تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799471458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل عضو کمیسیون عمران از آینده مسکن اجتماعی/ نباید مانند مسکن مهر در میانه راه قیمت‌ها را افزایش داد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیل عضو کمیسیون عمران از آینده مسکن اجتماعی/ نباید مانند مسکن مهر در میانه راه قیمت‌ها را افزایش داد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس می گوید اگر مسکن اجتماعی با تولید انبوه همراه باشد و قیمت تمام شده قابل قبول باشد و اقشار کم درآمد بتوانند از این طرح استفاده کنند می توان به آن نمره قبولی داد.
به گزارش نامه نیوز، طی سال های اخیر به دلیل افزایش قابل توجه قیمت مسکن، قدرت خرید مردم کاهش یافته و همین موضوع موجب شده تا رکود در بازار برقرار شود و تمایل مردم به اجاره مسکن افزایش یابد.

اما طی یکسال گذشته مسئولان دولتی از برنامه های مختلف برای افزایش قدرت خرید مردم همچون افزایش وام خرید مسکن و ساخت خانه های ارزان قیمت تحت عنوان مسکن اجتماعی خبر داده و این اقدامات در یکسال گذشته موجب شده تا قیتم مسکن تا حدودی کاهش یابد.

کاهش قیمت مسکن و عدم تغییر شرایط در بازار تا پایان سال با استناد به پیش بینی کارشناسان حوزه مسکن موجب شده تا در این فصل تقاضا در بازار افزایش یابد و رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز از رشد 20 درصدی حجم معاملات خرید و فروش مسکن در آبان ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده و گفته است در آبان 1393، در شهر تهران 12 هزار و 234 مبایعه نامه مسکونی در بنگا‌ه‌های املاک تنظیم و ثبت شده است که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل رشد 20 درصدی داشته است. وی در خصوص علت افزایش حجم معاملات گفته است افزایش حجم معاملات موید خیز خروج از رکود در بخش مسکن و افزایش تدریجی میل به خرید مسکن در بین مردم است. به گفته عقبایی با توجه به وضعیت فعلی و چشم انداز آتی بازار مسکن تا پایان سال روند افزایش حجم معاملات ادامه خواهد داشت ضمن اینکه به هیچ وجه پیش بینی افزایش قیمت تا پایان سال نداریم. نتایج مذاکرات هسته ای به هر شکل که باشد امسال نمی تواند اثر محسوسی بر بازار مسکن داشته باشد چرا که تحولات در بازار مسکن برخلاف سایر بازارها به شکل کند و در طول زمان اتفاق می‌افتد.با توجه به این که معاملات در بازار مسکن افزایش یافته و این موضوع نشاندهنهد افزایش تحرک در بازار مسکن است بسیاری از کارشناسان معتقدند که شرایط برای اجرای طرح مسکن اجتماعی در حال آماده شدن است و در همین رابطه علی اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز گفت: ما از مسئولان دولت خواسته ایم در این زمینه و برای اجرای این طرح در ابتدا به کمیسیون عمران توضیح دهند و جزییات  بحث مسکن اجتماعی را به ما بگویند .

وی تصریح کرد: مسکن اجتماعی یعنی اینکه دولت بتواند برای انبوه مردم مسکن بسازد و قرار شده است نمایندگان دولت در کمیسیون عمران مجلس حضور یابند  و از جنبه های گوناگون این بحث کارشناسی شود.

آقایی افزود: اگر مسکن اجتماعی با تولید انبوه همراه باشد و قیمت تمام شده قابل قبول باشد و اقشار کم درآمد بتوانند از این طرح استفاده کنند می توان به این طرح نمره قبولی داد اما اگر قرار است دولت در ابتدا قیمت پایین انتخاب کند و سپس این قیمت ها را افزایش دهد منطقی نیست. زیرا اقشار کم درآمد نمی توانند در چنین طرحی شرکت کنند.

وی با بیان این که کمیسیون عمران بر اساس اعلام برنامه و هزینه ای که برای این طرح می شود و انطباق درآمد اقشار جامعه با این طرح در مورد آن نظر می دهد و دولت را همراهی می کند، گفت: در مورد مسکن مهر نیز ما تلاش  کردیم که در ابتدا درآمدها را به هزینه های تولید نزدیک کنیم و سپس این طرح اجرایی شود.

آقایی ادامه داد: تا به حال دولت توضیح خاصی در مورد این طرح به مجلس ارائه نکرده است ولی ما آماده ارائه مشورت هستیم.

وی گفت: دولت باید هزینه ها را با تولید همراه کند و سپس درآمد اقشار کم درآمد را بسنجد و براساس درآمد این قشر از جامعه، هزینه های تولید را تطبیق دهد و سپس این طرح را اجرایی کند.

آقایی تصریح کرد: دولت گذشته در بحث مسکن مهر با ما همراه بود و از دولت یازدهم نیز انتظار داریم این بحث را سریعتر برای ما در کمیسیون توضیح دهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: از نظر ما طرح مسکن اجتماعی طرح خوبی است و اگر با اراده دولت و هماهنگی مجلس باشد قطعا موفق نیز خواهد بود. اما اگر تطبیق هزینه ها و درآمد اقشار کم درآمد صورت نگیرد قطعا مردم نمی توانند خانه قابل قبول و اقتصادی را تهیه کنند.




۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن