تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820354508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فتواهاي علماي اسلام در مقابله با تکفير بسيار موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۱۱ب.ظ)
آيت الله سبحاني : فتواهاي علماي اسلام در مقابله با تکفير بسيار موثر است آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد گفت: فتواهاي علماي اسلام در مقابله با تکفير بسيار موثر است مخصوصا اگر در اين زمينه اجماع وجود داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم ، آيت الله جعفر سبحاني در مراسم اختتاميه کنگره جهاني خطرات جريان هاي تکفيري از ديدگاه علماي اسلام در قم افزود: دراين راستا همچنين نياز است که طرح هاي اساسي براي ريشه کن کردن اين معضل ارائه دهيم.
وي با اشاره به اينکه مساله تکفير با تمام معنا محکوم و با قواعد اسلام سازگار نيست، گفت: تکفير يک بيماري و بلايي است که در جهان اسلام پيدا شده و بايد با آن برخورد کرد.
آيت الله سبحاني اظهار داشت: آگاه کردن مردم کشورهاي اسلامي از منبرهاي دروغين تکفيريها و مقابله با گرايش جوانان ناآگاه به آنها از اقداماتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي گفت: اگر منکري در جامعه باشدبايد در برابر آن ايستاده و محکوم کنيم دراين راستا تکفير بزرگترين منکر است، چرا برادر، برادر مسلمان خود را به قتل مي رساند و او را شرور و طغيان گر توصيف مي کند در حالي که شرارت و طغيان گري را بايد به اسرائيل غاصب نسبت دهيم.
وي گفت: ترويج فرهنگ اسلامي که بين مسلمانان وهمه جوامع بشري همزيستي ايجاد مي کند از ديگر اقدامات علما باشد، خون مسلمانان حرمت دارد، فتنه تکفير و جنايات که در اين قالب انجام مي شود بايد محکوم شود چرا که آنها چهره اسلام را مخدوش مي کنند و گويا اسلام دين خون آشامي است که رحمت در آن جايي ندارد.
استاد برجسته حوزه علميه قم يادآور شد: در بين مسلمانان اختلاف نظرهاي فقهي وجود دارد و هر گروهي هم دلايل خود را دارد ولي اگر بخواهيم يک مذهب را با مذهب ديگر آشنا کنيم بايد به منابع اصلي آن مذهب رجوع کنيم، از دلايل دوري جستن از همديگر اين است که به منابع اصلي کتب اصلي رجوع نمي کنيم.
وي اظهار داشت: برخي متون درسي از مطالب تکفيري تحريک آميز بهره مي برند و در برخي از کشورهاي اسلامي شاهد اين مشکلات هستيم، در حالي که اگر متون درسي مطالبي داشته باشند که مثلا توسل به انبيا و اوليا را شرک بداند اين تحريک آميز است.
آيت الله سبحاني خاطرنشان کرد: در برخي کشورها اين مباحث وجود دارد،وزارت اطلاع رساني هم اجازه چاپ و انتشار چنين مطالبي را مي دهد اين مطالب فتنه انگيز و تحريک کننده است.
وي ادامه داد: متاسفانه بسياري از رهبران باطل تکفيري آياتي که در مورد مشرکين ذکر شده را در باره پيروان قبله اجرا مي کنند.
وي گفت: ريشه هاي تکفيري به درک اشتباه ما از مفاهيم پنج گانه ايمان، توحيد، شرک و بدعت و کفر برمي گردد، لذا پيشنهاد مي شود کنفرانسي در اين خصوص برگزار شود.
آيت الله سبخاني اظهار داشت: هر اندازه که اختلاف نظر داشته باشيم بايد گرد هم بياييم و چنين نشست هايي بدور از گرايش هاي شخصي و هواي نفس تداوم داشته باشد.
وي اظهار داشت: يک هيات علمي بايد مامور رسيدگي مصوبات اين کنگره جهاني و حلقه ارتباطي بين علما باشد، اين هيات بايد با در اختيار داشتن رسانه هاي گروهي، مطالب خود را به اطلاع نسل جوان و اقشار مردم برساند و با مطالب گمراه کننده تکفيري ها مقابله کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن