تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820109426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بایدن به خواسته های اردوغان در باره سوریه پاسخ مثبت نداد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مفسر سیاسی ترکیه: بایدن به خواسته های اردوغان در باره سوریه پاسخ مثبت نداد آنکارا- یک کارشناس امور راهبردی ترکیه معتقد است که "جوبایدن" معاون رییس جمهوری آمریکا در سفر اخیر خود به ترکیه به خواسته های رییس جمهوری ترکیه درباره سوریه پاسخ مثبت نداده است.


به گزارش ایرنا، "حسنی محلی" کارشناس امور راهبردی و مفسر سیاسی روزنامه "یورت" ترکیه این مطلب را روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد.
وی در تحلیل تحولات اخیر در منطقه و سفر "جو بایدن " به ترکیه، گفت: میان "جو بایدن " و "رجب طیب اردوغان" یک جو بی اعتمادی حاکم است و این مساله پس از انتقاد آشکار "بایدن" از ترکیه مبنی بر اینکه ترکیه از گروههای افراطی و تروریستی حمایت می کند، آغاز شد و در سفر اخیر بایدن به ترکیه با بی پاسخ گذاشته شدن خواسته های اردوغان در مورد اعلام منطقه امن و پرواز ممنوع در خاک سوریه به اوج خود رسید.
محلی می افزاید: سیاست های یکجانبه ترکیه موجب انزوای سیاسی دولت آنکارا شده و پس از حمایت های آنکارا از "محمد مرسی" رییس جمهور مخلوع مصر و مخالفت ترکیه با دولت "عبدالفتاح السیسی" در مصر این بار ترکیه با همپیمانان عرب خود یعنی با عربستان سعودی و قطر نیز دچار اختلاف شده است.
کارشناس امور راهبردی ترکیه اضافه کرد: عربستان سعودی بر خلاف ترکیه از "السیسی" حمایت می کند و امیر قطر نیز اخیرا برای دست بوسی پادشاه عربستان سعودی به آن کشور رفت و اکنون نیز برای دست بوسی "السیسی" آماده سفر به مصر است.
وی در پاسخ به این سووال که سفر اخیر "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه به عراق را چگونه ارزیابی می کند، گفت: نخست وزیر ترکیه برای بهبود مناسبات کشورش با عراق و برای خروج از انزوای سیاسی ترکیه در منطقه به بغداد و اربیل سفر کرد.
محلی افزود: در جریان این سفر به رغم اینکه مسوولان دو کشور ترکیه و عراق در بغداد جلو دوربین ها از توسعه روابط سخن گفتند ولی موضوع اصلی بحثها در خواست بغداد برای استرداد "طارق الهاشمی" و دیگر تروریستها از ترکیه بود.
کارشناس امور راهبردی ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا نیاز به بهبود مناسبات و اعتماد سازی با همسایگان خود دارد، بیان داشت: موضوع مناسبات ترکیه با روسیه نیز مهم است، اردوغان که نتوانست بایدن را متقاعد سازد، چگونه می تواند "پوتین" را درباره خواسته های خود متقاعد کند.؟
خاورم **2010/1275


04/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن