تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803573085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیدی تازه در درمان سرطان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: امیدی تازه در درمان سرطان
پژوهشگران در سالهای اخیر پیشرفت های عظیمی در ساخت و طراحی مدارهای بیولوژیک ، سیستم هایی که همانند مدارهای الکترونیک ، می توانند تعدادی ورودی دریافت کنند و تعدادی خروجی صادر نمایند ، حاصل کرده اند .
به گزارش نامه نیوز، با وجودی که مدار های کوچک و ساده بیولوژیک داده های قابل پیش بینی از خود صادر می کنند ولی داده هایی که مدارهای پیچیده تر صادر می کنند ، قابل پیش بینی و کنترل نیست . پژوهشگران به تازگی مدار های پیچیده بیولوژیکی طراحی کرده و ساخته اند که خروجی آن ها تاحد زیادی قابل پیش بینی و کنترل است .


پژوهشگران در سالهای اخیر دستاوردهای بزرگی در طراحی و ساخت مدار های بیولوژیک به دست آورده اند . یک تیم تحقیقاتی در MIT به تازگی روشی را ابداع کرده که به وسیله ابزار خاصی ، از چنین مدارهایی نیز همانند همتاهای الکترونیکی خود ، خروجی قابل پیش بینی و کنترل دریافت نموده است . این یافته ها هفته گذشته در مجله بیوتکنولوژی طبیعی ، درمقاله ای که حاصل همکاری دامیتیلا دل وکچیو مهندس مکانیک و استاد مهندسی بیولوژیک ، ران ویس است منتشر شده .

دل وچیو و ویس توضیح می دهند که پتانسیل استفاده فراوانی برای چنین مدارهای بیولوژیکی وجود دارد . دل وچیو در این مقاله می گوید : یک مورد خاص که ما بر روی آن کار می کنیم بیوسنسور ها – سلولهایی که می توانند مولکولهای خاصی را در محیط شناسایی و انتخاب کنند و خروجی خاصی در پاسخ تولید کند هستند . "برای مثال می توان سلولهایی تولید کرد که می توانند علایمی که وجود سلولهای سرطانی را مشخص می کنند تشخیص دهند و بعد مولکولهایی را که سلولهای سرطانی را از بین می برند ، تحریک می کنند . بسیار مهم است که چنین مدارهایی بتوانند به درستی سلولهای سرطانی را از سلولهای غیر سرطانی تمیز دهند . چون تنها در این صورت است که قدرت کشندگی آنها در جای اشتباه به کار گرفته نشده و به بافتهای سالم آسیب نمی زند .

تا کنون این نوع ابزارهای بسیار دقیق ، قابل پیش بینی نبوده است . مشکل از آنجا ایجاد می شود که برخلاف مدارهای الکترونیکی ، که در آن همه اجزا به صورت فیزیکی به هم متصل شده اند و می توان به راحتی درستی مدار برای دستیابی به نتیجه مورد نظر را بررسی نمود ، مدارهای بیولوژیک از اجزایی ساخته شده اند که در کنار هم در محیط مایع با ترکیبی پیچیده در کنار سلولها ب شناورند .

بنابر این در عمل ، تلاش برای ایجاد چنین اتصال های قابل پیش بینی ای گاهی نتایجی ایجاد می کنند که با نتایج مورد انتظار متفاوت است . دل وچیو می گوید : "اگر از مداری که سر هم کرده اید انتظار نتیجه X را داشته باشید و به جای آن نتیجه Y به دست بیاید ، این موضوع می تواند بسیار مشکل ساز باشد."

ابزاری که این گروه تولید کرده اند تا این مشکل را برطرف نمایند ،لود درایور " load driver " نام دارد و اثر آن دقیقا شبیه به همین ابزار در مدار های الکترونیکی است .

این ابزاری نوعی بافر بین سیگنال و خروجی ایجاد می کند ، به نحوی که جلوی اثرات سیکنالهای مزاحم را گرفته و در خروجی سیستم تاخیر ایجاد می کند .

با وجودی که این بررسی فقط پله اول در این مسیر می باشد ولی راه را برای پیشرفت های بعدی در این راه هموار می کند.

این پژوهش توسط Eni-MIT ، موسسه ملی علوم،اداره تحقیقات ارتش آمریکا  ،اداره تحقیقات علمی نیروی هوایی آمریکا و انستیتو ملی سلامت پستیبانی مالی می شود .


منبع: عصر ایران


۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن