تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820115542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خيز ايران براي توسعه نيروگاه هاي ذغال سنگ سوز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۵۸ب.ظ)
خيز ايران براي توسعه نيروگاه هاي ذغال سنگ سوز مجري طرح نيروگاه‌هاي بخار سازمان توسعه برق ايران از خيز ايران براي توسعه نيروگاه‌هاي ذغال سنگ سوز در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مصطفي‌علي رباني گفت: در زمان حاضر بسياري از کشورهاي جهان همچون چين، ژاپن، آمريکا، روسيه و اروپايي و آفريقايي بار اصلي خود را با ذغال سنگ تامين مي کنند، اما در ايران به‌دليل فراواني گاز طبيعي و همچنين تامين سوخت نيروگاه‌ها از طريق سوخت‌هاي فسيلي چندان وارد بحث ذغال سنگ نشده‌ايم.
وي افزود: در سال‌هاي اخير به دليل افزايش قيمت سوخت‌هاي فسيلي و سهولت صادرات آن معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور و وزارت نيرو به اين نتيجه رسيدند که ما بايد ذغال سنگ را وارد سبد انرژي کشور کنيم و ساخت اولين نيروگاه بخاري ذغال سنگ سوز در طبس کليد خورد.
رباني ادامه داد: با مطالعه‌هاي صورت گرفته در طبس بيش از يک ميليارد تن ذغال سنگ حرارتي داريم که مي‌توانيم از آن براي سوخت نيروگاه استفاده کنيم.
وي با بيان اينکه در طبس در حال ساخت دو واحد 325 مگاواتي جمعا 650 مگاوات نيروگاه را هستيم، ابراز اميدواري کرد: با بهره‌برداري از اين نيروگاه و بومي شدن فناوري آن قطعا کشور به سمت نيروگاه‌هاي بخاري ذغال سنگ سوز مي رود.
رباني با اشاره به اين که نيروگاه‌هاي بخاري ذغال سنگ سوز در برخي از نقاط دنيا در داخل شهر ها واقع شده‌اند که براي جلوگيري از آلودگي آن تجهيزات حذف آلودگي بر نيروگاه نصب مي شود، گفت: ما نيروگاه ذغال سنگ سوز طبس را در کوير طراحي کرده‌ايم، اما در همانجا نيز سامانه حذف آلودگي براي آن پيش‌بيني شده و هيچ گونه آلودگي ندارد.
وي تصريح کرد: پول سوخت گاز طبيعي براي هر کيلووات ساعت انرژي الکتريکي حدود 12 سنت است، در حالي که اين رقم با ذغال سنگ به حدود 5 سنت کاهش مي‌يابد که صلاح است براي توليد برق از اين سوخت استفاده شود.
وي اظهار داشت: تجهيزات اصلي اين نيروگاه را مپنا تامين مي کند که به دليل برخي محدوديت‌هاي بين‌المللي ال سي آن هنوز باز نشده، ولي در آستانه گشايش است.
وي خاطرنشان کرد: کارهاي ساختماني و تجهيزات جانبي که توليدکنندگان داخلي تامين مي شود در حال اجراست و تاکنون 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است و به محض تامين تجهيزات اصلي جهشي در پيشرفت طرح صورت مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن