیت داشته و در دوران اصلاحات مسئولیت داشته است و در یک کلام رفیق و یارغار شماست بنابراین «هرکسی» نیست ثانیا «هر حرفی» هم نیست بلکه اتهامی است سنگین که باید کسانی که توسط وی متهم شدهاند تبری بجویند و گرنه ممکن است خدای ناکرده این تعبیر در ذهن متبادر شود که «سکوت علامت رضاست». از سخنان سحرخیز که بگذریم به مواضع حمیدرضا جلاییپور، دیگر عضو حزب منحله مشارکت میرسیم که به اصطلاح پاسخ سحرخیز را داده است آنهم در سایت جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام و خواسته چهره اصلاحطلبان را از تهمتهای سحرخیز تطهیر کند. جلاییپور با این ادعای شاذ که «اگر امام امروز زنده بود اصلاحطلب بود!» سعی میکند برای ادعای جالب خود استناداتی هم بتراشد و میگوید: «حرف اصلاحطلبان این است که باید درس گرفت از اینکه امام در شرایط هرج و مرج به جای انقلابیگری، قانونگرایی کرد!» جلاییپور ادامه میدهد: «ایشان به محض پایان جنگ به مجلس تاکید کرد که دیگر اجازه زیرپا گذاشتهشدن قانون را نخواهد داد. در شرایطی که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) میگفتند که 500 هزار میلیشیا و هوادار دارند و تهران را زیر ضرب ناامنی و ترور گرفته بودند در آن ناامنیهای اوایل انقلاب، امام فرمان هشت مادهای خود را صادر کرد با این تاکید که اجازه تعرض به حقوق مردم را نمیدهم. عناصری همانند جلایی پور ظاهرا امامی را قبول دارند که منطبق بر موازین آنان باشد نه امامی که تاریخساز ایران و جهان شد و یک تنه در مقابل استکبار غرب و شرق ایستاد و بزرگترین انقلاب مردمی و ایدئولوژیک عصر حاضر را رقم زد. از آنجا که بر خلاف تئوریپردازان سیاسی امروز که براساس، مقتضیات مکانی و زمانی، تئوریهای سیاسی آنان نیز تغییر مییابد شالوده فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی، چون منبعث از کلام وحی و سخنان معصومان به عنوان مفسران کلام الهی است کمتر دچار تغییر و تحول شده و از ثبات خاصی برخوردار است. اندیشه امام راحل در خصوص ولایت فقیه از زمانی که کتابی با این نام را منتشر ساخت تا آخرین روزهای حیات مبارکشان تغییر نکرد. اگر نگاه ایشان نسبت به استکبار، فلسطین و اسرائیل، مستضعفان، کاخنشینی و کوخنشینی، باور جوانان و نگاه به درون، آرمانهای انقلاب را در اول انقلاب واکاوی کنیم دقیقا همان نگاه در وصیت نامه الهی سیاسی ایشان به عنوان آخرین متن مکتوب باقی مانده از ایشان و در عین حال مهمترین اثر، منعکس شده است. اگر بخواهیم نگاه جامع امام در خصوص سیاسیت خارجی نظام را بازیابیم باید به پیام ایشان خطاب به ملت ایران در خصوص پذیرش قطعنامه 598 که به پیام جام زهر شهرت یافته است مراجعه کنیم. در این پیام است که نگاه همه ملت و مسئولان را از مسئلهای چون جنگ تحمیلی به رسالت جهانی انقلاب که همانا اهتزاز پرچم توحید در سراسر گیتی است متوجه میسازند. آقایانی که مدعی گذر امام از انقلابیگری به عقلگرایی هستند لابد به یاد دارند که سال 67 یعنی آخرین سال حیات مبارک امام تندترین مواضع انقلابی امام راحل اتخاذ شده است.همان امامی که سال 58 حکم ارتداد جبهه ملی را صادر کرد در سال 67 حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر نمود. نویسندهای که نه ایرانی بود و نه در ایران زندگی میکرد. این حکم با کدام عقل سیاسی سازگار بود و کدام قانون نوشته شده دست بشر به رهبر ایران اجازه چنین حکمی را میداد. همین حکم بود که ملل اسلامی سراسر جهان، رهبر ملت ایران را به عنوان امام و ولی امر خود شناختند و به ندای وی لبیک گفتند. نامه زمستان 67 امام به گورباچوف و دعوت رهبر ابرقدرت شرق به اسلام با کدام قانون و کنوانسیون بینالمللی هماهنگ بود؟ پیام تند امام در خصوص مصاحبهای که رسانه ملی با یک خانم در خصوص الگوی زن مسلمان انجام داده بود چه؟ این پیام در اول انقلاب روی داد یا در اخرین ماههای حیات امام؟ شیوه مواجهه امام با قائم مقام خود و برکناری ایشان آنهم با آن قاطعیت را آقایان چطور تفسیر میکنند؟ مگر نه اینکه منتظری منتخب خبرگان برای جانشینی امام بود اما وقتی ایشان دیدند منتظری نمیتواند سکاندار این انقلاب عظیم باشد ملاحظات را کنار کذاشته و با نامه معروف ششم فروردین سال 68 یعنی دو ماه قبل از رحلتشان وی را برکنار کردند. و در کلام اخر وصیتنامه ایشان است که باید آن را منشور جاودان انقلاب نامید. وصیتنامهای که در آن قدرتهای مادی جهان به چالش کشیده شده و ماهیت واقعی انقلاب انعکاس یافته است. به راستی اگر امام زنده بود و میدید عدهای شعار «نه غزه نه لبنان» و یا «جمهوری ایرانی» را سر میدهند و مدعیان پیروی از راه ایشان سکوت کردهاند چه برخوردی میکدند؟ حال امثال جلاییپور و افرادی که ادعای وی را دارند پاسخ دهند که نقطه اشتراکشان با امام در کجاست؟ انتهای پیام/
93/09/06 - 01:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
امام جمعه چایپاره: کتاب مهمترین وسیله برای تفکر و اندیشه انسان است
امام جمعه چایپاره کتاب مهمترین وسیله برای تفکر و اندیشه انسان استامام جمعه چایپاره گفت کتاب مهمترین وسیله برای تفکر و اندیشه انسان است به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره حجتالاسلام محمود ابراهیمی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه چهار سوره فرقان اظهاربسته گزارشی روزانه فارس جلاییپور: اگر امام(ره) زنده بود اصلاحطلب میشد!/ کوتاه بیاییم؛«لغو همه تحریمها
بسته گزارشی روزانه فارسجلاییپور اگر امام ره زنده بود اصلاحطلب میشد کوتاه بیاییم لغو همه تحریمها درخواست بینتیجه استنسبت به دولت احمدینژاد فقط انتقاد داشتیم کوتاه بیاییم لغو همه تحریمها درخواست بینتیجه است و آیا فلسطین صهیونیستها را در کنار خود میپذیرد از جمله مطادر محضر بزرگان/ جایگاه امام زمان(عج) در زندگی مان کجاست؟
در محضر بزرگان جایگاه امام زمان عج در زندگی مان کجاست دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق در حقیقت راه میانبری است به سوی درک خوبیها و درستیها که تقدیم به همه کاربران عزیز میگردد مجله شبانه باشگاه خبرنگاران استاد فاطمی نیا درباره جایگاه حضرت صاحامام جمعه اردبیل خواستار شد مجازات عاملان حادثه بیمارستان فاطمی بدون تأخیر و با اشد مجازات/بسیج نقطه عزت ملی ا
امام جمعه اردبیل خواستار شدمجازات عاملان حادثه بیمارستان فاطمی بدون تأخیر و با اشد مجازات بسیج نقطه عزت ملی استامام جمعه اردبیل گفت مراجع قضایی و دادستان اردبیل باید مجازات عاملان حادثه بیمارستان فاطمی اردبیل را بدون تاخیر و با اشد مجازات انجام دهند به گزارش خبرگزاری فارس از ارتشکیل بسیج تبلور اندیشه اسلامی، انقلابی و استراتژیک حضرت امام(ره) بود
یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۵۳ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیهای به مناسبت هفته بسیج گفت تشکیل بسیج تبلور اندیشه اسلامی انقلابی و استراتژی بزرگ مردم محوری حضرت امام ره بود که با آغاز نهضت در سال 42 شکل گرفت به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایس«انقلاب حسینی در اندیشه و سخنان امام خامنهای » منتشر شد
انقلاب حسینی در اندیشه و سخنان امام خامنهای منتشر شدکتاب انقلاب حسینی در اندیشه و سخنان امام خامنهای به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این نوشتار با عنوان الثورة الحسینیة فی فانتشار کتاب «انقلاب حسینی در انديشه و سخنان امام خامنهای در عراق» -
انتشار کتاب انقلاب حسینی در انديشه و سخنان امام خامنهای در عراق به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در بغداد کتاب الثوره الحسینیه فی فکر و کلمات الامام الخامنئی در عراق چاپ و منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر کتاب الثورة الحسینیة فی فکر و کلمات الامام الخامنئی در 210 صفحه وهویت اصلاحطلبان با امام خمینی(ره) معنا میشود/اصلاحطلبان به پایبندی بر اندیشههای امام مفتخرند
کواکبیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هویت اصلاحطلبان با امام خمینی ره معنا میشود اصلاحطلبان به پایبندی بر اندیشههای امام مفتخرند دبیر کل حزب مردم سالاری گفت اساس انقلاب ما برپایه اندیشههای امام خمینی ره استوار است و اساس تفکر اصلاحطلبی نیز برگرفته از رهنمودهای معمار کباندیشه امام علی (ع) جهانی است
اندیشه امام علی ع جهانی است تهران-ایرنا- اسلام شناس لبنانی با اعلام اینکه کتابی در مورد حضرت علی ع در دست نگارش دارد گفت اندیشه امام علی ع اندیشه ای جهانی است به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا ویکتور الکیک ایران شناس و اسلام شناس لبنانی افزود کتابی که در دست نگارشاجرای امینانه نیات واقفین مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در 15 هزار نقطه کشور -
شرفخانی اجرای امینانه نیات واقفین مرتبط با عزاداری امام حسین ع در 15 هزار نقطه کشور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای موفق طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در بیش از 15 هزار امامزاده بقعه متبرکه حسینیه تکایاپای درس اخلاق محمد شجاعی لبههای تیز نفس انسان کجاست/ دو عامل بخشیدهنشدن انسان در کلام امام رضا(ع)
پای درس اخلاق محمد شجاعیلبههای تیز نفس انسان کجاست دو عامل بخشیدهنشدن انسان در کلام امام رضا ع کمی بیندیشیم کجا دیگران از ما رنجیدهاند کجا از دست ما کلافه شده و به گریه افتادهاند عصبانی شدهاند غصه خوردهاند کجا تحملمان کردهاند پاسخ این سؤالات و سؤالاتی از این قبیلحجتالاسلام رجبی: امام باقر(ع) فرهنگ ناب محمدی را معرفی کردند/ تقویت اندیشه امت اسلامی از تلاشهای امام باقر(ع
حجتالاسلام رجبی امام باقر ع فرهنگ ناب محمدی را معرفی کردند تقویت اندیشه امت اسلامی از تلاشهای امام باقر ع عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت در دوران امام محمدباقر ع زمینه برای اینکه حضرت بتوانند فرهنگ ناب محمدی را معرفی کند فراهم شد بنابراین حضرت بیشترین استفاده را بردندقائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خبر داد ارائه 30 مقاله خارجی به همایش اندیشههای علامه طباطبایی
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره خبر دادارائه 30 مقاله خارجی به همایش اندیشههای علامه طباطبایی در تفسیر المیزانقائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت در همایش بینالمللی اندیشههای علامه طباطبایی در تفسیر المیزان 30 مقاله به زبانهای عربی و انگلیسی نوشامامعلی حبیبی: کیفیت کشتی های قهرمانی کشور پایین است
امامعلی حبیبی کیفیت کشتی های قهرمانی کشور پایین است ساری - ایرنا - قهرمان نامدار کشتی جهان و المپیک گفت کیفیت کشتی های برگزاری شده در رقابت های قهرمانی کشور در بابل مناسب نیست امامعلی حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد انتظار می رفت به دلیل اهمیت این راجرای امینانه نیات واقفین مرتبط با عزاداری امامحسین(ع)در 15 هزار نقطه کشور
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۹ معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای موفق طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در بیش از 15 هزار امامزاده بقعه متبرکه حسینیه تکایا و مساجد سراسر کشور همزمان با ماه محرم خبر داد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزامام حسین (ع) در اندیشه مسیحیت
امام حسین ع در اندیشه مسیحیت کم نیستند مسیحیانی هم چون جرجی زیدان جرج جرداق و دهها مسیحی حق جوی دیگر که حقیقت ناب همه ادیان راستین را در اهل بیت پیامبر و صحرای خونین کربلا یافتهاند به گزارش خبرنگار خیمهگاه باشگاه خبرنگاران آنتوان بارا مسیحی عاشقی است که سالهای جوانامام جمعه پاوه: بسیج نقطه قدرت و اقتدار نظام است
امام جمعه پاوه بسیج نقطه قدرت و اقتدار نظام است کرمانشاه - ایرنا - امام جمعه پاوه با تبریک سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی ره گفت بسیج نقطه قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بوده هست و خواهد بود به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ-