تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798394408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از جدیدترین تحولات میدانی حلب گزارش می‌دهد حمله تکفیری‌ها به نبل و الزهراء برای سومین روز متوالی/ادامه عملیات ارتش در حلب+نقشه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از جدیدترین تحولات میدانی حلب گزارش می‌دهد
حمله تکفیری‌ها به نبل و الزهراء برای سومین روز متوالی/ادامه عملیات ارتش در حلب+نقشه
حمله گروهک‌های تروریستی تکفیری به دو شهرک شیعی‌نشین «نبل» و «الزهراء» برای چندمین روز متوالی در حالی ادامه دارد که در طرف مقابل ارتش سوریه نیز دست از عملیات خود با هدف تکمیل محاصره تروریست‌ها در بخش شرقی شهر حلب نکشیده است.

خبرگزاری فارس: حمله تکفیری‌ها به نبل و الزهراء برای سومین روز متوالی/ادامه عملیات ارتش در حلب+نقشه



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، گروهک‌های تروریستی مسلح تکفیری حمله گسترده‌ای را علیه دو شهرک شیعی‌نشین «نبل» و «الزهراء» در ریف حلب که بیش از 2 سال است، در محاصره این گروه‌ها قرار دارد، آغاز کردند. حمله گروهک‌های تروریستی مسلح تکفیری از جمله «جبهه النصره» از روز جمعه برابر با 20 اکتبر آغاز شد و تاکنون همچنان ادامه دارد و اوج این درگیری‌ها شامگاه شنبه گزارش شده که در آن گروهک‌های ارتش آزاد، گردان التوحید، جبهه النصره و ارتش مجاهدین مشارکت دارند و از چهار محور شرقی، غربی، جنوبی و شمالی صورت می‌گیرد، اما محور اصلی این حمله محور شرقی است که در مسیر شهرک «بیانون» قرار دارد.  

منابع خبری نزدیک به گروهک‌های تروریستی مسلح اگرچه از تسلط این گروهک‌ها بر منطقه «المعامل» (کارخانه‌ها) در جنوب شهرک «الزهراء» سخن می‌گویند، اما تاکنون این خبر مورد تایید قرار نگرفته و حتی تکذیب شده است. حمله به شهرک‌های نبل و الزهراء از سمت «مزرعه الحلبی» در شمال شهرک نبل آغاز شد و از محورهای «مایر – الدوار»، «الزیاره – الزیدیه»، «بیانون و مایر – الزهراء شرقی» استفاده کردند. بنابر اعلام گروهک‌های تروریستی هدف از حمله از این محور تسلط بر بخش شرقی شهرک الزهراء است که میان دو شهرک بیانون و مایر قرار دارد تا به این طریق امکان دستیابی آنها به مسیر مرتبط به منطقه «حندرات» که در حال حاضر شاهد درگیری‌های شدید و سخت است و شهرک مایر و از آنجا شهرک‌های «حیان» و «بیانون» فراهم شود. گزارش‌های میدانی تاکید می‌کند که نیروهای دفاع ملی متشکل از اهالی دو شهرک شیعی‌نشین نبل و الزهراء در برابر حمله حدود یک هزار تروریست مسلح که اغلب آنها وابسته به جبهه النصره هستند، مقاومت می‌کنند، تروریست‌هایی که تلاش دارند، از محور شرقی به سمت نبل و الزهراء پیشروی کنند و به همین دلیل این محور کانون درگیری‌ها در منطقه به شمار می‌آید که شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای دفاع محلی نبل و الزهراء با عناصر تروریستی است و تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها شده است.

ماجد کرمان در حالی‌که منابع سوری از دستگیری 10 تروریست تکفیری وابسته به جبهه النصره توسط نیروهای دفاع محلی منطقه و کشته شدن «ماجد کرمان»، سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جیش المجاهدین» خبر می‌دهند که گفته شده فرماندهی حمله گروهک‌های تروریستی تکفیری به این دو شهرک را برعهده داشت. دو شهرک «نبل» و «الزهراء» در حدود 20 کیلومتری شهر حلب و 10 کیلومتری فرودگاه نظامی «منغ» واقع شده و بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارند که بیش از 2 سال است در محاصره گروهک‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره قرار دارند.

هدف گروهک‌های تروریستی از حمله به نبل و الزهراء حمله گروهک‌های تروریستی مسلح تکفیری به سرکردگی جبهه النصره علیه شهرک‌های نبل و الزهراء، در ریف شمالی حلب ارتش سوریه را از ادامه عملیات‌هایش در محور شمال غربی شهر حلب با هدف تکمیل محاصره بخش شرقی این شهر که در تصرف و اشغال گروهک‌های تروریستی مسلح است، باز نداشته است و در این راستا ارتش سوریه با ادامه عملیات‌هایش موفق شد، وارد کوی «السکن الشبابی» حلب شود و تنها طی چند ساعت بر بخش‌های گسترده‌ای از آن تسلط پیدا کند و مسیر بین کوی «هنانو» و «میدان الجندول» را قطع کند که تروریست‌های مسلح از آن برای نقل و انتقال تجهیزات نظامی و کمک‌های امدادی و تامین نیازهایشان استفاده می‌کردند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص توضیح داد که تسلط ارتش سوریه بر این مسیر به معنای اعلام مبدایی محاصره گروهک‌های تروریستی و عناصر مسلحی است که کوی‌های شرقی شهر حلب را اشغال کرده‌اند، تا به این ترتیب این گروهک‌ها در عمل با از بین رفتن امکان استفاده از بزرگراه «کاستلو» که به دو منطقه الجندول و اللیرمون منتهی می‌شود، از ریف شمالی حلب جدا شوند و هرگونه ارتباط آنها با دنیای خارج قطع شود، این در حالی است که تمام مناطق فوق الذکر زیر پوشش آتش نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش سوریه قرار دارد. از آنچه گذشت می‌توان دریافت که هدف گروهک‌های تروریستی مسلح به دو شهرک نبل و الزهراء منصرف کردن ارتش سوریه از عملیات اخیر خویش در تکمیل حلقه محاصره بخش شرقی شهر حلب است و در این خصوص هیچ‌گاه این گروهک‌ها تصور نمی‌کردند که با مقابله و ایستادگی نیروهای دفاع محلی شهرک‌های نبل و الزهراء مواجه شوند که همچنان ادامه دارد، در حالی‌که تروریست‌های تکفیری در حملات خود از تمام انواع سلاح‌ها از جمله توپ و موشک برای به زانو در آوردن اهالی این دو شهرک استفاده کردند. منابع میدانی سوری گزارش دادند که نیروهای دفاع مردمی نبل و الزهراء روز دوشنبه با نصب کمینی پشت کارخانه «بیسکوئیت سازی» این منطقه ده‌ها تروریست تکفیری را به هلاکت رساندند. اما یکی دیگر از اهداف گروهک‌های تروریستی تکفیری از گشودن جبهه نبل و الزهراء، فراهم کردن راه امدادی و کمک رسانی جدید برای گروهک‌های تروریستی مسلح مستقر در شرق شهر حلب به جای مسدود شدن بزرگراه کاستلو توسط ارتش سوریه و در محاصره قرار گرفتن آنها توسط این نیروهاست.

النصره در تنگنا در این میان گروهک تروریستی تکفیری «جبهه النصره» تلاش دارد، بر استراتژی هجومی علیه این دو شهرک شیعه‌نشین نبل و الزهراء تکیه کند که در انجام عملیات‌های انتحاری خلاصه می‌شود، چون مهمترین سلاح نزد گروهک‌های تروریستی تکفیری در سوریه است. در این راستا گروهک‌های تروریستی تکفیری مدعی شده‌اند، 20 نفر را برای انجام عملیات‌های انتحاری در جبهه‌های مختلف حلب آماده کرده‌اند. اما باید توجه داشت که انجام این عملیات‌ها مستلزم نفوذ این انتحاری‌ها با خودروهای بمبگذاری شده به مناطق و مکان‌های مورد نظر است که توسط نیروی هوایی ارتش سوریه هدف قرار خواهند گرفت، به این ترتیب اگر النصره در اندیشه پیاده کردن چنین عملیات‌هایی است باید نقشه‌هایی دقیق بریزد. جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از حلب تاکید می‌کند که درگیری‌ها اطراف نبل و الزهراء در پی حمله گذشته گروهک‌های تروریستی تکفیری تشدید شده و این گروهک‌ها همچنان تلاش دارند، به هر طریق ممکن در این دو شهرک به ویژه از محور شرقی که سمت شهرک بیانون است، نفوذ کنند. این درحالی است که به نظر می‌رسد، این گروهک‌های تروریستی تلاش دیگری را هم از محور شمالی و از طریق حمله به محورهای مایر – الدوار آغاز کنند، چون صدها تروریست تکفیری خود را در این نقطه گرد آورده‌اند. بروز اختلافات میان تروریست‌ها منابع میدانی سوری در نبل و الزهراء از بروز اولین اختلافات در میان گروهک‌های تروریستی تکفیری شرکت کننده در حمله به این دو شهرک شیعی خبر می‌دهند. این منابع در این خصوص توضیح دادند که دو گروهک «ابو قتیبه» و «الشیخ» به دلیل درخواست کمک گروهک اول از گروهک دوم و مخالفت گروهک دوم با این درخواست با یکدیگر درگیر شده‌اند.

دیگر محورهای حلب در همین راستا دیگر محورهای شهر و استان حلب نیز شاهد درگیری‌های ارتش سوریه با عناصر مسلح بود که از جمله این محورها باید از محور «حندرات» که شهرک حندرات و مقر «گردان حندرات» را در برمی‌گیرد و همچنین اطراف شهرک‌های سیفات و کفر صغیر در ریف شمالی حلب و دو منطقه المناشر و البریج در ورودی شمال شرقی شهر حلب و اطراف قلعه و مسجد تاریخی اموی داخل شهر حلب خبر می‌دهند. اما جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از حلب تاکید می‌کند که نیروهای ارتش سوریه و دفاع محلی منطقه از محور «البریج»، در شمال شرقی شهر حلب به سمت شمال شرقی شهر حلب در حال پیشروی هستند.

در این راستا درگیری‌های شدیدی در جبهه‌های حندرات، سیفات، کفر صغیر و الصناعه در شمال حلب میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح روی داده تا همزمان با آن گروهک تروریستی موسوم به «جبهه انصار الدین»، مورد حمایت گروهک‌های «جیش المجاهدین»، «جبهه النصره» و «جبهه اسلامیه» دو جبهه البریج و المناشر، در شمال شرقی شهر حلب را مورد حمله قرار دادند. این در حالی‌ است که منابع نزدیک به گروهک‌های تروریستی از پیشروی نیروهای ارتش سوریه به شکلی غافلگیرانه در ریف شمالی حلب به سمت دانشکده پیاده نظام این شهر خبر دادند و بیان کردند که هدف ارتش سوریه از این حمله متفرق کردن گروهک‌های تروریستی متمرکز در این منطقه با هدف هموار کردن و تسهیل عملیات دیگر یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه با هدف آزادسازی آن است. در همین راستا یگان توپخانه ارتش سوریه مواضع و مناطق تجمع عناصر مسلح در کوی «اقیول» در بخش قدیمی حلب و کوی‌های بنی زید، السکری، قاضی عسکر، اللیرمون، العامریه، کرم عزیزه و الراموسه را هدف گرفته و منهدم کردند. انتهای پیام/

93/09/04 - 09:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن