تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802968945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه باخشونت علیه زنان، مسوولیت شهروندی - شهیندخت مولاوردی*


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبارزه باخشونت علیه زنان، مسوولیت شهروندی - شهیندخت مولاوردی* محو خشونت علیه زنان و تامین امنیت زنان می تواند با عزمی ملی، آرمانی دور از دسترس نباشد؛ هرچند برای رسیدن به مقصد مطلوب باید گام های محکم تر و موثرتری برداشته شود.


پدیده جهانی خشونت علیه زنان به عنوان جلوه ای از تبعیض و تعصب جنسیتی همچنان به گونه ای گسترده و فراگیر، قربانی می گیرد؛ خشونتی که تمامی زنان را در تمامی سنین تحت تأثیر قرار می دهد و گاه از پیش از تولد تا پس از مرگ، حیات و هویت آنان را دستخوش تحول و تزلزل می سازد.
اولویت بخشی به ضرورت محو خشونت علیه زنان نه فقط می تواند به مثابه پیش نیازی برای تحقق توسعه، صلح و امنیت در درون یک جامعه مطرح باشد بلکه در تعاملی دو سویه، از وجود و تداومِ شرایط پایدار و باثبات و ایمن محیطی تأثیر می پذیرد.
فراتر از آن، مناسبات منطقه ای و تعاملات بین المللی نیز بر سطح و حجم خشونتی که می تواند متوجه زنان باشد، تاثیراتی قاطع و جدی دارد؛ چنانکه این روزها شاهدیم که درگیری های سیاسی و قومی و تضادهای اعتقادی، به جاهلان خشونت ورزی مجال قدرت طلبی و سلطه گری داده است که با تفسیرهای تنگ نظرانه و افراطی خود از دینی که ما باور داریم منبع رحمانیت و عقلانیت است، زنان و کودکان بسیاری را آواره و مرعوب ساخته اند.
از این گذشته، خشونتی که علیه زنان اعمال می شود، خشونتی روزمره و اغلب خاموش است که زنان بسیاری را به خود مبتلا می کند؛ خشونتی که نه فقط با ضرب و شتم و تهدید و تحقیر که با نگاهی نابجا و کلامی نامناسب می تواند بر جان و روان زنان بنشیند و اراده و انگیزه آنان را محدود و مقهور سازد. در این مسیر بهره گیری از ساز و کارهای رسانه ای و تبلیغی و ترویجی، در تصحیح باورهای نادرست و ترویج ضرورت پاسداشت کرامت انسانی زنان می تواند اثرگذار و راهگشا باشد.
توجه نهادهای قانونگذار به جرم انگاری پدیده خشونت علیه زنان و وضع قوانین بازدارنده همراه با تسهیل دسترسی قربانیان خشونت به سازوکارهای دادخواهی، می تواند سهمی مؤثر در کنترل و کاهش این پدیده بدخیم اجتماعی داشته باشد.
مبارزه با خشونت در ساحت های عمومی و خصوصی، مسوولیت برابرِ تمام شهروندانی است که در عمل می کوشند نشان دهند که هیچ نوعی از خشونت علیه زنان را تحمل نمی کنند و هیچ بهانه ای برای وقوع آن را به رسمیت نمی شناسند؛ هرچند، نهادهای دولتی به جهت برخورداری از شأن سیاستگذاری و برنامه ریزی و اجرا، مسئولیتی مضاعف برای مقابله با روندهای عمومی و کلانِ منتهی به اعمال خشونت و محو زمینه ها و بسترهای موجد خشونت دارند.
بی تردید ریشه کنی خشونت علیه زنان با تأکید واقعی و همیشگی بر کرامت و ارزشمندی انسان محقق خواهد شد. محو خشونت علیه زنان و تأمین امنیت زنان می تواند با عزمی ملی و ترویج مسئولیت پذیری همگانی، آرمانی دور از دسترس نباشد؛ هرچند برای رسیدن به مقصد مطلوب و توقف چرخه خشونت بار کنونی، باید گام هایی محکم تر و مؤثرتری برداشته شود.
معاونت امور زنان و خانواده با این هدف و چشم انداز به سهم خود آمادگی کامل را جهت فراهم کردن پشتوانه های قانونی، اجرایی و ضمانت اجرایی لازم و مدنظر رهبر معظم انقلاب (در جمع زنان فرهیخته کشور - 1390) و تلاش برای رفع ظلم هایی که بویژه در داخل خانواده نسبت به زنان روا داشته می شود، اعلام داشته و رجاء واثق دارد همراهی و همگرایی مردان و زنان مؤمن و مصلح و حق طلب و عدالت جو پیمودن این مسیر سخت را هموار خواهد ساخت.
*معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
اول**


05/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن