تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798915725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از جدیدترین تحولات میدانی سوریه گزارش می‌دهد قیام غوطه/عملیات جدید ارتش در حسکه/زمین‌گیری النصره در درعا/حقل الشاعر همچنان شعله‌ور+عکس ونقشه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از جدیدترین تحولات میدانی سوریه گزارش می‌دهد
قیام غوطه/عملیات جدید ارتش در حسکه/زمین‌گیری النصره در درعا/حقل الشاعر همچنان شعله‌ور+عکس ونقشه
قیام اهالی «غوطه شرقی» علیه گروهک‌های مسلح، عملیات جدید ارتش سوریه در استان «حسکه» علیه «داعش»، زمین‌گیر شدن «جبهه النصره» در «درعا» و شعله‌ور بودن درگیری‌ها در «حقل الشاعر» در حمص برای هشتمین روز متوالی مهمترین تحولات سوریه است.

خبرگزاری فارس: قیام غوطه/عملیات جدید ارتش در حسکه/زمین‌گیری النصره در درعا/حقل الشاعر همچنان شعله‌ور+عکس ونقشه



گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق از مهمترین تحولات میدانی و امنیتی استان‌های مختلف سوریه از  قیام اهالی «غوطه شرقی» دمشق علیه گروهک‌های تروریستی مسلح مستقر در این منطقه، عملیات جدید ارتش سوریه در استان «حسکه» علیه گروهک تکفیری «داعش»، ضربات مهلک وارده به «جبهه النصره» و زمین‌گیر شدن آن در «درعا» و ادامه درگیری‌ها در منطقه «حقل الشاعر» در حمص برای هشتمین روز متوالی میان داعش و نیروهای ارتش سوریه حکایت دارد.  

  غوطه شرقی دمشق: قیام غوطه علیه گروهک‌های مسلح   از منطقه غوطه شرقی دمشق گزارش شده که یگان‌های ارتش سوریه روز جمعه و تنها برای چند ساعت گذرگاه امنی را برای خانواده‌ها و افراد غیر نظامی گشودند که در این منطقه سکونت دارند و ارتش سوریه برای پاکسازی آن از عناصر مسلح و گروهک‌های تروریستی آن را به محاصره خود درآورده است. به این ترتیب با گشودن بزرگراه «زبدین – ملیحه» و از طریق مانع نظامی «ماریا» حدود 150 خانواده ساکن شهرک زبدین و دیگر شهرک‌های اطراف آن در غوطه به مناطق امن منتقل شدند. این در حالی است که منطقه غوطه برای دومین جمعه متوالی شاهد تظاهرات اهالی ساکن این منطقه علیه گروهک‌های مسلح تحت عنوان «راهپیمایی گرسنگان» بود. به گونه‌ای که گزارش شده اهالی شهر «دوما» به عنوان مرکز ریف دمشق و 4 شهرک «زملکا»، «سبقا»، «عربین» و «کفر بطنا» با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج گروهک‌های تروریستی و عناصر مسلح از مناطق خود و لغو محاصره اعمال شده علیه مناطق‌اشان و ورود مواد غذایی به این مناطق شدند.  

غوطه شرقی به رنگ سبز و کرم، غوطه غربی به رنگ بنفش و مناطق شاهد قیام مردمی با ستاره مشخص شده   تظاهرکنندگان این منطاق همچون جمعه گذشته گروهک‌های تروریستی از جمله «جیش الاسلام» را مسئول افزایش قیمت‌ها و احتکار برخی محصولات و مواد غذایی و بازداشت برخی از اهالی و آزار و اذیت و سوء استفاده از آنها دانسته و تلاش کنند، انبارهای مواد غذایی را گشوده و از آن استفاده کنند که منجر به بروز درگیری‌هایی میان اهالی و صاحبان این انبارها که وابسته به گروهک‌های مسلح هستند و شلیک عناصر مسلح به سوی تظاهرکنندگان و زخمی شدن تعدادی از آنها شد. بدنبال این درگیری‌ها «تجمع ملی مردمی غوطه شرقی»، یکی از طرف‌های شرکت کننده در این تظاهرات در بیانیه‌ای با اشاره به نقض خطرناک حقوق بشر در غوطه شرقی و بطور مشخص دوما، به شدت به بازداشت خودسرانه اهالی و بازجویی و گرفتن اعتراف اجباری از آنها و محاکمه‌های سری اعتراض کرد. در عرصه میدانی نیز درگیری‌هایی میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در نزدیکی شهر دوما و به طور مشخص در دو محور مزارع «الریحان» و تپه «کردی» رخ داد.  



  ریف ادلب: اسناد ارتباط جمال معروف با ریاض و واشنگتن   در ریف ادلب، واقع در شمال غربی سوریه پایگاه‌ها و صفحات اینترنتی نزدیک به جبهه النصره اقدام به انتشار نامه‌ها و اسنادی کردند که از سوی گروهک تروریستی موسوم به «جبهه انقلابیون سوریه»، به سرکردگی «جمال معروف» فراری برای عربستان سعودی و آمریکا ارسال و در آنها ضمن درخواست کمک کرده بود.  

علاوه بر اینکه جمال معروف از عناصر خود دستور داده بود، اقدام به بازداشت و زندانی کردن هرکسی کنند که برای عناصر النصره نزد این گروهک شفاعت کند. در ادلب نیز نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پس از رصد دقیق تحرکات گروهک‌های تروریستی یکی از نشست‌های جبهه النصره، اطراف شهرک «مشمشان»، از توابع جسر الشغور را هدف قرار دهند و 3 سرکرده این گروهک تکفیری را به هلاکت برسانند.  

  حسکه: عملیات جدید ارتش علیه داعش   اما از استان «حسکه» در شمال شرقی سوریه خبرنگار فارس از درگیری کمیته‌های مردمی حمایت از کُردهای سوریه با عناصر گروهک تکفیری داعش در شهرک «دبسه» در شمال غربی شهر حسکه گزارش می‌دهد. همچنین این کمیته‌ها در غرب شهر راس العین نیز با عناصر داعش درگیر و موفق شدند، ضمن پیشروی در این منطقه به حوالی شهرک «عالیا» در مسیر بزرگراه بین المللی «حسکه – حلب» برسند. این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه با توسعه عملیات نظامی خود در استان حسکه موفق شدند، مناطق گسترده‌ای را در دو مسیر «تل تمر» و «ابیض» که به کوه «عبد العزیز»، مهمترین پایگاه و موضع داعش در این منطقه منتهی می‌شود، تسلط پیدا کنند و با نصب موانع نظامی و کمین‌هایی در این مناطق برای عناصر مسلح و گروهک‌های تروریستی با استفاده از این مسیرها و شهر «الشدادی» اقدام به رساندن کمک‌های امدادی و لجستیکی و نظامی به داعش در غرب منطقه «راس العین» و از آنجا به «عین العرب» می‌کنند، ضمن رصد تحرکات آنها، برخی از این عناصر را نیز به دام بیاندازند.  

منابع میدانی سوری در این‌باره توضیح دادند که تاکتیک ارتش سوریه در حال حاضر در استان حسکه و ریف آن آزادسازی مناطق باقی مانده از عناصر مسلح و پیشروی به سمت کوه «عبد العزیز»، مهمترین و اصلی‌ترین پایگاه و دژ داعش در حسکه است. بنابر گزارش‌های میدانی، ارتش سوریه در کنار نیروهای دفاع ملی این کشور طی عملیات‌های انجام داده، موفق شدند، کمربند امنیتی شهر حسکه در محور جنوبی و در مسیر تل تمر را توسعه دهند و طی آن بر شهرک‌های «قبر عامر» و «طوق الملح» و «رفرف» و «السیحه» تسلط پیدا کنند، در حالی‌که پیشتر این مناطق از جمله مهمترین مناطق تمرکز عناصر مسلح در حملات خمپاره‌ایشان به شهر حسکه بود. به موازات عملیات نیروی زمینی ارتش سوریه در مناطق کوه عبد العزیز، «الهول» و «الشدادی» یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه نیز با هدف گیری مواضع داعش در این مناطق را هدف گرفته و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و زخمی کردند. همچنین نیروهای ارتش سوریه تلاش عناصر تکفیری داعش برای نفوذ به جنوب شهر حسکه از محور «مقبره شهدا» این شهر که در آن تمرکز دارند، را دفع کردند.  

  درعا و ریف قنیطره: کتمان ضربات مهلک وارده به النصره و ارتش آزاد در دو استان درعا و ریف قنیطره، در جنوب سوریه عملیات ارتش سوریه در مقابله با گروهک‌های مسلح تروریستی در تمام محورها ادامه دارد و طی این عملیات‌ها نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ده‌ها تروریست مسلح را به هلاکت رسانده و زخمی کنند و تعدادی را نیز به اسارت بگیرند.  



عکس اول موقعیت شهر قنیطره و عکس دوم موقعیت استان قنیطره نشان داده شده   منابع میدانی سوری با اعلام اینکه در عملیات‌های ارتش سوریه در منطقه «تل عرید» واقع در ریف درعا «قاسم محمد المسالمه»، سرکرده میدانی گروهک تروریستی موسوم به «آزادی حوران» وابسته به «ارتش آزاد» به هلاکت رسید، از ضربات مهلک و سنگین وارده به این گروهک‌ها از جمله ارتش آزاد و جبهه النصره خبر دادند که این گروهک‌ها سعی در کتمان آنها دارند. همچنین جبهه جنوبی درعا نیز شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های مسلح اطراف اردوگاه درعا بود، در حالی‌که بنابر اعلام منابع رسانه‌ای گروهک‌های تروریستی در درعا، در جریان درگیری نیروهای ارتش سوریه با عناصر تروریستی وابسته به گروهک موسوم به «گردان شیرهای اهل سنت»، «عبدالله یونس النمر»، یکی از سرکردگان این گروهک و مسئول رسانه‌ای آن نیز به هلاکت رسید.  



  حلب: ادامه درگیری‌ها در محورهای مختلف انفجار یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده وابسته به مسئول دایره امنیتی گروهک تروریستی موسوم به «جنبش حزم» در منطقه «الاتارب» در ریف غربی حلب هلاکت 4 تروریست و زخمی شدن تعدادی از عناصر این گروه را درپی داشت و درحالی که گروهک تکفیری داعش به حملات خمپاره‌ای خود علیه شهر «مارع» در ریف شمالی حلب ادامه داد، یگان‌های ارتش سوریه به عملیات خود در محورهای مختلف شهر و استان حلب ادامه دادند.  

منطقه الاتارب در نقشه به رنگ زرد مشخص شده این گزارش‌ها تاکید می‌کنند که نیروهای ارتش سوریه در کوی‌های «الشعار» و «بنی زید» شهر حلب و شهرک «الصبیحیه» در ریف جنوبی حلب و کوی‌های «قاضی عسکر» و «الشعار» در شرق حلب و اطراف شهرک «حندرات»، در شمال حلب و نزدیکی مقر اطلاعات هوایی در کوی «جمعیت الزهراء»، در غرب حلب و اطراف شهرک «کفر حمرا» و «اللیرمون»، در شمال حلب و «السمیریه» و «کفر کار»، در ریف جنوبی حلب و کوی «الراشدین» در غرب حلب و محورهای مختلف بخش قدیمی شهر حلب حملاتی را علیه مواضع و استحکامات گروهک‌های مسلح تروریستی انجام داده و خساراتی را به آنها وارد کردند.  

کوی‌های شهر حلب؛ رنگ قرمز مناطق تحت تصرف گروهک‌های مسلح است همچنین کمیته‌های مردمی دفاع از دو شهرک «نبل» و «الزهراء»، در شمال حلب حمله عناصر مسلح به این دو شهرک از محور «معرسته الخان» در محور شرقی جهت نفوذ به این دو شهرک را دفع کردند، تا شهرک «تل مالد»، در ریف شمالی حلب نیز شاهد درگیری‌های شدید و خونین بین عناصر دو گروهک تروریستی داعش و «جبهه اسلامی» باشد. در «عین العرب» یا همان «کوبانی»، واقع در ریف شمالی حلب کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه در منطقه «شهرداری» واقع در بخش شرقی شهر عین العرب به شدت با عناصر تکفیری «داعش» درگیر شدند.  

رقه: شعله‌ور شدن آتش درگیری میان داعش و انقلابیون رقه اما شهر «رقه» به عنوان مهمترین پایگاه و کانون تمرکز و فعالیت «داعش» در سوریه روز گذشته شاهد شعله‌ور شدن اولین شراره‌های درگیری میان این گروهک تکفیری با گروهکی بود که خود را «گردان انقلابیون رقه» می‌نامد، به گونه‌ای که این گروه با بمبگذاری یک دستگاه خودرو «ماتیز» به مواد منفجره «تی ان تی» اقدام به منفجر کردن آن در نزدیکی یکی از مقرهای داعش در نزدیکی دانشگاه «الاتحاد» در رقه کرد که منجر به کشته و زخمی ده‌ها تروریست‌ داعشی و وارد آمدن خسارت بسیار به محل انفجار شد.  

گروهک «گردان انقلابیون رقه» در بیانیه‌ای ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این انفجار آن را عملیات انتقام‌گیری از داعش بخاطر تلاش برای ترور «ابو عیسی»، سرکرده انقلابیون رقه و به قتل رساندن 6 نفر از عناصرش اعلام کرد. این درحالی است که داعش در این اواخر به بهانه عضویت جوانان سوری رقه در گرو‌ه‌های بیداری اقدام به بازداشت و اعدام جمعی آنها می‌کند. در این ارتباط گزارش شده که داعش روز گذشته اقدام به اعدام 6 شهروند سوری در منطقه «الرمیله» در شهر رقه به این اتهام کرد.  



دیر الزور: ترور 3 عنصر داعشی و سرانجام اینکه از دیر الزور در شرق سوریه خبر می‌رسد که افراد مسلح ناشناس اقدام به ترور 3 نفر از عناصر داعش در منطقه «البو کمال»، واقع در ریف دیر الزور کردند که دو نفر از آنها دارای تابعیت عراقی و نفر سوم تونسی بود که به هلاکت رسیدند.  

  القلمون: هلاکت ابو مالک السحلی در منطقه «القلمون»، در غرب سوریه یگان‌های ارتش این کشور تلاش گروه‌های تروریستی برای نفوذ به شهرک «راس المعره» را دفع و در جریان درگیری‌های رخ داده علاوه بر کشتن ده‌ها تروریست مسلح موفق شدند، «ابو مالک السحلی»، یکی از سرکردگان برجسته النصره و از اهالی شهرک «السحل» در این منطقه را نیز به هلاکت برسانند.  

حمص: حقل الشاعر همچنان کانون درگیری‌ها در استان حمص و در منطقه «جبل الشاعر» که میدان نفتی «حقل الشاعر» را نیز در برمی‌گیرد، گروهک تروریستی داعش اقدام به ارسال استحکامات و کمک‌های لجستیکی برای عناصر تکفیری خود در منطقه جبل الشاعر با هدف تسلط بر تعدادی از تپه‌های استراتژیک اطراف میدان نفتی حقل الشاعر کرد که با مقابله نیروهای ارتش سوریه مواجه شد تا نبردهای حقل الشاعر برای هشتمین روز متوالی اطراف دو منطقه «جحار» و «جزل» ادامه یابد، تا به موازات آن یگان توپخانه ارتش سوریه نیز تجمعات گروهک‌های مسلح در منطقه «حوله»، در ریف شمال غربی حمص را هدف قرار دهد و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند. انتهای پیام/ز

93/09/01 - 06:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن